Litteken weg krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Litteken weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 22:44

Ik heb in juli (met verhuizen) een kras op mijn arm opgelopen... nu is het vier maanden later en zit er nog steeds een kras. En dat terwijl het die middag niet eens bloedde. Dat gebeurde pas de volgende dag!!! Het wordt dus nauwelijks minder. Wat kan ik doen / smeren?

Zo is het nu:
Afbeelding

Zo was het
Spoiler:
Afbeelding

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:51

Laurora

Re: Litteken weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:04

Bio-Oil hielp bij mij altijd erg goed bij dit soort krassen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:05

Je zou kunnen proberen om Bio Oil te smeren. Verder is het best wel een rotplek voor het wegtrekken van littekens. Ik heb daar wat krasjes zitten die nauwelijks gebloed hebben, maar je ziet ze nog steeds vrij duidelijk, terwijl littekens van diepere sneeën bovenop mijn arm een stuk minder zichtbaar zijn na minder lange tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 23:08

Ja ik vind het vooral niet fijn omdat mensen vaak kijken. Alsof ik het zelf heb aangericht zeg maar. :o

Maar zal eens naar bio-oil kijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:10

Je moet zorgen dat er geen zonlicht op komt. Factor 50 erop smeren als je in de zon ermee komt. Het zal langzaam vervagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:15

Ik heb door een auto ongeluk een litteken op mn voorhoofd gekregen. Zag er niet fraai uit omdat het gehecht had moeten worden maar dat hebben ze dus niet gedaan. Maargoed, ik heb heel fanatiek met bio oil gesmeerd en inmiddels (bijna 1,5 jaar later) zie je alleen nog maar een wit lijntje, maar dan moet je echt goed kijken. Met foundation is het helemaal niet meer te zien. Het is echt wonderbaarlijk goed genezen, dus ik zou bio oil zeker proberen! (Op mijn armen heb ik ook een paar littekens door het glas, nooit iets op gesmeerd en die zijn niet goed genezen helaas)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 23:17

NatasjavE schreef:
Je moet zorgen dat er geen zonlicht op komt. Factor 50 erop smeren als je in de zon ermee komt. Het zal langzaam vervagen.

Heb het wel de hele zomer ingesmeerd met spf 15 dagcreme. Maar geen zonnebrand nee. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:20

Ik denk dat je na de winter er al niets meer van ziet.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:23

Ik had ook zo’n litteken op mn schouder, al kreeg ik het voor elkaar om niet alleen mn schouder open te halen, maar deze ook in de zon te verbranden dezelfde dag. :o?
Niks aan gedaan en na een jaar of 2 een stuk minder zichtbaar. Nu staat er een tattoo overheen, dus zie je hem helemaal niet meer. (Niet bewust gedaan, trouwens)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:24

NatasjavE schreef:

Nooit geweten, ik had een schaafwond/litteken op mijn rug, ongeveer zo groot als een appel, en is juist op vakantie in de felle zon geheel verdwenen.

Wat ik zelf altijd fijn vind tegen littekens is slakkengel :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:27

SPF inderdaad. Meer om erger te voorkomen en wel goed om in het achterhoofd te houden bij een volgende verwonding. Verder geduld. Het is in de zomer gebeurd waardoor het pigment in de genezende huid wat overactief is geworden. De huid op het lichaam geneest relatief langzamer dan in het gezicht, dat heeft tijd nodig. Ik denk dat dit prima weg trekt. Smeren van buitenaf met lotions/crèmes zonder actieve ingrediënten (zoals bio-oil) gaat weinig veranderen aan het pigment.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:30

Ik heb een keer een fiets ongeluk gehad. Hele knie open in het midden. Was een ontzettend rood en lelijk litteken. Heb een tijdje biodermal litteken crème gebruikt en zag het gewoon veranderen :)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:31

Siliconezalf helpt hier ook bij een litteken in mijn gezicht. Dat moet je wel volhouden tot het litteken een jaar oud is.

Als het een trots kan zijn, ik had zo’n littekens op mijn been (super handig geweest en achter een scheepswrak blijven hangen met snorkelen) dat heb ik bij zonnig weer altijd erg goed ingesmeerd met zonnecrème. En nu 2 jaar later zijn de krassen opeens verdwenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:31

Een goede siliconen pleister heeft dit met een of twee weken weggewerkt.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:47

Slakkengel! Dat is bij mij echt het magische middel.
Aantal weken gewoon lekker smeren, meerdere keren per dag.
Mijn ervaring is er echt goed mee, bij de action en wibra kun je het krijgen, klein wit potje met groen glimmend slakje op de dop. Paar euro. Is een groen doorzichtige gel.
Je hebt het ook met een andere samenstelling, duurder, bij holland en barret.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:52

Heb moet de siliconenpleisters van Babscarecare gebruiken. Dit zijn speciale medische pleisters voor het behandelen van littekens.
Ik heb ernstige littekens door operatie en na 2 weken gaat het al beter.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:52

vitamine E crème en factor 50 in de zon. Bij mij is op die manier het litteken van een derdegraads verbranding bijna volledig verdwenen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 23:57

Slakkengel ga ik niet halen. Lijkt me niet diervriendelijk. :o

Andere opties ga ik morgen even bekijken!

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:04

Dat gaat weg. Beetje bijhouden met bodylotion paar keer vervellen en het is dadelijk weer helemaal weg

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:09

Montgri schreef:
Slakkengel! Dat is bij mij echt het magische middel.
Aantal weken gewoon lekker smeren, meerdere keren per dag.
Mijn ervaring is er echt goed mee, bij de action en wibra kun je het krijgen, klein wit potje met groen glimmend slakje op de dop. Paar euro. Is een groen doorzichtige gel.
Je hebt het ook met een andere samenstelling, duurder, bij holland en barret.

Slakkengel heb ik geen goede ervaringen mee. Heeft zelfs bij mijn kleine littekens niets geholpen. Ik had zelf een duurdere.

Is het overigens ook opgezwollen? Ik vind het er best rood uit zien, dus ik hoop voor je dat het goed geneest. Van bio oil heb ik goede dingen gehoord, het kan nooit kwaad om het te proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:19

Pcle crème van biodermal, volgens mij nu twee halen één betalen bij het Kruidvat. Kun je ook gewoon als gezichtscrème gebruiken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:21

Bio-oil en uier crème heeft mij geholpen met littekens en striemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:49

Denk dat dit vanzelf nog wegtrekt, heb ook zo'n littekens gehad en zijn allemaal weg.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:53

Als je er echt mee zit, kan een huidtherapeut het voor je laseren.