Goede oordopjes tegen geluid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Goede oordopjes tegen geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 11:15

Er zijn er tegenwoordig zoveel op de markt, en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben opzoek naar twee verschillende soorten oordoppen en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is een goed merk en wat absoluut niet?

Ik zoek oordoppen voor ‘s nachts waarbij je ‘s ochtends nog wel de (zachte) wekker hoort. Maar verder zo min mogelijk geluid.

En ik zoek andere oordoppen waar echt heel weinig tot geen geluid doorheen komt.
Iets wat bijvoorbeeld schreeuwende buren en schreeuwende kinderen in een vliegtuig zoveel mogelijk op de achtergrond zet.

Welke gebruiken jullie?

Paloedie

Re: Goede oordopjes tegen geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:28

Ik gebruik voor 's nachts gewoon van die zachte oordopjes, van hardere krijg ik pijn in m'n oren halverwege de nacht. Ook overdag gebruik ik ze soms als ik overprikkeld raak.

In het vliegtuig zweer ik bij een noicecanceling koptelefoon.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:29

Ik heb gewoon van die zachte oordoppen die je moet rollen en dan uitzetten in je oor, voor 3 euro van de Hema. Hoor mijn huisgenoten ook niet meer thuiskomen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:32

Paloedie schreef:
Ik gebruik voor 's nachts gewoon van die zachte oordopjes, van hardere krijg ik pijn in m'n oren halverwege de nacht. Ook overdag gebruik ik ze soms als ik overprikkeld raak.

Ik ook, van Ohropax. die kosten een paar euro, bij de AH. Ik heb al van alles geprobeerd, maar alles is et hard of er komt nog geluid door. Ik vind deze zelfs prettiger dan op maat gemaakte :o
Wel even zorgen dat ze wat warmer zijn (ik hou ze altijd een min of 5-10 in mijn hand voor ik ze in doe), want dan kun je ze het beste kneden in de vorm van je oor.
Het snurken van mijn partner komt er (meestal) niet meer doorheen, van buiten hoor ik niets meer, maar de wekker (zachte muziek) nog wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:33

Ik heb voor mijn werk van die aangemeten harde, maar daar kan ik niet mee slapen oid.

Vind zelf de kneedbare zachte het fijnst. Al hoewel de Alpine sleepsoft het beste geluid dempen.

Wekker kan je harder zetten he. Dat zal het probleem niet zijn.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:38

Daihyo schreef:
Paloedie schreef:

Ik ook, van Ohropax. die kosten een paar euro, bij de AH. Ik heb al van alles geprobeerd, maar alles is et hard of er komt nog geluid door. Ik vind deze zelfs prettiger dan op maat gemaakte :o
Wel even zorgen dat ze wat warmer zijn (ik hou ze altijd een min of 5-10 in mijn hand voor ik ze in doe), want dan kun je ze het beste kneden in de vorm van je oor.
Het snurken van mijn partner komt er (meestal) niet meer doorheen, van buiten hoor ik niets meer, maar de wekker (zachte muziek) nog wel.

Ik bedoel niet de kneedbare! Maar die die je samendrukt en dan uitzetten in je oor. Ik knip er een klein stukje af aan de achterkant zodat ze niet uit m'n oor steken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:40

Ooh die. Die heb ik ook geprobeerd, maar kreeg ik toch last van aan het einde van de nacht. Het ging irriteren. Ohropax is een soort wax en vinden mijn oren prettiger :j
Er is een site waar je testsamples kunt bestellen voor een kleine prijs: https://oordopjes-kopen.nl/assorti-comp ... opjes.html
Ideaal om te testen wat er bij je past.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:41

Ik heb ook van die zachte, maar dan de uitvoering voor mensen met weinig ruimte in de oren.
Die "gewone" herriestoppers krijg ik niet goed in mijn oor waardoor ze dus niet voldoende dempen.

Met degene die ik nu heb hoor ik onze luidruchtige buren eigenlijk helemaal niet.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:05

Ik heb oordoppen op maat laten maken.
Werkt prima, ik was 100 euro kwijt,maar dubbel en dwars terug verdient

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 17:18

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga de genoemde oordoppen opzoeken.
Mochten jullie nog sites hebben dan graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:21

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:39

Ik ben fan van Pluggerz Sleepss... je hoort niks alleen de wekker :-) precies wat je zoekt dus

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:48

Ik vind zelf deze het fijnst.
Geen last van mijn oren en goede geluiddemping.

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:49

Die schuimen dingen raak ik kwijt en worden mijn oren rauw van, heb nu op maat gemaakte slaapdoppen van de hans anders en daar slaap ik erg fijn mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:54

Totaal geen last van