hoesten, kriebel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

hoesten, kriebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 13:55

Ik heb in oktober een goede griep gehad.
Wat last van hoesten maar niet overdreven veel.

Mijn partner en zoon werden ook ziek en en die kregen erg veel last van een droge kriebelhoest.

Toen ik weer beter was kreeg ik ineens veel pijn met slikken. Dit heeft ongeveer een week geduurd. Daarna kreeg ik ineens 2 dagen pijn in mijn tong. Toen dat over was kreeg ik ineens een rauwig gevoel in mijn keel en het begon te prikken en te kriebelen. Dat is nu een week geleden en heb er nog last van.
Het zit alleen rechts en wat dieper in de keel. Het is net of er een laag opzit wat ik niet weg krijg gehoest. Gelukkig slaap ik nog wel en heb er in de nacht bijna geen last van. Maar zodra ik opsta dan komt dat gevoel weer en dan begin ik weer te hoesten. Soms is het ook heel diep hoesten.

Is dit nog een nasleep van de griep en hoe lang kan zoiets duren. Ik heb verder geen keelpijn of opgezette klieren.

Boompje1985

Re: hoesten, kriebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:27

Ja dit kan een nasleep van de griep zijn, mijn vriend en dochter hebben dit ook nog steeds terwijl ze 3 weken geleden ziek waren. Hier hebben ze er vooral in de nacht en bij inspanning last van het slijm/hoesten. Wat kan helpen is broomhexine dat maakt het slijm dunner waardoor je het makkelijker opgehoest krijgt. Beterschap!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:16

Al Trachitol zuigtabletten geprobeerd?

En heb je al eens met een lampje in je keel gekeken? (voor de spiegel).

Hangt je huig misschien op je tong? Dat geeft ook een vervelend gevoel in je keel.
Je wil dan schrapen, maar dat maakt het alleen maar erger.
Zuigtabletten kunnen dan helpen

Beterschap in ek geval

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 08:04

Marie111 schreef:
Al Trachitol zuigtabletten geprobeerd?

En heb je al eens met een lampje in je keel gekeken? (voor de spiegel).

Hangt je huig misschien op je tong? Dat geeft ook een vervelend gevoel in je keel.
Je wil dan schrapen, maar dat maakt het alleen maar erger.
Zuigtabletten kunnen dan helpen

Beterschap in ek geval

trachitol neem ik niet. 1x gedaan maar vond dat helemaal niets. Al kan het misschien wel helpen.
Ja heb ik gedaan. Maar het gevoel zit dieper. Tijdens het slapen heb ik geen last. Als ik ook in de nacht wakker word dan heb ik geen last maar zodra ik in de ochtend wakker word dan begint het. Voelt droog aan en rauw aan. Dan voel ik slijm zitten en probeer dat omhoog te krijgen. Daardoor word mijn keel helemaal rauw aan en dan begint het weer. Ik heb wel gerookt maar ben nu bijna 3 mnd geleden gestopt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:30

Ahw, er valt een kwartje. Dit gebeurde mij ook toen ik gestopt ben met roken en ik zal je maar niet vertellen hoe lang het geduurd heeft... :=

Ik ben er zelfs mee naar de kno arts gegaan..Conclusie (ik heb zelf meegekeken): er zaten dikke slijmdraden in mn keel. Dit was een algemeen bekend gevolg van stoppen met roken. In tabak zit onder andere een stofje dat slijmoplossend werkt en jouw lichaam raakt daaraan verslaafd/gewend. Gevolg is dat wanneer je stopt, sommige mensen last hebben van taai slijm dat zich vast zet in hun keel. De kno zei: Leer er maar mee leven.

Ja en dat kon ik dus niet. :/ Ik ben verder gaan speuren op het internet en naar vergelijkbare ervaringen en ik ben op de slijmoplossende bruistabletten uitgekomen: Etos Hoest Bruistabletten Acetylcysteïne 600 mg

Deze hebben na maanden afzien mn probleem opgelost en ik gebruik ze (helaas) nog steeds af en toe.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 10:43

Iris82 schreef:
Ahw, er valt een kwartje. Dit gebeurde mij ook toen ik gestopt ben met roken en ik zal je maar niet vertellen hoe lang het geduurd heeft... :=

Ik ben er zelfs mee naar de kno arts gegaan..Conclusie (ik heb zelf meegekeken): er zaten dikke slijmdraden in mn keel. Dit was een algemeen bekend gevolg van stoppen met roken. In tabak zit onder andere een stofje dat slijmoplossend werkt en jouw lichaam raakt daaraan verslaafd/gewend. Gevolg is dat wanneer je stopt, sommige mensen last hebben van taai slijm dat zich vast zet in hun keel. De kno zei: Leer er maar mee leven.

Ja en dat kon ik dus niet. :/ Ik ben verder gaan speuren op het internet en naar vergelijkbare ervaringen en ik ben op de slijmoplossende bruistabletten uitgekomen: Etos Hoest Bruistabletten Acetylcysteïne 600 mg

Deze hebben na maanden afzien mn probleem opgelost en ik gebruik ze (helaas) nog steeds af en toe.

Dat had ik dus ook al gelezen maar ik had het wel de eerste 2 weken toen ik was gestopt en toen was het over. Dus vandaar dat ik nu die link had gelegd. Misschien is het wel daarvan of toch een nasleep van de griep want thuis hebben ze dit ook heel erg gehad. Die kriebel en dat rauwe gevoel en hoesten.

Had jij dat ook dat droge gevoel en kriebel/prikkel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:04

Ik ben nu ongeveer twee jaar gestopt en het is inmiddels manageble. Maar een maand geleden vlamde het weer heel erg op na een verkoudheid. Gelukkig weet ik nu wat t is en wat ik eraan kan doen.