Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annick75 schreef:Dat zin wat je noemt adembenemende klachten. Wat je kan doen, niet zozeer om de acute spasmen te lijf te gaan, maar de naweeën/restspanning te beperken, is eens overleggen met een fysiotherapeut. Ik heb MS, waardoor de aansturing vanuit mijn centrale zenuwstelsel niet altijd geweldig is, en als er veel spanning op mijn middenrif zit, kan hij dat voorzichtig losmaken, door onder mijn ribben door het middenrif 'beet te pakken'. Niet heel prettig, maar wel met het gewenste effect en een fysio kan je ook wat oefeningen geven om de boel zelf wat te rekken.
Wat de vermoeidheid betreft, narcosemiddel is gemeen spul wat dat betreft, dat heeft echt tijd nodig om uit je systeem te raken, Bij de een meer dan bij de ander. Ik had na mijn galblaas ok ook het meeste en langste last van de vermoeidheid, qua genezing van de wondjes en de pijn lag ik na een week of 3 geloof ik alweer in het zwembad rustig baantjes te trekken.
Blue_Eyes schreef:Ik heb dit ook gehad, ook na een galblaasoperatie. Mijn huisarts kon er ook weinig mee. Het is na een paar maanden vanzelf overgegaan. Sterkte!
bigone schreef:Misschien kan CBD olie de klachten wel wat verminderen.
bigone schreef:Misschien kan CBD olie de klachten wel wat verminderen.
marleen_usar schreef:Regulier zal niet altijd achter cbd olie staan, maar je komt het steeds vaker tegen inderdaad in topics.
Amanda_T schreef:Blue_Eyes schreef:Ik heb dit ook gehad, ook na een galblaasoperatie. Mijn huisarts kon er ook weinig mee. Het is na een paar maanden vanzelf overgegaan. Sterkte!
“Fijn” om te horen dat herkenbaar is, maar bij jou na verloop van tijd ook weer over is gegaan. Dat is al een beetje geruststelling dat het hopelijk gewoon een kwestie van tijd is! Merkte je zelf dat er bepaalde dingen waren waardoor het sneller voorbij ging of de pijn achteraf minder heftig was? Of was het ook echt kwestie van even doorbijten?
ellepel schreef:dit is hetzelfde als een diafragma spasme he.
vriendin van me had het,die is terecht gekomen bij een fysiotherapeut waar ze oefeningen heeft gekregen .
en dat helpt.
misschien kun je een fysio in jouw buurt vinden waar je terecht kunt?
Maureen95 schreef:Mijn galblaas is verwijderd toen ik 3 was en herken mij precies in jouw probleem! Ik wist niet dat het een naam had. Ben er ook een keer voor naar de dokter geweest maar die kon het probleem niet vinden.
Ik heb het een paar keer per maand. Soms is het heel kort. Maar dan is het ook heel erg heftig. Zo een aanval duurt een minuut of 2. Kan dan ook bijna geen adem halen en als ik mijn adem inhoud lijkt het minder te worden. Dan is het ook weer verdwenen.
Heel soms heb ik ook (vooral snachts) een drukkende en soms stekende pijn. Die is wel iets minder sterk als dat ik het in de korte versie heb maar het belemmerd mij wel!
Blue_Eyes schreef:Het is inmiddels 12 jaar geleden, dus ik moet even heel diep nadenken. Volgens mij werd het vooral erger als ik te druk was/te zware dingen deed. Even kalm aan hielp het beste. Ik kan niet zeggen dat het slechter werd van te veel of te pittig eten ofzo, dat had ik mezelf al afgeleerd door de kolieken...