Prik tegen de klem gehad - auw!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Prik tegen de klem gehad - auw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 14:58

Hoi,

Ik moest gisterenochtend op medische controle en heb 2 vaccinaties gekregen. In de linkerarm een griepvaccin, in de rechterarm een prik tegen tetanus.

Naarmate de dag vorderde kreeg ik steeds meer pijn in mijn rechterarm. Links voel ik dat ik een prik heb gehad maar dat lijkt me normaal. Rechts heb ik echt heel veel pijn, in die mate dat ik me vanochtend ziek heb gemeld (ik werk in de schoonmaaksector dus heb mijn arm wel degelijk nodig). Ik ben al sinds gisterenavond bezig met een hotpack rond mijn arm te draaien, de warmte lijkt wel een beetje te helpen. Ik heb zonet ook een paracetamol genomen. Ik heb een héél slechte nacht achter de rug, ik werd echt constant wakker van de pijn. Ik ben normaal iemand die op haar zij in slaap valt, afgelopen nacht heb ik dan maar op mijn rug geslapen.

Volgens Google kan ik inderdaad wel bijwerkingen hebben van deze vaccinatie, ik ben gelukkig niet misselijk en heb ook geen koorts (maar dat heb ik zelfs niet met een longontsteking), maar jeetje ik wist echt niet dat een vaccinatie zo veel pijn kon doen... Mijn arm is niet rood maar voelt op de plek van de prik wel vrij dik.

Kan ik nog iets anders doen om de pijn te verlichten? Ik kan de arm beperkt bewegen maar moet straks dus wel mijn paarden binnen halen en hun stallen doen, ik kijk er zo hard tegenop..

Ik heb me dus ziek gemeld en moet dus ook een doktersattest binnen brengen, de eerstvolgende vrije afspraak is pas morgen, dus de dokter kan me pas morgen helpen.

Alvast bedankt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:05

Al veel van die spuiten gehad, ik laat ze in mijn bil zetten, zit iets meer spek op , arm altijd beetje last van . Soms helpt juist heel veel bewegen direct na de prik goed.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 15:13

bigone schreef:
Al veel van die spuiten gehad, ik laat ze in mijn bil zetten, zit iets meer spek op , arm altijd beetje last van . Soms helpt juist heel veel bewegen direct na de prik goed.

Ik vroeg me achteraf ook af waarom ze deze niet in mijn bil zetten.. ik ben van daaruit doorgereden naar mijn mama, ruim half uur rijden, en vandaar verder gegaan naar het ziekenhuis om mijn broer te bezoeken. Ik heb dus niet stil gezeten maar nou ook weer niet bepaald veel gedaan met die arm. Doe ik de volgende keer dus wel haha, gelukkig kan ik er weer 10 jaar tegen :+

Annick75

Re: Prik tegen de klem gehad - auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:21

Oeh ja, zo'n tetanusprik kan wel even wat last geven. Daar had ik de laatste keer ook geen rekening mee gehouden, dus hup, prik gehaald en door naar de sportschool. Was niet zo handig. :o Hij was bij mij in mijn arm gezet, omdat ik parttime rolstoelgebruiker ben en ik dan niet uit de kleren hoefde, maar de volgende gaat, als ik daar in 2027 tenminste aan denk, gewoon mijn achterste in hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:32

Halen jullie dan echt keurig elke 10 jaar zo'n nieuwe tetanusprik? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:35

Kaitlyn schreef:

Ik heb er vorige week weer 1 gehad omdat ik op reis ga en het hiervoor nodig had. Toevallig was hij toen ook net verlopen.

Ik heb er trouwens bijna geen last van gehad, alleen als ik op die arm lag, verder niet :n

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:36

Kaitlyn schreef:

Ja, ik ben te onvoorzichtig en wil het risico niet lopen.

Ik heb hem de vorige keer in de schouder gehad en geen last van gehad (misschien wat spierpijn).
Sterkte in ieder geval TS!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:36

Sommige werkgevers verplichten het.. Zeker in de dierensector. In laat hem altijd in mijn bil zetten inderdaad. Één keer in mijn arm gehad, deze heeft 2 dagen pijn gedaan en de arm voelde alsof er een baksteen aanhing.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:38

Ik heb hem toen ook in mijn bil gekregen na een ongelukje op stal. Maar heb eigenlijk nooit de herhaling gehaald... In elk geval ik had er geen last van.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:41

6 weken geleden heb ik een combivaccin gehad in mijn zwangerschap tegen difterie, kinkhoest én tetanus ... Ik verging van de pijn in mijn arm en ik moest ook in de nacht dafalgan nemen omdat ik het niet uithield :oo .
Dan 4 dagen ziek in mijn bed gelegen terwijl ik voor de spuit kerngezond was. En nu, 6 weken, een bronchitis én een oorontsteking later, ben ik nog steeds aan het sukkelen ^) !
De arts verzekerd mij dat dit niet van de spuit komt, maar ik denk er anders over...
Het heeft allezinds mijn immuumsysteem compleet overhoop gehaald :( .
Ik spreek nu wel over nog een zwaardere spuit, maar tetanus zat er ook bij in...

En de arm ts, het word elke dag weer beter en beter. Maar toch een goeie week echt last gehad...

Sterkte ! +:)+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:45

Ik ben nooit meer tegen tetanus geënt na mijn 9e, en toch niet zo voorzichtig met mezelf. :')
Heb dan wel geluk zo te lezen, speel hier geregeld met de katten die tandjes en nagels in je zetten en soms vieze diepere wondjes op stal.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:47

Tetanus is inderdaad een vernijdige -O-

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:48

Ik ben van mezelf gewoon niet zo handig, dus ik heb 'm maar gewoon laten updaten destijds. Ook omdat ik in de jaren ervoor al eens een lelijke kattenbeet had gehad, zulke dingen altijd in het weekend gebeuren en het verstandig is dan wel zo snel mogelijk een tetanusinjectie te laten zetten, als die niet meer up-to-date is.

Daarbij ben ik rolstoelgebruiker met geregeld vieze hoepels en het zal ook de eerste keer niet zijn dat ik bij het schoonmaken van de ketting van de handbike of het goed leggen mijn hand open haal aan een vuile ketting of tandwieltje.

Omany, daat klinkt een beetje alsof ze de drie injecties misschien beter los van elkaar hadden kunnen geven met wat tijd er tussen. Mijn huishoudelijk hulp heeft 3 kinderen met aangeboren hartproblemen en die heeft destijds ook aangegeven de inentingen uit elkaar te willen trekken. Dat kon toen kennelijk en zal vast nog wel kunnen. Maar aan die info heb je nu niks meer. Hopelijk knap je nu toch snel weer op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:48

Da's wel flink geprikt in 1 keer :D

Griepprik haal ik nooit, maar van tetanus kan je idd wel een tijdje last houden als ik het
me goed herinner. Laatste keer was ook alweer zo'n 13 jaar geleden :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:51

Een jaar of 6 geleden heb ik ook een tetanusprik gehad omdat ik 2 vechtende katten uit elkaar wilden halen. M'n hele hoofd lag open en ik moest naar de ehbo. Maar daar niet echt last van gehad. Ik heb meer last van die vervelende griepprik elk jaar.
Dan heb ik gewoon een schijf op m'n arm die warm en rood is

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:55

Ik heb hem 2 jaar geleden weer gehad, de tetanus, hij was net verlopen en mijn kat had in mijn duim gehangen omdat ze het niet eens was met het klysma dat mijn dierenarts in haar achterste wilde steken :+ gelukkig hier niet zo veel last gehad.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:53

Mijn tetanus was ook verlopen, maar door een verwilderde kat tot op het bot gebeten dus risico. Toch maar weer laten vaccineren, ik heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:59

Ik moest die altijd laten zetten voor verre reizen. tetanus is wel lang geldig dacht ik. Ik liet ze in mijn bovenbeen zetten omdat ik daar meer vlees heb dan in mijn armen.En het is verder van je hoofd af.Eigenlijk nooit echt last van gehad. Misschien is ts allergisch voor een hulpstof in het vaccin.Dan kun je er flink ziek van worden inderdaad.De volgende keer een ander merk of type?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:26

20 jaar geleden kreeg je er nog drie na door een hond te zijn gebeten, vorige keer maar eentje gelukkig.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:54

@annick75, tgoh geen idee of het uit elkaar kan getrokken worden maar het is een standaard vaccinatie dat aan elke zwangere gegeven wordt...
Het is niet verplicht, maar als je baby kinkhoest krijgt in de eerste maanden is dit heel erg gevaarlijk.
Maar heel eerlijk, mocht ik het op voorhand geweten hebben dat ik zo op de sukkel ervan zou geraken, denk ik niet hem nog te laten zetten.
Genieten van mijn zwangerschap is er sinds de inspuiting niet meer ;( .

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:07

Ik heb een keer drie prikken in één keer gehad. Één linkerarm, één rechterarm en één in mijn bil. De dokter zei nog dat ze de minst straffe in mijn rechterarm zou geven aangezien ik rechtshandig ben, je kan al raden welke arm het meeste pijn deed...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:12

Herkenbaar, jaren terug fink mijn vingers opgehaald op het werk. Naast een zooitje hechtingen helaas dus ook een tetanus prik. Deze kreeg ik in min bovenbeen.
Nu had meer last van mijn bovenbeen dan van mijn vingers haha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:33

Ik zit te wachten tot de eerste persoon die moord en brand schreeuwt dat je een ellendige dood zult sterven door deze vaccinatie. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:42

Hep b ook zo'n lekkere prik. Weken erna soms nog pijn op die plek

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:50

Prik tegen de wattes?

Vervelend dat je er last van hebt. 2 tegelijk is ook wel heftig. Miss volgende keer 1 tegelijk proberen.

Meld je de bijwerkingen even bij het lareb?