Ontspannen houding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Ontspannen houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 13:13

Hoi!

Ik zit met een probleem waar ik met teveel dingen tegenop loop. Spanning. Ik vind het moeilijk on los te laten in mijn armen en schouders. Dit merk ik met paardrijden, op mijn werk (als ik vlees moet snijden) en dus nu ook in de auto -O- Maar dat laatste is dus nogal gevaarlijk omdat ik niet goed gecorrigeerd kan worden als ik mijn stuur vastpak, alsof het iets is wat ik absoluut niet los mag laten. Wellicht zijn het echt de zenuwen(het ging best lekker, tot ik al meer vrachtwagens tegenkwam en ik een beetje stress kreeg :') wat ik ook aangegeven had) maar he is natuurlijk wel handig als je jezelf meer kan laten loslaten.

Hebben jullie tips om jezelf los te laten? Want het is natuurlijk ook best gevaarlijk, omdat ik niet goed te corrigeren ben als ik mijn stuur zo strak heb. Zeker omdat ik het probleem vaker heb met andere dingen, denk ik niet eens dat het aan de auto ligt en het daar ook niet op te lossen is.

Groetjes

Rintah

Re: Ontspannen houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:36

Weet je waar de spanning vandaan komt? Zoals in je post werd je gespannen door de vrachtwagens, maar waardoor zorgen vrachtwagens bij jou voor spanning?
En kan je iets doen aan die originele bron van spanning?

Ontspanningsoefeningen kunnen je ook helpen, die kan je van internet halen, maar als je echt verkrampt is het misschien ook wel iets waar een fysiotherapeut je mee kan helpen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 13:56

Rintah schreef:
Weet je waar de spanning vandaan komt? Zoals in je post werd je gespannen door de vrachtwagens, maar waardoor zorgen vrachtwagens bij jou voor spanning?
En kan je iets doen aan die originele bron van spanning?

Ontspanningsoefeningen kunnen je ook helpen, die kan je van internet halen, maar als je echt verkrampt is het misschien ook wel iets waar een fysiotherapeut je mee kan helpen.

Ik vind vrachtwagens meer spannend denk ik door hun grote dode hoek. En zeker als er dan 2 a 3 in een straat stonden, is dat meteen erg veel. Maar bv vlees snijden of paardrijden vind ik niet spannend, maar dan toch rem ik teveel aan de voorkant of snij ik te strak zegmaar (dusdanig dat ik na een bout een zere arm krijg). Weet niet zo goed welke dikte nou correct is (thanks to: de lastige eter, mezelf) en vind het wel lastig om het groter te zetten. Paardrijden ben ik voor de duivel niet bang inmiddels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:04

Heb je op het moment autorijles? Omdat je het hebt over corrigeren. Of kun je jezelf niet meer corrigeren?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:27

Bubblewrap schreef:
Heb je op het moment autorijles? Omdat je het hebt over corrigeren. Of kun je jezelf niet meer corrigeren?

Ja ik heb rijles :) Is een beetje de eyeopener dat het echt niet langer kan alles zo strak houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:36

Kairos schreef:
Bubblewrap schreef:

Ja ik heb rijles :) Is een beetje de eyeopener dat het echt niet langer kan alles zo strak houden..

Dan verdwijnt die spanning vanzelf hoor! Ik had dat ook heel erg, maar dan met m'n rug. Ik zet m'n rug vast als iets spannend word ofzo. Maar dat is na een les of 10 wel verdwenen. Heb het zo nu en dan trouwens nog steeds wel. Maar het komt vanzelf goed

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:42

Buikademhaling in plaats van hoge, oppervlakkige ademhaling. En heel bewust: je schouders laten zakken. Oefen dat in niet spannende situaties, zodat het een automatisme wordt dat je eenvoudig kunt toepassen op het moment dat het nodig is.