Wanneer je dingen wil, maar alles wat je probeert tegenvalt? Wanneer zelfs de leuke dingen zo'n pijn veroorzaken dat je ze liever niet meer zou doen? Terwijl niks doen ook geen optie is? Een balans vinden zeggen ze, en naar je lichaam luisteren, maar ik ben er blijkbaar erg slecht in.
Wat veroorzaakt bij mij problemen?
- Werken
- Paardrijden
- Andere dingen met de paarden doen
- Wandelen
- Fietsen
- Fitness
Buiten werken is alles een vrije keuze, maar het zijn wel dingen die ik graag wil. Moet echt niet allemaal tegelijk, als iets van die dingen al zou lukken zou ik al blij zijn. Maar niks wil, alles veroorzaakt pijn en ik ben op dit moment zo moe .. ik ben het echt moe.
Op dit moment lig ik op de bank, zoals elke avond (tenzij ik moet werken). Bij thuiskomst weer een pijnstiller genomen maar op het moment nog maar weinig verlichting. Gewoon niet teveel bewegen is het beste om te doen. En de oorzaak? Ben bij de paarden geweest .. Met de ene pony een half uur in de piste lange lijnen gedaan, de andere een half uur gereden (gewoon simpel stap, draf, galop). Gisteren hetzelfde, toen met de ene pony ongeveer een uur in de piste geweest en de andere gewoon even gepoetst. Echt geen spectaculaire dingen, maar ik kan niet meer lopen van de pijn.
En ik wil het allemaal zo graag, maar mijn lichaam wil het niet. HA & kiné zeggen dat ik beter naar mijn lichaam moet luisteren, dat ik teveel wil en te ver doorga. Maar ik heb zo al het idee dat ik niks doe, nog minder kan haast niet? Ja, enkel nog werken en op de bank liggen, maar dat is het ook niet. En mijn dieren haal ik nog vreugde uit, het zijn de beste dieren die er bestaan. Maar zelfs gewoon wat keutelen kan ervoor zorgen dat ik 's avonds niet meer van plaats kan.
Hoe ga je daarmee om? Hoe kom je tot het aanvaarden?
Ik ben er blijkbaar niet goed in .. aangezien ik er toch telkens in slaag om te overdrijven, zelfs als ik in mijn ogen niks doe

De coach van mijn laatste fitness (waarvan het abonnement momenteel op pauze staat) verwoordde het heel treffend: je bent mentaal te sterk voor wat je lichaam fysiek aan kan. Zo is het ook, ik wil het allemaal en ik ga ook gewoon door, de rest zien we achteraf wel. Maarja, dat achteraf breekt me steeds meer & zuurder op. Dus denk dat ik toch iets ga moeten veranderen, mentaal dan ... Ik weet alleen niet hoe ... Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil bereiken, maar misschien komt er iets uit wat mij verder kan helpen. In ieder geval al bedankt voor het lezen.