Mijn huidige merk zachte lenzen waren voorheen blauwig van kleur zodat je ze makkelijker in t bakje zag. Het merk heeft in de loop der jaren wat wijzigingen gekend en nu zijn ze zo ongeveer doorzichtig.
Gevolg: ik raak ze om de haverklap kwijt, kan niet zien of ze in t bakje zitten enz.
Ik vroeg me af of er nog andere merken waren met wel 'zichtbare' lenzen.
Ik gebruik al jaren Bausch & Lomb en die kan ik gewoon zien in het bakje. Ga anders naar je opticien, of een andere om de hoek, en vraag welke zij zouden aanraden die duidelijker zichtbaar zijn.
Herkenbaar Al meerdere lenzen zijn gesneuveld omdat ze naast het bakje uit lagen te drogen Ook nog geen passende oplossing gevonden behalve heel gefocussed de boel eruit en erin zetten
Ik heb pearle lenzen, maar die worden geproduceerd door Air Optix, ik heb ook wel Proclear gehad die waren een paar maanden geleden ook nog iets blauw.
Heb er ook ooit met een groene tint gehad maar geen idee van welk merk. Had toen een blauwe (met cilinder) en een groene. Ondanks dat t een handelingskleur zou zijn kreeg ik zo vaak de vraag of ik twee verschillende kleuren ogen had.
Mijne zijn ook met cilinder en met een hoog water percentage in de lens zodat hij je oog niet volledig afsluit. Ik heb mijn lenzen gemiddeld zo'n 15uur per dag in en dat gaat ook prima. Zoals ik eerder zei had ik de air optix die ook licht blauw zijn.