Borstkanker. Check jij jezelf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:48

Ik had gisteren na al ruim half jaar pijnklachten in mijn linker borst de moed gevonden om naar de huisarts te gaan.

Doorverwezen voor mammografie maar ivm leeftijd echo gehad. Geen afwijkingen gevonden. Wel veel en dicht klierweefsel / klierweefsel pakketten wat zelfonderzoek moeilijker maakt. Nu "diagnose" Mastophatie. Mogelijk veroorzaakt door gebruik van de pil / hormonaal.

Maar de pil gebruik ik ook tegen extreme buikpijn rond eisprong. Dus die blijf ik denk ik nog wel gebruiken.

Wel fijn dat er even naar is gekeken. Zolang de klachten niet toenemen of ik zelf afwijkingen voel hoef ik er verder niets mee.

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:49

Dat hoeft niet, maar het zou fijn zijn als de mastopathie werd opgelost. Dat kan.
In de gebruikelijke gezondheidszorg gaat het kennelijk nog steeds 'het is geen kanker, verder geen probleem'.
Een vriendin van mij had na haar 35ste nog steeds mastopathie en vanwege de leeftijd doen ze dan geen scan maar een röntgenfoto (met 'pletten') geen pretje.
Er zijn een aantal reguliere behandelingen in de natuurgeneeskunde tegen mastopathie.