Holte verstopt? Hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Holte verstopt? Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:43

Ik open normaal niet snel een topic over gezondheid maar
Misschien heeft iemand een tip?

Ik heb al enkele dagen erge hoofdpijn bij mijn ogen.
Ook mijn neus zit weer eens aan 1 kant erg dicht ( links). Maar dan echt bovenin zeg maar.
Ik gok dat daar de hoofdpijn vandaan komt.
Ben verder niet verkouden of ziek.

Heb een verleden met bijholteontsteking en voorhoofdsholteontsteking dus daar vrees ik voor.

Heeft iemand wellicht nog tips naast evt neusspray wat je zou kunnen doen?
Vooral de hoofdpijn is echt gruwelijk, ik slik wel pijnstillers maar heb liever iets dat echt helpt..

( en ja,
Anders sta ik bij de dokter hoor.!)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:46

nou ja die huisarts betaald je toch elk kwartaal voor, dus zou even bellen zo voor een afspraak?

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:48

Ik heb ook last gehad van voorhoofdsholte en bijholte ontstekingen. Wat bij mij hielp was veel stomen met zo’n rhino druppeltje (ook al zit je neus niet dicht).
Als het echt vaak terug komt (of het lang aanhoudt), kan je naar de huisarts gaan. Ik heb uiteindelijk een celon gehad omdat ik verdikte neusschelpen had.

Anoniem

Re: Holte verstopt? Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:49

Ja stomen probeer ik straks.

Ellepel, ik ben nogal eigenwijs maar als het dit weekend niet verbetert of loskomt bel ik gelijk maandagochtend.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:53

Hoeveel, hoe vaak en welke pijnstillers gebruik je en wat voor neusspray heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:57

Op dit moment 3
Paracetamol per
Dag.
Neusspray heb ik strongjet dat is een zoutoplossing die heel “
Diep” gaat met druk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:57

Spoelen met zout water!
Ik kocht bij de apotheek een fles fysiologisch zout met een 20cc spuit en optreknaald, spuit voltrekken, een neusgat dichthouden en andere neusgat spuiten en ophalen en zo verder.
Het is goor maar werkt goed en de KNO arts zei ook dat dat het beste was.
Beterschap!

Edit, je spoelt dan ook je holtes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:16

Zou het in ieder geval snel behandelen... ik heb het 10 jaar geleden heel erg gehad. (voorhoofd en bijholte ontsteking) Lag te ijlen van de koorts op de grond en het duurde weken. Heb er nog steeds plezier van dmv hoofdpijn. Heb nu een getinte bril en dat helpt al. Maar heb de eerste 6 jaar 4 dagen per week hoofdpijn gehad. :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:01

Paracetamol van 500 of 1000mg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:11

500.
Het is trouwens bij wakker worden erg aanwezig.
Nu is het al wat gezakt zonder paracetamol.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:15

Dan is er nog wel wat winst te behalen met optimaal gebruik van zelfzorgmiddelen.

je mag 3x daags 1000mg paracetamol, als je dat combineert met 2-3x daags 400mg ibuprofen zal je merken dat je al een hele spiegel krijgt. Paracetamol en ibuprofen versterken elkaars werking.
Op vaste tijden innemen zorgt dat je een spiegel opbouwt en dan werkt het beter.
Daarnaast kan je de neusspray met zoutoplossing voor maximaal een week vervangen door neusspray met xylometazoline. Dit zorgt ervoor dat de zwelling van je slijmvliezen afneemt en de troep er makkelijker uit kan/minder verstopt zit.

Mocht je hiermee nog klachten hebben of je vertrouwd het om een andere reden niet zou ik de huisarts bellen, maar ik gok dat je van hun ook eerst bovenstaand advies gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:19

Ok dank!
Ja, ik wil niet gelijk naar de huisarts.
Maar tuurlijk als ik echt koorts krijg of een dik gezicht of iets met mijn ogen dan sta ik daar gelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:21

Yep dat zou ik zeker doen.
Sterkte

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:35

Ik heb regelmatig voorhoofdholte ontsteking en bij mij helpt de rhinospray van dr vogel erg goed,je hebt er ook tabletjes van.Dan komt snel alles los.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:05

Polly schreef:
Dan is er nog wel wat winst te behalen met optimaal gebruik van zelfzorgmiddelen.

je mag 3x daags 1000mg paracetamol, als je dat combineert met 2-3x daags 400mg ibuprofen zal je merken dat je al een hele spiegel krijgt. Paracetamol en ibuprofen versterken elkaars werking.
Op vaste tijden innemen zorgt dat je een spiegel opbouwt en dan werkt het beter.
Daarnaast kan je de neusspray met zoutoplossing voor maximaal een week vervangen door neusspray met xylometazoline. Dit zorgt ervoor dat de zwelling van je slijmvliezen afneemt en de troep er makkelijker uit kan/minder verstopt zit.

Mocht je hiermee nog klachten hebben of je vertrouwd het om een andere reden niet zou ik de huisarts bellen, maar ik gok dat je van hun ook eerst bovenstaand advies gaat krijgen.

Je mag 4xd paracetamol 1000mg en ik zou voorzichtig zijn met ibu. Vind de maag meestal niet zo leuk.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:11

In het ziekenhuis moeten kinderen bij ons van de KNO arts spoelen met zoutoplossing. Zelf doe ik dat ook als ik idee krijg dat mijn holtes weer vol lopen. Ik vind het goed werken. Ik maak zelf de zout oplossing. Theelepeltje zeezout (maar kan ook keukenzout) en dan kokend water erbij, af laten koelen en daarna op een grote lepel en vanaf de lepel opsnuiven (1 neusgat dicht houden). Je holte wordt zo gespoeld met zoutoplossing en er blijft ook wat achter. Dit 3 of 4 x per dag doen en als het minder erg is 2 x per dag (ochtend en voor slapen gaan). Het is even wennen, maar als je effect merkt misschien toch de moeite waard.

Verder zou ik er ook eventueel xylometazoline spray bij gebruiken. Je moet namelijk zorgen dat de neusgaten open blijven. Vooral voor de nacht belangrijk. Je mag zo'n spray max 7 dagen gebruiken. Maar ik gebruik het vaak alleen voor de nacht en dan iets langer dan 7 dagen.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:24

Ik volg even. Stomme volg knopje doet het weer eens niet door traag internet

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:44

Wat Chanicha zegt:

kook water, meng dit met een paar theelepels zout , goed roeren dat het oplost
Laat afkoelen. Doe op een lepel en snuif het door je neusgat.

Door het zout verstoor je het feestje wat de bacillen in die holtes houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:47

Ja, de slingers en ballonnen mogen wel weggehaald worden haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:50

meisje_ schreef:
Je mag 4xd paracetamol 1000mg en ik zou voorzichtig zijn met ibu. Vind de maag meestal niet zo leuk.

Dat weet ik.
Maar 4x daags paracetamol mag kortdurend en alleen als je verder gezond bent en aangezien ik hier niet een heel dossier van haar heb ben ik liever voorzichtig met de doseringen dan dat ik haar de volle mep adviseer.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:54

Naast alle bovenstaande tips werkt cinuforce hier altijd goed!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:30

Def schreef:
Naast alle bovenstaande tips werkt cinuforce hier altijd goed!

Dat wilde ik ook net zeggen, cinuforce met name de tabletjes doen hier wonderen als ik het op voel komen!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:35

Sinds kort drink ik ook veel verse gemberthee. Naast dat het heerlijk is, moet gember ook een hele goede anti-oxidant zijn, die werkt tegen infecties en pijn. Dus misschien eens proberen? Koop een gemberwortel en snij er wat kleine stukjes/plakjes af (ik haal schil er wel vanaf) kokend water erover en zelf vind ik het lekker met wat honing erin. Ik ken ook mensen die wat citroensap toevoegen, maar dat vind ik de lekkere smaak van gember verdoezelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:47

Anoniem schreef:
Ok dank!
Ja, ik wil niet gelijk naar de huisarts.
Maar tuurlijk als ik echt koorts krijg of een dik gezicht of iets met mijn ogen dan sta ik daar gelijk.

Die komt niet tot in je VH holtes. Enige oplossing bij hardnekkige ontsteking is een AB kuur via de huisarts.
Kan zijn dat je poliepen hebt. Bij steeds terugkerende VHH ontstekingen kan dat heel goed zo zijn. Mss laten doorsturen naar de KNO arts. Dan kunnen ze middels MRI zien of poliepen de oorzaak zijn. Dan moet je met sterker geschut (prednisolon) of een operatie aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:55

Ben 20 jaar geleden al geopereerd aan mijn neus.
Antibiotica komen ze ( gelukkig) van terug om dat snel te geven hiervoor.
Heb t vroeger constant gehad. Meerdere kuren per jaar..

Wat komt niet tot in je holtes trouwens?