11-stedenwandeltocht 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

11-stedenwandeltocht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 15:28

Hallo,

In 2020 zou ik graag het wandelen van de 11-stedenwandeltocht (5-daagse) van mijn Bucketlist af willen strepen. *\o/*

Citaat:
De 5-daagse tocht is de traditionele tocht zoals deze sinds 1946 gehouden wordt. In 5 dagen leidt de tocht de wandelaars langs de historische Friese 11 steden. De tocht is een leuke uitdaging voor een geoefende wandelaar.
Het is ook mogelijk één of meerdere dagen deel te nemen. Zo kan ieder op z’n eigen manier genieten van de onvergetelijke sfeer van de ‘Wandeltocht der Tochten’. Voor diegene die de gehele tocht volbrengt is er het felbegeerde 11-Stedenwandelkruisje. Een van de drie officiële 11-Stedenkruisjes.

Dinsdag 19 mei t/m zaterdag 23 mei.

Afbeelding

Dag 1 : Leeuwarden – Sloten (49 km)
Dag 2 : Sloten – Workum (44 km)
Dag 3 : Workum – Franeker (42 km)
Dag 4 : Franeker – Dokkum (44 km)
Dag 5 : Dokkum – Leeuwarden (28 km)

Er zijn verschillende Scheeparrangementen die de mogelijkheid bieden om op éen van de schepen te overnachten te meevaren echter vind ik deze prijzen behoorlijk hoog ( tussen de €400 en €500).
Ik zou daarom graag in de omgeving willen overnachten. Het lastige is alleen dat elke dag een andere start- en finishpunt heeft waardoor het overnachten op 1 plaats mij niet handig lijkt, vanwege grote reistijd. Wanneer ik ga voor verschillende overnachtingen is het zo dat ik met mijn overige bagage zit, het kost erg veel tijd en energie om die nog eens op te moeten gaan halen (+/- 40 verderop) nadat ik de hele dag heb gelopen en dan vervolgens weer naar mijn nieuwe slaapplaats moet gaan.

Het is voor mij ook geen optie om thuis te slapen, aangezien ik in het zuiden van Nederland woon.

Zijn er Bokkers die de 11-stedenwandeltocht eerder hebben gelopen en ervaring hebben met bovenstaande? Of hoe hebben jullie dat destijds gedaan met slapen? Of Bokkers die de 11-stedentocht in 2020 ook willen gaan lopen en al hebben nagedacht over een slaapplek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: 11-stedenwandeltocht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:32

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:46

Bellatrix schreef:

Omdat er al een topic is over de 11 stedenwandeltocht sluit ik dit topic. Je kan verder praten in het bovengenoemde topic!

Succes met je wandeltocht :D