Ervaringen extracystolen hartoverslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clasical

Ervaringen extracystolen hartoverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 21:06

Beste Bokkers,

Graag zou ik ervaringen willen delen over extracystolen ( hartoverslagen, extra slag).
Ik heb sinds vandaag een holster voor 3 dagen omdat ik constant overslagen heb sinds een dag of 10.
Wie heeft hier ervaring mee?

Yessy

Re: Ervaringen extracystolen hartoverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:13

Wat vervelend, hoe vaak heb je ze? Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar een collega heeft er al z’n hele leven last van, om de slag dus enorm vaak. Hij is compleet doorgelicht en goedgekeurd maar het blijft bijzonder. Ik hoop dat het bij jou ook niets ernstigs is en snel weer opgelost wordt.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:20

Yes ik ben ook zo iemand.. 5 jaar geleden een ablatie gehad en het is jaren goed geweest, sinds begin dit jaar overslagen vanuit de hartkamer. Wat voor mij werkt is rust, ritme en regelmaat :j medicijnen werken voor mij niet.. En nog een ablatie zie ik niet zo zitten (vorige x is er een zenuw in mijn lies beschadigd)

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 21:30

Yessy schreef:
Wat vervelend, hoe vaak heb je ze? Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar een collega heeft er al z’n hele leven last van, om de slag dus enorm vaak. Hij is compleet doorgelicht en goedgekeurd maar het blijft bijzonder. Ik hoop dat het bij jou ook niets ernstigs is en snel weer opgelost wordt.

Ik ben de tel kwijt maar vermoed zo rond de 2000 per 24 uur.
Soms zijn het meerdere per minuut en soms om de paar minuten.
Het kastje zal dit registreren.
Om de slag is wel heel vaak en lijkt mij verschrikkelijk

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 21:33

SumSum schreef:
Yes ik ben ook zo iemand.. 5 jaar geleden een ablatie gehad en het is jaren goed geweest, sinds begin dit jaar overslagen vanuit de hartkamer. Wat voor mij werkt is rust, ritme en regelmaat :j medicijnen werken voor mij niet.. En nog een ablatie zie ik niet zo zitten (vorige x is er een zenuw in mijn lies beschadigd)

Wat ingrijpend voor je, hoeveel had /hebjij er?
Ik kom wel ergens achter waarvan ik hoop dat het mogelijk verband heeft.
Ik hoor en lees nl. veel over het verband tussen histamine intolerantie en extracystolen.
Nu is het zo dat ik alles aan het nalopen ben en ik erachter kom dat ik het heb sinds ik zelfgeoogste kefir drink.
En nu las ik ook dat kefir en andere probiotica voor grote hoeveelheden histamine in de darmen kan zorgen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:36

Ik heb het ook. Heel veel. Maar met medicatie goed onder controle.
Had een week een holter.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:54

Ik heb ze ook sinds deze zomer. Waarom is niet duidelijk, maar het kan bij mij geen kwaad.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:35

Vervelend! Ik heb het af en toe, maar het wordt erger bij stress/spanning, koffie, zwarte thee en andere cafeïne houdende dranken.

Drink je dat, of bv red bull, cola etc? Soms helpt het al heel erg als je dat stopt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:47

Ik heb ze ook, al een jaar of 20 denk ik.
Bij mij verergert het met cafeïne, cola, zwarte thee, chocolade en sommige zoetstoffen.
Dus ik drink kruidenthee en meergranenkoffie, en blijf zoveel mogelijk van chocolade en light frisdranken af. Scheelt bij mij een hoop.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:52

Ik heb wel extrasystole, maar geen overslagen. Bij mij is mijn hartritme wel regelmatig maar heb ik soms een hardere slag om een te zachte slag te compenseren, omdat mijn sinusknoop bij die slag te "lui" is geweest.

Ik ben 22 jaar nu, HA heeft mij uitgelegd dat deze vorm van extrasystolen vaak voorkomt op deze leeftijd. Ik vind het vooral erg storend als ik in bed lig (heb het alleen in rust). Het doet verder bij mij geen pijn, ik heb het niet benauwd en heb het niet bij inspanning. Ik heb dus ook geen holster gehad, wel een ECG waarop een kleine extrasystole te zien was, maar verder niks zorgwekkends.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 09:55

Ben gestopt met het ene bakje koffie wat ik sochtends dronk, verder drink ik altijd thee op basis van kruiden.
Ben altijd bewust met voeding, zo min mogelijk bewerkt.
Maar zoals ik hierboven al schreef, ik drink sinds kleine 2 weken weer Kefir en gisteravond realiseerde ik mij dat het sindsdien is begonnen.
Ik ben overtuigd dat er sterk verband is tussen voedingsmiddelen en extracystolen

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:25

Clasical schreef:
SumSum schreef:

Wat ingrijpend voor je, hoeveel had /hebjij er?
Ik kom wel ergens achter waarvan ik hoop dat het mogelijk verband heeft.
Ik hoor en lees nl. veel over het verband tussen histamine intolerantie en extracystolen.
Nu is het zo dat ik alles aan het nalopen ben en ik erachter kom dat ik het heb sinds ik zelfgeoogste kefir drink.
En nu las ik ook dat kefir en andere probiotica voor grote hoeveelheden histamine in de darmen kan zorgen.

Nu met goed management en daar hoort voeding ook bij heb ik weinig last. Zeg zo'n 3x per week nog. In tegenstelling tot soms wel 20x per dag.. Nu had ik toen ook een baan wat het erg triggerde, wisselde temperaturen en een verstoord dag/nacht ritme..

Ik heb van mijzelf een erg lage bloedruk en medicijnen die hiervoor helpen verlagen je bloeddruk, dat werkte dus niet voor mij..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:31

Ik heb ook extrasystole en voel het af en toe ook omdat mijn hartslag dan omhoog schiet.
Ik heb dit eigenlijk al heel lang.

Nadat ik in 5 dagen tijd 2 flinke rugoperatie had gehad (waarbij de bij beide operatie's mijn bloeddruk omhoog hebben moeten spuiten ivm onderdruk van 40) ging het na de 2e operatie fout. Toen ging mijn hart flink op hol. Toen 2x beta blokkers via het infuus gekregen. De snelheid ging ermee omlaag (bleef wel een tijdje te hoog) maar bonkte nog wel enorm.
In het ziekenhuis zeiden ze dat ze konden zien dat dit bij mij hoorde en verder geen kwaad kon.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:40

Ik heb er heel veel last van gehad. De holter gaf aan dat mijn hart gemiddeld om de 3 slagen oversloeg.

Volgens mijn huisarts en de cardioloog kon het verder geen kwaad maar door de frequentie wilde ze wel betablokkers voorschrijven. Ivm de bijwerken wilde ik dat niet, en je gelooft het of niet, sinds ik weet dat het geen kwaad kan heb ik er veel minder last van. Zal dus toch ook wel wat met spanning en stress te maken hebben gehad bij mij, want nu heb ik nog ongeveer 1 dag per maand daar mijn hart en paar keer overslaat.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:04

Hier ook sinds een jaar of twee, helemaal onderzocht en mocht een week (of 5 dagen?) een kastje mee. Na 2,5 dag was het kastje vol :+

Met periodes heb ik er erg veel last van, met name als ik verkouden ben/ben geweest.
Stress en vermoeidheid verergerd de boel ook flink bij mij.
Er zijn weken dat ik er nauwelijks last van heb maar ook weken waarbij ik veel last heb en er ook wel gek van word af en toe.
Maar het kan geen kwaad zeggen ze dus daar vertrouwen we maar op. Dat is ook de reden dat ik niet aan de medicijnen wil.