Elastieken, staarten en haarbanden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Elastieken, staarten en haarbanden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:24

Vraag: nu ik na 4 jaar weer (half) lang haar heb, draag ik dit graag in een staart of knot op werk/sport. Of los met een elastische haarband (geen diadeem).
Ik ben migraine patiënt (gaat de laatste jaren heel goed!) en heb spierspanningshoofdpijn vanuit mijn nek.
Nu merk ik steeds dat als ik een staart in heb of een band, ik na een paar uur hoofdpijn krijg -O- . Ik let op dat ik het niet te strak doe, maar toch.
Tijdens het sporten heb ik altijd silicone bandjes, omdat ik écht een hekel heb aan plukken haar in m’n gezicht/nek, en aangezien het in lagen geknipt is, vallen er plukken uit. Mijn oude bandjes zijn inmiddels te wijd, dus een nieuwe gekocht, maar die kan ik maar een half uur verdragen omdat ie gewoon nog te strak is.
Ook de stoffen haarbanden:
Afbeelding
Hebben achter in de nek vaak twee “knopen” bij de aanhechting van het elastiek., die precies op drukpunten zitten en hoofdpijn triggeren.

Twee vragen: hoe maak je een fijne staart/knot zonder dat het te strak zit?
Wat zijn fijne haarbanden?

fjordjes

Re: Elastieken, staarten en haarbanden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:29

Ik vind die telefoonkabel elastieken fijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:30

Qua haar bandjes voor het sporten zweer ik bij de bandjes van Nike met een siliconen stripje er in. Die gaan het langste goed. Al moet ik ze wel af doen wanneer ik een hele rode kop heb.

Qua stieken ben ik fan van de invisibobble. Die zitten niet te strak, maar blijven wel goed om mijn haar heen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:33

Out of the box, maar een losse invlecht?
Zelf heb ik geen migraine, dus wie weet zit ik er volledig naast ;) Dan hoop ik dat je een andere goede oplossing vindt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:35

maaikemuis schreef:
Qua haar bandjes voor het sporten zweer ik bij de bandjes van Nike met een siliconen stripje er in. Die gaan het langste goed. Al moet ik ze wel af doen wanneer ik een hele rode kop heb.

Qua stieken ben ik fan van de invisibobble. Die zitten niet te strak, maar blijven wel goed om mijn haar heen zitten.

Zie dat ze die bij iciparis verkopen. Volgens mij zit die in Gorinchem... van de week ff langs

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:36

Zo'n Buff hoofddoek?

Edit: daar hou ik met trails rennen dus mijn haar los onder. Niks staart of knot en geen plukje in mijn gezicht
Laatst bijgewerkt door Palmera op 04-11-19 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:37

Waar heb jij je staart en kot zitten qua hoogte? Ik heb zelf ook migraine maar een paarde staart hou ik niet langer vol dan 5 minuten veelste strak. Ik heb mijn staart altijd recht boven op mijn hoofd. En kan ik de hele dag mee rond lopen dit is ook het enigste wat ik kan doen met me haar buiten gewoon los.

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:39

Biggirl: meer naar achter dan jij hebt. Waar jij m hebt red ik nog niet, dan valt de onderste laag (nek) eruit

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:45

voor het sporten: zo een dun buffke werkt inderdaad super! (het zijn net stof-kokers, trek je over je hoofd zodat die rond je hals zit, en de voorkant dan terug over je voorhoofd, je haar blijft netjes naar achter en je oren kan je kiezen of je ze wel of niet bedekt. En het zit niet strak.)
https://www.urbansurvival.nl/product/he ... t-digital/
Zoiets, maar ik trek ze andersom over mijn haar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:47

Duhelo: zo’n helm werkt misschien ook wel _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:51

Een lange buff kun je ook nog dubbel doen. Zit nog steeds niet strak, nog steeds kan het haar los eronder en alles blijft uit het gezicht.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:52

Mijn kapster verkoopt Knipina's
Haarbanden die je zelf kan knopen, dus ook zelf kan weten hoe strak ze moeten zitten. Ik vind ze fantastisch!

Verder heb ik zo'n knot maker, geen donut, maar zo'n armband van vroeger die je tegen je pols aan sloeg en dan op krulde. Daar daar je je haar tussen, rol je op en klaar, kan je ook zo strak of los maken als je Wlf wil.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:38

Ik herken wat je omschrijft TS. Op sommige dagen verdraag ik ook geen staarten of knotten. Op die dagen doe ik meestal een soort (korte) vlecht. Dus ik vlecht het eerste stukje gewoon in, en dan een elastiekje erom waardoor er nog een stuk staart overblijft zeg maar. Dan blijft het wel de hele dag op zn plek, maar heb ik het elastiek niet vlak bij mijn hoofd. Ik merk dat zo'n korte vlecht beter blijft zitten dan wanneer ik het in zn geheel vlecht.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:05

Voor een haarband vind ik die van Atelier des Femmes heel fijn. Die kun je zelf bovenop je hoofd knopen en ook zo strak als je zelf wilt. Zijn wel prijzig, maar het wel waar vind ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:11

Is je haar lang genoeg voor een losse vlecht? Zelf vind ik dat ook het fijnst, dan is de druk wat meer verdeeld over al het haar en trekt het minder naar achteren en meer naar beneden.

En anders van die extra brede, elastische sportbanden? Die verdelen de druk goed, dat voelt alsof je gewoon een muts op hebt.
Zoiets: KLIK

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 19:18

Blijven die die je los moet knopen wel zitten? Ik heb een satijnen en die schuift accuut uit als ik m niet met een speldje vast zet

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:31

Ik herken je probleem helemaal ts. Alleen heb ik het andersom bij los haar krijg ik hoofdpijn en bij een diadeem die net te strak achter mijn oren zit. Een stoffen band geen probleem. Ik doe er eigenlijk niks aan gewoon haar in een staart of een band die goed voelt omdoen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:41

En een klem? Die kun je op verschillende manieren vastzetten en zitten vaak losser dan elastieken. Vooral de eerste vind ik op deze manier heel fijn, los zitten. Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 20:04

Een klem draag ik vaak bij m’n “huis tuin en keuken kloffie” ;), maar dan vallen m’n voorste plukken eruit

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:29

LadyMadonna schreef:
Blijven die die je los moet knopen wel zitten? Ik heb een satijnen en die schuift accuut uit als ik m niet met een speldje vast zet

Bij mij totaal niet!
Is volgens mij katoen die ik heb.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:37

Ik heb 1 paarse, die blijft super goed zitten. Ook als m’n haar net gewassen is en dus zacht/glad is. Maar ik heb ook 1 met panterprintje en dat is een drama. Allebei van hetzelfde merk, maar ligt er dus wel een beetje aan hoe dik de haarband is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:51

Herkenbaar!
Vlechten werkt hier wel. En magnesium slikken.
Sinds dien nog maar af en toe zo’n hoofdpijnaanval van de spierspanning.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:55

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:13

Ik heb het ook met een staart, maar heb minder last met een "rommelknot". Wat lager dragen scheelt bij mij ook enorm.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:20

Een wat losser knotje, wat lager, ik gebruik ook regelmatig een buff of een vlecht. Scheelt allemaal echt. Sinds een jaar heb ik mijn haar veel vaker los, en als ik nu een staart in doe dan heb ik na een paar uur ook last.