Bril en waterparken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Bril en waterparken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 02:02

Bril en waterparken, hoe doen mede half blinde bokkers dat? Ik wil graag natuurlijk kunnen zien waar ik heen ga, maar ook bang om mijn bril te verliezen en helemaal naar de galemiezen te laten gaan door het chloor.

Contact lenzen hoor ik vooral heel veel enge verhalen over mbt bacteriën die met het water mee komen, nee danku.

Nu zullen er vast en zeker ook andere bokkers zijn die niks zien zonder bril en toch graag naar waterparken gaan en genieten van een lazy river of wat leuke glijbanen.
De babbelbox vraagt, hoe gaat u van de glijbaan?

xSelina

Re: Bril en waterparken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 02:07

Contactlenzen zijn niet zo eng hoor. Ik heb al jaren contactlenzen, mee gezwommen en al. Douche er ook altijd mee. En nog nooit iets gebeurd. Enige wat ik absoluut niet doe is ze onder de kraan houden, mochten ze bijvoorbeeld een keer uitvallen, opticien zei dat je ze dan nog beter met speeksel schoon kan maken :Y)

Zou je niet voor het zwemmen gewoon een goedkope bril kunnen halen? Eventueel een koordje eraan.
Of een duikbril op sterkte? Mocht dat bestaan :+

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 02:10

Daglenzen... die flikker je gewoon weg.
Lazy river doe ik wel gewoon met men bril op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 02:13

Lenzen inderdaad. Ik heb gemiddeld -11 dus zonder bril is geen optie. Daglenzen zijn er niet te vinden in mijn sterkte dus ik moet het wel met mijn maandlenzen doen.
Ik gooi ze daarna wel meteen weg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:50

Ik heb al 20 jaar lenzen en nog nooit last gehad van bacteriën tijdens het zwemmen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:08

Bacteriën en chloor is geen goede combinatie. Waarom denk je dat er chloor gebruikt wordt in zwembaden?
Je kan altijd even je lenzen na het zwemmen schoonmaken met je lensvloeistof

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:10

Dag lenzen.. met bril is geen doen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:16

Ik heb lenzen voor ongeveer 16 jaar nu en zwem er gewoon mee. Na het zwemmen maal ik ze schoon met lenzen vloeistof. Waterparken, wildwaterbaan, glijbanen. Nooit problemen mee gehad. Ik heb overgings -9 dus kan echt niet zonder al lieten mijn ouders me toen ik jonger was gewoon half blind door het zwembad lopen.

Mocht je het echt niet willen. Je zou kunnen onderzoek of er zwembrillen bestaan op sterkte.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:58

Lenzen idd, nergens last van met zwemmen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:07

Ik ga niet zo vaak zwemmen, maar ik hou mijn bril gewoon op. Lenzen zijn geen optie: die verdraag ik niet goed en daarvoor is het een te duur grapje (heb -10 dus daglenzen gaan voor mij sowieso niet).

Bij niet al te wilde attracties hou ik mijn bril in mijn hand en zet hem als ik aangekomen ben weer op. Voor de echt wildwaterdingen, die ik zelf niet (meer) doe, zou ik een sportband halen. Die doe je om de beugels van je bril en dan strak achter je hoofd om.

En ja, zwembrillen op sterkte bestaan ook en zijn een optie als je vaak zwemt. Want die zijn niet goedkoop.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:14

Ik las bril en waterpokken :Y)

Ik gebruik m’n lenzen gewoon. 1 keer niet gedaan en toen met m’n bril gewoon. Kon daarna direct de badmeester vragen of hij even m’n bril van de bodem af wou halen :=
Maar aangezien je normaal geen lenzen draagt zou ik wel voor daglenzen gaan, die gooi je daarna zo weg.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:19

Ik zet een oude bril op, met van die touwtjes eraan.. Omdat ik lang haar heb in een staart, doe ik het touwtje in mijn elastiek erbij. Want ook ik heb mijn bril al van de bodem van een wildwaterbaan af kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:27

Lenzen of zwembril op sterkte (net gekocht bij de lokale decathlon met -6 voor iets van een tientje).

Met lenzen wel oppassen met ogen openen onder water want opeens zijn ze weg.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:28

Ik ben een echte waterrat maar ik ben zwaar blind. Alles op een meter afstand wordt onscherp. Lenzen kan ik niet verdragen. Maar ik verdwaal liever niet en ben liever niet mijn gezelschap kwijt.

Ik heb een stevig monteur op sterkte met gebogen, rubberen pootjes die om mijn oren heen zitten. Deze gaat nergens heen, wat ik ook doe. Ga er zelfs achtbanen mee in.

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:31

Ik doe altijd een oude bril op, en eventueel aan strak bandje aan je pootjes om je hoofd. Ooit eens gekocht voor winter sport maar kan dus ook zo

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:38

Duikbril op sterkte

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:50

Ik ga wekelijks (soms twee keer) zwemmen en heb maandlenzen.
Nooit last van bacteriën gehad, maar ik ben wel erg netjes op mijn lenzen en laat om het half jaar mijn ogen helemaal nakijken. Dat zit bij de controle van mijn opticien in.
Bril is niet te doen met zwemmen, vind ik.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap met bril moeten zwemmen, omdat mijn ogen te droog waren voor lenzen (hormonen) en dat was vreselijk, vond ik.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:54

Anders lenzen en dan een gewone duikbril/zwembril er overheen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:03

Ik heb -11 en -12 en ga gewoon zonder bril of lenzen. Want dat vind ik alleen maar gedoe. Ik weet ook eigenlijk niet beter en het is ook nog nooit mis gegaan. Wel houden degene die met me mee is er rekening mee dat ze even moeten zeggen als ze ergens heen gaan bijvoorbeeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:24

Ik heb altijd mijn gewone bril op, en nooit problemen mee. Ook de glijbaan af is hier geen probleem.
Als ik echt van plan ben om kopje onder te gaan bij een ruige glijbaan dan doe ik er een elastiekje aan vast maken, achter het hoofd langs.

Vroeger had ik een duikbril op sterkte. Maar dat vind ik tegenwoordig een beetje stom staan op de glijbaan :+ Wel ideaal voor baantjes trekken.
Die kun je tegenwoordig al voor een paar tientjes bestellen. Zelfs bij Bol zie ik ze staan: KLIK

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:37

Ik zie alleen vlekken zonder bril, maar ik ga echt niet met bril het water in. Dan maar met slecht zicht van de glijbaan! :))

Lenzen gaan voor mij ook niet, de cilinder afwijking in mijn ogen is te groot.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:47

Je kunt ook lenzen en een duikbril doen. Als je een goede hebt, zijn deze ook waterdicht. Dan heb je ook geen last van dat er (bad)water bij je lenzen in je oog komt.
Tevens zou ik dag lenzen nemen en die dan gewoon aan het einde weggooien.

Ik zwem zelf ook gewoon met lenzen, maar gebruik altijd een setje 'oude' maandlenzen, als in ik zwem met mn lenzen en vervang ze daarna. Als ik regelmatig zwem, gebruik ik daarvoor gewoon een setje maandlenzen vaker, goed schoonmaken en in de desinfectie en dan kan ik ze wisselen voor ik ga zwemmen.

Ik moest trouwens best lachen om de reacties met de duikbrillen, ik ben een beelddenker en zie dan iemand van de wildwaterbaan gaan met zo'n grote duikers duikbril op :')
Het duurde dan ook even voor het kwartje gevallen was dat die kleine brilletjes ook duikbril heten :+

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:47

Er zijn trouwens gewoon daglenzen voor -10 te verkrijgen hoor, van Dailies. Zelfs ook met leesgedeelte erin. Na het zwemmen zou ik ze wel meteen uit doen, er bestaat een nare parasiet, acanthamoeba keratitis waardoor je hoornvlies ernstig aangetast kan worden. Deze parasiet zit o.a. in leidingwater en komst steeds vaker voor.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:56

Met +8 herken ik het dilemma :+
Ik had vroeger een zwem-bril, een oud brilletje met een koordje d'r om heen zodat ik hem niet kwijt kon raken, enkel voor zwembadgebruik _O- toen ik wat ouder werd over gegaan op lenzen, nooit problemen gehad :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:58

dollyspikkel schreef:
Duikbril op sterkte

Hebben we voor onze zoon ook. Hij is 13 en heeft al -7,5
Wij bestellen ze bij eyequa.nl niet duur vind ik en je kunt de “glazen” wisselen als je ogen bijv achteruit gaan.

Ze hebben van +1 tot +10 en van -1 tot -10