Ervaringen Ehlers Danlos

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 20:32

Hoe gaat zoiets aanmeten eigenlijk? Moet je zelf aangeven waar je last van hebt of kunnen zij dat 'testen'?

Mjelleke
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:47

Joanne1987 schreef:
Hoe gaat zoiets aanmeten eigenlijk? Moet je zelf aangeven waar je last van hebt of kunnen zij dat 'testen'?

Allebei. Zij kunnen aan je handen zien/voelen op welke plekken het instabiel is. Maar je moet zelf aangeven of je er ook last van hebt en bij welke bewegingen of activiteiten. Soms kan iets nl op het oog heel instabiel lijken maar geen klachten geven en dan hoef je er niks mee te doen, of juist andersom.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:51

Bedankt voor je antwoord!

Lestrange01

Berichten: 2826
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:39

Mag ik even heel egoïstisch komen zeiken |( ?

Nadat mijn linker schouder uit de kom is gegaan was het nog niet voorbij, het gebeurde nog een aantal keer... iedere keer kon mijn fysio mijn schouder er weer inzetten. Na een tijdje heb ik dus maar gevraagd of hij me kon leren om het zelf te doen.

Inmiddels kan ik dat dus, hij valt er namelijk heel makkelijk uit en weer in. (Subluxaties, hij schuift naar voren). De laatste week gebeurd het ontzettend vaak, meerdere malen per dag. Ik betrapte er me op dat ik al weken lang mijn haren ondersteboven kam, en ik besefte me dat ik dit doe omdat op een normale manier mijn lange haren kammen niet prettig voelt ivm mijn schouders.

Dinsdag was ik op mijn werk, ik werk daar als kassa medewerker en vind het heel leuk! Fijn dat het niet zo zwaar is. Ik probeer het scannen af te wisselen naar advies van mijn fysio. Maar die dinsdag is mijn schouder in 1 uur 8 keer gesubluxeerd |( |( Ik moest hem er iedere keer terug in duwen terwijl ik klanten aan het helpen was. Het waren flinke subluxaties die erg pijnlijk waren.

Om het idee dat ik chronisch pijn heb te kunnen verwerken is mij act therapie aangeraden, maar raad eens? Wachtlijsten. Wachtlijsten.

Ik word er hopeloos van. Zonder 75 mg tramadol per dag houd ik de pijn niet meer uit. Al mijn gewrichten, van vingerkootjes tot knieën doen pijn. Ik heb deze maand al 5 keer naar de reumatologie afdeling van het maasstad ziekenhuis gebeld, "waar blijft mijn doorverwijzing??"
"Oh sorry de dokter is het vergeten"
"We wachten nog op goedkeuring van de brief"
"Ja de wachtlijsten zijn héél lang. Reken er maar niet op dat je de komende tijd een afspraak krijgt"

De reumatoloog zou mij bellen, na drie weken wachten heeft mijn moeder woedend de poli gebeld. Daarna heeft de dokter gebeld "Ja wel even snel want ik heb haast" het enige wat hij zei was dat ik Erasmus moest bellen of de afspraak er al stond... maar dat het heeeeeel lang ging duren want: wachtlijsten.

Mijn fysio is alleen voor mijn kaak en wil mijn schouder en andere pijn naast mijn kaak niet behandelen. Daar gaat de revalidatie voor zijn. Nu heb ik hem dus maar een mail gestuurd met adviezen voor welke brace ik aan kan schaffen. Het kan me geen reet schelen of een brace wel of niet goed is, maar als mijn schouder verdomde niet blijft zitten en ik geen behandelingen kan krijgen dan moet ik toch IETS doen???

Ik voel me ontzettend in de steek gelaten door het Nederlandse zorgsysteem, terwijl ik er duidelijk achteraan ga.

Morgen ga ik nóg een keer het Erasmus bellen om te vragen of ze al een afspraak ingepland hebben, helemaal klaar met deze onzin! Ik betaal een godsvermogen aan zorg kosten en toch doet niemand zijn werk?????

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:44

Mjelleke, ik heb sinds en jaar of 5 de duimsplints van we design (https://www.silversplints.com/wedesign/duim-ortheses/) onderste op de pagina met code 6004, die bevallen prima ook icm de rolstoel. Ik weet dat je er rekening mee moet houden dat je je schouders anders kunt gaan belasten, maar dat heb je ook met spalken die van ander materiaal zijn gemaakt. Ik zag idd ook dat ze nu een nieuwe polsspling hebben, die korter is (model 6017 https://www.silversplints.com/wedesign/ ... _ortheses/). Weet alleen natuurlijk niet of die voor mij geschikt is, dat boogje eran dat wat in de handpalm loopt lijkt me icm de rolstoel niet prettig en kwetsbaar. Zonder kan ook, zo te lezen, maar de vraag is of dat genoeg is. Ik wil sowieso het liefst duim- en polssplints los, zodat ik wel zoveel mogelijk normaal gebruik van mij duim heb. Eerst maar een een orthopedisch instrumentenmaker vinden die zilver voor de pols doet en die niet Livit heet.

Lestrange, nou, in jouw geval zou ik ter overbrugging idd ook en brwce voor die schouder aanschaffen als dat financieel haalbaar is. En dan wel proberen om als je gewoon relaxed op de bank zit, 'm af te laten, zodat je spieren nog wel wat moeten doen. Vraag evt ook je verzekering of zij iets van wachtlijstbemiddeling voor je kunnen doen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 23:51

Lestrange01 schreef:
Mag ik even heel egoïstisch komen zeiken |( ?

Nadat mijn linker schouder uit de kom is gegaan was het nog niet voorbij, het gebeurde nog een aantal keer... iedere keer kon mijn fysio mijn schouder er weer inzetten. Na een tijdje heb ik dus maar gevraagd of hij me kon leren om het zelf te doen.

Inmiddels kan ik dat dus, hij valt er namelijk heel makkelijk uit en weer in. (Subluxaties, hij schuift naar voren). De laatste week gebeurd het ontzettend vaak, meerdere malen per dag. Ik betrapte er me op dat ik al weken lang mijn haren ondersteboven kam, en ik besefte me dat ik dit doe omdat op een normale manier mijn lange haren kammen niet prettig voelt ivm mijn schouders.

Dinsdag was ik op mijn werk, ik werk daar als kassa medewerker en vind het heel leuk! Fijn dat het niet zo zwaar is. Ik probeer het scannen af te wisselen naar advies van mijn fysio. Maar die dinsdag is mijn schouder in 1 uur 8 keer gesubluxeerd |( |( Ik moest hem er iedere keer terug in duwen terwijl ik klanten aan het helpen was. Het waren flinke subluxaties die erg pijnlijk waren.

Om het idee dat ik chronisch pijn heb te kunnen verwerken is mij act therapie aangeraden, maar raad eens? Wachtlijsten. Wachtlijsten.

Ik word er hopeloos van. Zonder 75 mg tramadol per dag houd ik de pijn niet meer uit. Al mijn gewrichten, van vingerkootjes tot knieën doen pijn. Ik heb deze maand al 5 keer naar de reumatologie afdeling van het maasstad ziekenhuis gebeld, "waar blijft mijn doorverwijzing??"
"Oh sorry de dokter is het vergeten"
"We wachten nog op goedkeuring van de brief"
"Ja de wachtlijsten zijn héél lang. Reken er maar niet op dat je de komende tijd een afspraak krijgt"

De reumatoloog zou mij bellen, na drie weken wachten heeft mijn moeder woedend de poli gebeld. Daarna heeft de dokter gebeld "Ja wel even snel want ik heb haast" het enige wat hij zei was dat ik Erasmus moest bellen of de afspraak er al stond... maar dat het heeeeeel lang ging duren want: wachtlijsten.

Mijn fysio is alleen voor mijn kaak en wil mijn schouder en andere pijn naast mijn kaak niet behandelen. Daar gaat de revalidatie voor zijn. Nu heb ik hem dus maar een mail gestuurd met adviezen voor welke brace ik aan kan schaffen. Het kan me geen reet schelen of een brace wel of niet goed is, maar als mijn schouder verdomde niet blijft zitten en ik geen behandelingen kan krijgen dan moet ik toch IETS doen???

Ik voel me ontzettend in de steek gelaten door het Nederlandse zorgsysteem, terwijl ik er duidelijk achteraan ga.

Morgen ga ik nóg een keer het Erasmus bellen om te vragen of ze al een afspraak ingepland hebben, helemaal klaar met deze onzin! Ik betaal een godsvermogen aan zorg kosten en toch doet niemand zijn werk?????


Oh jeetje... wat ontzettend klote voor je zeg... weet niet zo goed wat ik moet zeggen om je even op te beuren. Ik zou ook zeker voor een brave Kijken. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik geen luxaties heb, eat eene llende moet dat zijn, zo vaak
:(:) :(:) :(:)

genja
Berichten: 3945
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:59

Lestrange01 schreef:
Mag ik even heel egoïstisch komen zeiken |( ?

Nadat mijn linker schouder uit de kom is gegaan was het nog niet voorbij, het gebeurde nog een aantal keer... iedere keer kon mijn fysio mijn schouder er weer inzetten. Na een tijdje heb ik dus maar gevraagd of hij me kon leren om het zelf te doen.

Inmiddels kan ik dat dus, hij valt er namelijk heel makkelijk uit en weer in. (Subluxaties, hij schuift naar voren). De laatste week gebeurd het ontzettend vaak, meerdere malen per dag. Ik betrapte er me op dat ik al weken lang mijn haren ondersteboven kam, en ik besefte me dat ik dit doe omdat op een normale manier mijn lange haren kammen niet prettig voelt ivm mijn schouders.

Dinsdag was ik op mijn werk, ik werk daar als kassa medewerker en vind het heel leuk! Fijn dat het niet zo zwaar is. Ik probeer het scannen af te wisselen naar advies van mijn fysio. Maar die dinsdag is mijn schouder in 1 uur 8 keer gesubluxeerd |( |( Ik moest hem er iedere keer terug in duwen terwijl ik klanten aan het helpen was. Het waren flinke subluxaties die erg pijnlijk waren.

Om het idee dat ik chronisch pijn heb te kunnen verwerken is mij act therapie aangeraden, maar raad eens? Wachtlijsten. Wachtlijsten.

Ik word er hopeloos van. Zonder 75 mg tramadol per dag houd ik de pijn niet meer uit. Al mijn gewrichten, van vingerkootjes tot knieën doen pijn. Ik heb deze maand al 5 keer naar de reumatologie afdeling van het maasstad ziekenhuis gebeld, "waar blijft mijn doorverwijzing??"
"Oh sorry de dokter is het vergeten"
"We wachten nog op goedkeuring van de brief"
"Ja de wachtlijsten zijn héél lang. Reken er maar niet op dat je de komende tijd een afspraak krijgt"

De reumatoloog zou mij bellen, na drie weken wachten heeft mijn moeder woedend de poli gebeld. Daarna heeft de dokter gebeld "Ja wel even snel want ik heb haast" het enige wat hij zei was dat ik Erasmus moest bellen of de afspraak er al stond... maar dat het heeeeeel lang ging duren want: wachtlijsten.

Mijn fysio is alleen voor mijn kaak en wil mijn schouder en andere pijn naast mijn kaak niet behandelen. Daar gaat de revalidatie voor zijn. Nu heb ik hem dus maar een mail gestuurd met adviezen voor welke brace ik aan kan schaffen. Het kan me geen reet schelen of een brace wel of niet goed is, maar als mijn schouder verdomde niet blijft zitten en ik geen behandelingen kan krijgen dan moet ik toch IETS doen???

Ik voel me ontzettend in de steek gelaten door het Nederlandse zorgsysteem, terwijl ik er duidelijk achteraan ga.

Morgen ga ik nóg een keer het Erasmus bellen om te vragen of ze al een afspraak ingepland hebben, helemaal klaar met deze onzin! Ik betaal een godsvermogen aan zorg kosten en toch doet niemand zijn werk?????



Weet niet waar je woont maar bij de maartenskliniek ion Nijmegen maar gok in Woerden ook is de wachtlijst voor de reumatoloog over het algemeen niet heel erg lang . En heel erg goed aangeschreven. Dus als dat te dien is qua afstand misschien daar eens informeren.

Mjelleke
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:10

Annick75 schreef:
Mjelleke, ik heb sinds en jaar of 5 de duimsplints van we design (https://www.silversplints.com/wedesign/duim-ortheses/) onderste op de pagina met code 6004, die bevallen prima ook icm de rolstoel. Ik weet dat je er rekening mee moet houden dat je je schouders anders kunt gaan belasten, maar dat heb je ook met spalken die van ander materiaal zijn gemaakt. Ik zag idd ook dat ze nu een nieuwe polsspling hebben, die korter is (model 6017 https://www.silversplints.com/wedesign/ ... _ortheses/). Weet alleen natuurlijk niet of die voor mij geschikt is, dat boogje eran dat wat in de handpalm loopt lijkt me icm de rolstoel niet prettig en kwetsbaar. Zonder kan ook, zo te lezen, maar de vraag is of dat genoeg is. Ik wil sowieso het liefst duim- en polssplints los, zodat ik wel zoveel mogelijk normaal gebruik van mij duim heb. Eerst maar een een orthopedisch instrumentenmaker vinden die zilver voor de pols doet en die niet Livit heet.

Ik had de 6020, die is niet fijn icm de rolstoel. Voor in de auto vond ik hem wel ideaal (heb hiervoor wel een rijtest gehad).

Ik heb nu de 6008 met de 6017. Het boogje zit met hoepelen niet in de weg, gaat goed samen.

Ik ben trouwens aan mijn instrumentenmaker gekomen door WE design te bellen en te vragen wie ze in mijn regio aanraadden.

Lestrange01

Berichten: 2826
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:13

Dank jullie!

Ik ga wanneer ik bel en de wachttijd is gewoon echt te lang even vragen of er andere plekken zijn waar ik sneller terecht kan. Misschien dat zij dan wat weten. Ik woon in omgeving rotterdam, maar een tijdje reizen duurt minder lang dan maanden wachten voor een afspraak.

Ik voel me gewoon heel erg verloren hierin. De afgelopen weken is de pijn zoveel erger dan voorheen, en ik heb geen flauw idee waarom. En dan weten dat je vergeten wordt en dat je geen uitzicht hebt op behandeling in de komende weken, wordt je best wel moedeloos...

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:27

Lestrange :(:)
Ik herken heel goed je gevoel, en nee je bent geen zeurpiet en zeker niet egoïstisch.
Het gaat gewoon nergens meer over, net zoiets als dat ik in oktober mijn duim sloopte.
Ik zou vandaag bij de reva terechf kunnen is ze ziek, huppatee weer een maand erbij!
Zelf heb ik ook al spalken geregeld aan alle kanten want mijn duim vloog er ook meermaals per dag deels uit.
Kies voor jezelf en kijk hoe je je schouder kunt redden, want zoals ik zei hier, ze wachten tot ze het direct kunnen amputeren lijkt wel.
Dus zeer zeer herkenbaar dit, en ja het is ontiegelijk frustrerend en ja je word er echt verdrietig van.

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:30

Mjelleke schreef:
Annick75 schreef:
Mjelleke, ik heb sinds en jaar of 5 de duimsplints van we design (https://www.silversplints.com/wedesign/duim-ortheses/) onderste op de pagina met code 6004, die bevallen prima ook icm de rolstoel. Ik weet dat je er rekening mee moet houden dat je je schouders anders kunt gaan belasten, maar dat heb je ook met spalken die van ander materiaal zijn gemaakt. Ik zag idd ook dat ze nu een nieuwe polsspling hebben, die korter is (model 6017 https://www.silversplints.com/wedesign/ ... _ortheses/). Weet alleen natuurlijk niet of die voor mij geschikt is, dat boogje eran dat wat in de handpalm loopt lijkt me icm de rolstoel niet prettig en kwetsbaar. Zonder kan ook, zo te lezen, maar de vraag is of dat genoeg is. Ik wil sowieso het liefst duim- en polssplints los, zodat ik wel zoveel mogelijk normaal gebruik van mij duim heb. Eerst maar een een orthopedisch instrumentenmaker vinden die zilver voor de pols doet en die niet Livit heet.

Ik had de 6020, die is niet fijn icm de rolstoel. Voor in de auto vond ik hem wel ideaal (heb hiervoor wel een rijtest gehad).

Ik heb nu de 6008 met de 6017. Het boogje zit met hoepelen niet in de weg, gaat goed samen.

Ik ben trouwens aan mijn instrumentenmaker gekomen door WE design te bellen en te vragen wie ze in mijn regio aanraadden.


De 6020 lijkt mij ook niet prettig, in elk geval niet met de duim eraan vast. Hij kan ook zonder duim, maar dan denk ik dat 'ie gaat botsen met mijn huidige duimsplints. Denk dat mijn 6004 (had eerste de 6003 maar dat rolde niet fijn) wel te combineren is met de 6017, maaar goed, eerst maar eens een instrumentenmaker vinden. Hier in de stad zijn dat Heckert en van Lierop en Buchrnhoren die met we design werken. Alleen doet die eerste dus geen zilver mer voor de polsen. Heb dar wel mijn duimsplints vandaan. Buchrnhoren hoop ik morgen van te horen en anders moet ik buiten de stad gaan kijken en richting tilburg/den bosch of richting Limburg gaan kijken. De instrumentenmaakster met wie een vriendin bevriend is, werkt in Heerlen, dus dat zou een optie zijn. Dan maar wat meer reizen. Reiskosten die ik niet vergoed krijg, trek ik wel van de belasting af.

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 02:05

Ik heb echt zo’n dip vandaag, ik moet het gewoon kwijt.
Voor die ribben heb ik een lage dosis fentanylpleister, die had ik zo gepland dat het uitgewerkt zou zijn voor de revalidatiearts.
Nou dat was het ook, bleek de arts ziek dus helaas, geen drama, maar ik heb in december al hulp gevraagd voor die duim.
Nu alles al geregeld aan noodzakelijke spalken, en op naar ik hoop iets permanents.
Maar dus een maand uitstel nu, en ik had me er zo op verheugd, ik zat echt af te tellen.

Domper gewoon, een onwijze tegenvaller want ik zou vandaag dus zoals ik al zei ook de pijnstilling gaan bespreken.
Nu ging niks door, maar deze pijn van die ribben
werkt vandaag alleen fentanyl op.
Een minibeetje fentanyl in pleister werkt top, en oxycodon doet dus gewoon niks bleek.
Mijn lijf voelt dus zonder pleister compleet bont en blauw nog steeds, en ik voel nog exact wat de hardste klappen gehad heeft.

Dus vandaag.. K*t gewoon, van niet afgevlakt en daardoor veel blijer terug naar afgevlakt leven.
En gewoon de hele dag pijn gehad, ik ben echt keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Nu ook nog steeds voel ik me oliebol en heb ik pijn, en ik heb al extra medicijnen genomen.
Ene dag denk ik ja dit gaat goed, andere dag kan het zomaar weer compleet knudde zijn.
En dan nog steeds niemand die me daarin bij wil staan en mij mentaal ook een beetje oppept om door te gaan.
Elke dag de fysio bijhouden, vandaag tig keer pillen, geregeld bellen en keer op keer tegenslag met ook dingen die ik totaal niet verwacht had.

Morgen ga ik naar de fysio, gaat hij me nakijken en ik hoop dat hij kan helpen.
Sowieso is hij ook hypermobiel, hij denkt hetzelfde als ik over dingen en dat geeft rust.
Hij weet ook heel goed dat hij niet vol gas los moet gaan, maar beter té voorzichtig kan zijn dan in één keer te ver gaan.
Ik vertrouw hem blind en hij snapt mijn problemen qua klachten echt bijzonder goed.

Waarschijnlijk as week de DNA test opsturen als het mee zit, en dan hoop ik op duidelijkheid.
Eigenlijk hoop ik dat blijkt dat ik genetisch maar de helft van de pillen die ik inneem opneem.
Dat zou logisch kunnen zijn, en dan ineens is mijn medicijngebruik totaal niet gek.
Of iig iéts wat duidelijkheid geeft, ik word hier stapelgek van.
Het lijkt wel of de revalidatie arts die niet doorging ineens de druppel was.
Ik had zo gehoopt op steun, een plan en misschien ook een flinke peptalk.

Nee ik heb echt een megadip vandaag..
Het voelt of ik niet genoeg mijn best doe.
Terwijl ik dagelijks alles doe wat men adviseert, intensief fysio, weet ik het: ik doe wat ik kan.
Maar zo voelt het dus niet.
Nu slapen, ik ben op en lijk te kunnen slapen, lig al nachten tot te laat wakker, ik slaap slecht van deze pijnstillers.
Dus ik heb gewoon een pillen, therapie en alles duurt me nu te lang de onzekherheid en ik put geleidelijk mentaal uit echt uit.
Op naar de dna test...

Anoniem

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:06

Qua silversplints: voor mijn duim heb ik de 6014
Voor elke vinger verder de 5013 en tweemaal de 5001-5010 buddyring

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 10:50

moonfish13 schreef:
Ik heb echt zo’n dip vandaag, ik moet het gewoon kwijt.
Voor die ribben heb ik een lage dosis fentanylpleister, die had ik zo gepland dat het uitgewerkt zou zijn voor de revalidatiearts.
Nou dat was het ook, bleek de arts ziek dus helaas, geen drama, maar ik heb in december al hulp gevraagd voor die duim.
Nu alles al geregeld aan noodzakelijke spalken, en op naar ik hoop iets permanents.
Maar dus een maand uitstel nu, en ik had me er zo op verheugd, ik zat echt af te tellen.

Domper gewoon, een onwijze tegenvaller want ik zou vandaag dus zoals ik al zei ook de pijnstilling gaan bespreken.
Nu ging niks door, maar deze pijn van die ribben
werkt vandaag alleen fentanyl op.
Een minibeetje fentanyl in pleister werkt top, en oxycodon doet dus gewoon niks bleek.
Mijn lijf voelt dus zonder pleister compleet bont en blauw nog steeds, en ik voel nog exact wat de hardste klappen gehad heeft.

Dus vandaag.. K*t gewoon, van niet afgevlakt en daardoor veel blijer terug naar afgevlakt leven.
En gewoon de hele dag pijn gehad, ik ben echt keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Nu ook nog steeds voel ik me oliebol en heb ik pijn, en ik heb al extra medicijnen genomen.
Ene dag denk ik ja dit gaat goed, andere dag kan het zomaar weer compleet knudde zijn.
En dan nog steeds niemand die me daarin bij wil staan en mij mentaal ook een beetje oppept om door te gaan.
Elke dag de fysio bijhouden, vandaag tig keer pillen, geregeld bellen en keer op keer tegenslag met ook dingen die ik totaal niet verwacht had.

Morgen ga ik naar de fysio, gaat hij me nakijken en ik hoop dat hij kan helpen.
Sowieso is hij ook hypermobiel, hij denkt hetzelfde als ik over dingen en dat geeft rust.
Hij weet ook heel goed dat hij niet vol gas los moet gaan, maar beter té voorzichtig kan zijn dan in één keer te ver gaan.
Ik vertrouw hem blind en hij snapt mijn problemen qua klachten echt bijzonder goed.

Waarschijnlijk as week de DNA test opsturen als het mee zit, en dan hoop ik op duidelijkheid.
Eigenlijk hoop ik dat blijkt dat ik genetisch maar de helft van de pillen die ik inneem opneem.
Dat zou logisch kunnen zijn, en dan ineens is mijn medicijngebruik totaal niet gek.
Of iig iéts wat duidelijkheid geeft, ik word hier stapelgek van.
Het lijkt wel of de revalidatie arts die niet doorging ineens de druppel was.
Ik had zo gehoopt op steun, een plan en misschien ook een flinke peptalk.

Nee ik heb echt een megadip vandaag..
Het voelt of ik niet genoeg mijn best doe.
Terwijl ik dagelijks alles doe wat men adviseert, intensief fysio, weet ik het: ik doe wat ik kan.
Maar zo voelt het dus niet.
Nu slapen, ik ben op en lijk te kunnen slapen, lig al nachten tot te laat wakker, ik slaap slecht van deze pijnstillers.
Dus ik heb gewoon een pillen, therapie en alles duurt me nu te lang de onzekherheid en ik put geleidelijk mentaal uit echt uit.
Op naar de dna test...



:(:) :(:) :(:)

Ik vind momenteel het psychische aspect ook heel erg lastig... Werkgedeelte wel.los gelaten zover dat kan, maar als er dan weet een contact moment moet komen gieren de zenuwen door mijn lijf. Ze nemen me niet serieus, ze zeggen van wel maar ik heb sterk mn twijfels en ze weten niet wat ze met me aan moeten.
Nee sorry, maar dat weet ik zelf ook nog niet. Leef met angst en zenuwen naar 13 maart en droom bijna elke nacht dat ik te horen krijg dat ik niks mankeer. Maar is dat wel zo, hoe dan verder? Werk wil me niet meer en ik heb eigenlijk geen energie om al die tijd te moeten touwtrekken. Ik ben nog steeds ontzettend moe en alles waar een moeten aan vast hangt, evenals huishouden, breekt me op...
En nee heb er allemaal geen invloed op dus moet loslaten, maar dat is makkelijker gezegd als gedaan

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:00

Heel herkenbaar, dat had ik dus met mijn ziekenhuisafspraak deze week, en dat kwam uit.
Daarom ben ik nu denk ik ook zo op.

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:26

Ik ben net teruggebeld door Buchrnhornen hier in de stad en heb maandag fris en fruitig om 9.05u een afspraak. Die doen wel zilver voor de polsen.

@Mjelleke, heb jij, of zou jij voor mij een foto kunnen maken van hoever jij met je pols nog omlaag en omhoog kunt buigen met jouw polssplint? Naar beneden zal heel beperkt zijn met dat beugeltje (en dat is prima hoor!), maar ik ben ook heel benieuwd naar de flexie omhoog. Ik zag wel dat die kleine juist bedoeld is voor midcarpale instabiliteit, dus dat zou wel eens een goede oplossing kunnen zijn. Als zal dat maandag natuurlijk iom de instrumentenmaker moeten blijken.

Wat betreft de psychologische kanten van ziek zijn en alles wat er bij komt kijken, soms kan het helpen om daar met iemand over te praten, kan de poh-ggz zijn, iemand die wat verder gevorderd is in z'n ziekteproces, of iemand die gewoon een beetje gezond verstand heeft en zich kan verplaatsen in jou situatie. Want juist die angst, die soms wel, maar vaak ook niet (geheel) gegrond is, is heel vervelend.

Wat mij wel helpt om mezelf redelijk snel weer bij elkaar te pakken, is een oefening die ik bij een cursus mindfulness geleerd is 3 minuten ademruimte. Er zijn online wel geleide versie van de te vinden en ook wat uitleg van het doel. Je hebt 'm ook echt gericht op coping bijvoorbeeld. Ik zet het op allerlei momenten in, als ik erg veel prikkels op me af krijg, als er dingen om me heen gebeuren die ik lastig vind (ruzies bv), maar ook als ik gewoon thuis even mijn hoofd wil leegmaken. Ik had 'm veel eerder moeten hebben, want hij zou in werksituaties bij wisselen van werkzaamheden ook fijn zijn geweest om even mijn hoofd leeg te maken en letterlijk ruimte te maken voor de volgende klus.

Dingen loslaten, is inderdaad lastig. Mijn ambulant begeleidster heeft me daar wel heel erg bij geholpen. Zij spiegelt mij vaak, net als een goede vriend dat soms doet. Ze laten me vertellen en houden me dan een spiegel voor met bv de vraag wat ik met die situatie wil. Vaak helpt gewoon mijn verhaal doen al wel om ook een ander perspectief op de situatie te krijgen.

Invullen wat ze op je werk wel of niet denken, kost best wat kruim, je gaat je er druk om maken, maar je wéét niet of het echt zo is. En zelfs als ze echt niet weten wat ze met je aanmoeten, dan wil dat nog niet zeggen dat dat niet kan veranderen op het moment dat er ook voor jou meer duidelijkheid is over je situatie. Je mag ook best uitspreken dat je je niet serieus genomen voelt, maar blijf daarin wel bij jezelf. Dus niet: jullie nemen me niet serieus, maar: Ik voel me niet serieus genomen en probeer ook uit te leggen waarom je je niet serieus genomen voelt. Dat ze wellicht niet weten wat ze met je aanmoeten op dit moment, wil niet perse zeggen dat ze je niet serieus nemen.

Je zou bv in een wat verder stadium, als je in het ziekenhuis bent geweest en wat meer duidelijkheid hebt met de bedrijfsarts en je werkgever eens kunnen overleggen of er een bedrijfsergotherapeut kan worden ingezet om te kijken wat er nodig is aanpassingen om te zorgen dat jij aan het werk kunt blijven. Je werkgever zou kunnen uitzoeken of daar via het UWV wellicht financieel bij geholpen kan worden. Dat kun je zelfs nu al in de week leggen en toont in elk geval van jou kant aan dat je bereid bent op allerlei vlakken mee te werken om te kijken welke mogelijkheden er zijn.

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:44

Wat heerlijk dat je maandag alweer terecht kunt Annick!!
Dat is je gegund!

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:58

Moet er wel lekker op tijd voor mijn nestje uit, dus ik hoop dat de storm van zondag niet de halve nacht door raast :o , maar het vroege opstaan op zich, heb ik er wel voor over!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 12:59

Werk laat heel duidelijk merken van me af te willen, helaas ligt de opvatting van alles niet enkel bij mij. Situatie is zo verstoord dat ik ook niet weet of ik daar wel terug wil werken...
Maar goed loopt wel los
Ik loop idd bij een poh momenteel

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:03

Hou maar in je achterhoofd dat als je werk niet fatsoenlijk meewerkt aan een reïntegratietraject, of dat nu 1ste of 2de spoor is, ze het risico lopen een forse boete te krijgen van het UWV. Als jij gewoon je best blijft doen toe te werken naar herstel, dan kan niemand jou iets verwijten. Doet je werkgever niet hetzelfde, dan is de kans dat die de gevolgen mag proeven!

Mjelleke
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:04

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Hij kan ook strakker of losser. Het probleem zit hem bij mij vooral bij de botjes aan mijn pinkkant. De beugel zorgt ervoor dat mijn hand niet van mijn pols af kan zakken.

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:12

Wat mooi zeg.
Zo’n constructie spreekt mij ook erg aan en het ziet er echt heel erg degelijk uit!
Waar is deze gemaakt?
Ik zit met deze in mijn hoofd, daar dus om het duimgewricht het dichtst bij mijn handpalm.
Afbeelding

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:19

Die silversplints van Mjelleke komen van We design in Arnhem (www.silversplints.com). Ik twijfel een beetje of die polssplint mij niet nog te veel ruimte gaat geven in de buiging naar achter, of dat dit nog wat meer af te remmen is door 'm strakker te trekken. Maandag maar eens met de instrumentenmaker babbelen.

Anoniem

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:55

Fijn dat je zo snel terecht kan Annick!

Dit is mijn zilver:
Afbeelding

Beide handen heb ik op die manier

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:33

Ik had eerst dit, maar dat was met de rolstoel niet praktisch. Te kwetsbaar en de slinder om de pols gaf een drukplek op dat botje aan de buitenkant:

Afbeelding

En nu heb ik deze aan beide duimen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus wel een volledige gripwijdte, maar zowel het onderste als bovenste gewrichtje tegen qua doorstrekken.

Hanafubuki, ze mogen wel een keertje in een badje heet water met soda en een paar proppen aluminiumfolie hoor :D . Ik heb het geluk dat mijn duimsplints niet zwart worden. Heel soms aan de zijkant een beetje op mijn huid zelf, maar dat douche ik zo weer weg.