Ski helm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje01_

Ski helm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 10:33

Ik heb nogal een moeilijk hoofd voor caps en helmen, en na een zoektocht van jaren heb ik eindelijk geaccepteerd dat ik alleen Charles Owen pas (En het liefst de ayer 8).

Maar nu een helm bij het skieen ondertussen ook helemaal ingeburgerd is, is deze zoektocht weer opnieuw begonnen. Want ik zie mezelf nog niet met mijn cap op de piste staan...

Dus nu hoop ik, dat er iemand op bokt net als ik een ovaal hoofd heeft en daarvoor de ideale ski helm heeft gevonden!

Moest je iets weten graag het merk en type. Mijn probleem is dus altijd dat ik aan de zijkant mijn duimen er tussen kan steken en dat het aan de voorkant klemt.
Laatst bijgewerkt door _bloempje01_ op 30-10-19 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Re: Ski helm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:34

Ben je bij de ANWB al geweest op de decathlon?
Ik heb gewerkt in de ANWB, maar verwees de klanten vaak door naar de Decathlon

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:35

Passen passen passen, net zoals voor caps.
Bij decathlon hebben ze helmen, als je ze daar niet past kan je ook kijken bij sportwinkels, daar hebben ze vaak ook helmen. Wel wat duurder, maar ja, het moet gewoon passen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 10:35

Ja bij de decathlon heb ik ook al alle helmen opgehad die ze hadden. Ik ben ook al in duurdere winkels geweest en die zeiden dat ze het probleem vaker hadden maar die konden mij ook niet verder helpen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 10:36

LoveBodin schreef:
Passen passen passen, net zoals voor caps.
Bij decathlon hebben ze helmen, als je ze daar niet past kan je ook kijken bij sportwinkels, daar hebben ze vaak ook helmen. Wel wat duurder, maar ja, het moet gewoon passen.

Ja ik heb er al onwijs veel gepast maar nog geen gevonden. Dus ik hoop via deze weg dat ik misschien iets gerichter kan gaan zoeken.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:42

Ik heb ook een ontzettend ovaal hoofd en kan dus ook vaak aan beide kanten vingers tussen de helm en mijn hoofd steken. Ik ben uitgekomen op een POC helm voor het skiën. Deze zit echt heerlijk!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 10:44

_Fleurtjuhh_ schreef:
Ik heb ook een ontzettend ovaal hoofd en kan dus ook vaak aan beide kanten vingers tussen de helm en mijn hoofd steken. Ik ben uitgekomen op een POC helm voor het skiën. Deze zit echt heerlijk!

Naar zulke ervaringen ben ik opzoek, super ik ga het merk gelijk opzoeken! Heb je nog een bepaald type of zijn alle helmen van het merk richting ovaal?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:46

Ik heb ook een ovaal hoofd maar zo te lezen niet zo extreem als jij.

Ik heb een Sinner helm. Merk zegt helaas niet alles, want meerdere Sinner helmen die niet pasten en deze past prima.

Ik zit ook nog met de afstand tot mijn ogen (brildragend) en een passende goede bril. Dat was nog lastiger dan de helm zelf.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:40

Kijk vooral ook in het ski-gebied zelf. Daar zijn een overvloed aan helmen.
Ik heb geen afwijkend hoofd ;), maar heb mijn helm in Oostenrijk gekocht.
Heerlijk ding.
Snap dat je het er natuurlijk niet op aan kunt laten komen......

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:44

Ik heb een brunotti viper, met vizier. vond ik toen het fijnste zitten en qua kosten viel het mij ook mee. Is verstelbaar dus ik krijg hem wel goed passend.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:48

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:49

Ik heb ook een moeilijk hoofd en pas ook alleen in dat model van Charles Owen :Y)

Ik heb een skihelm van Giro, geweldig ding! Zit super fijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:48

CO rules! Zoveel mensen met een ovaal hoofd en dan toch zoveel ronde helmen.... ik snap het ook niet helemaal.

Ik wilde er zelf eentje met vizier erop en die mocht niet mijn neus afklemmen. Want ik heb ook een probleem met de skibrllen. Uiteindelijk toch eentje bij Decathlon in Duitsland gevonden. Eigenlijk is hij een tikkie te groot, zelfs als ik hem op zijn strakst zet. Maar hij was niet kleiner te krijgen dus ik doe het er maar mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:58

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:00

Ik ben bij DAKA geweest voor mijn helm.
weet niet waar je woont, maar in Rotterdam zit een hele grote met hele grote wintersport afdeling.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:08

Jnien schreef:
Kijk vooral ook in het ski-gebied zelf. Daar zijn een overvloed aan helmen.
Ik heb geen afwijkend hoofd ;), maar heb mijn helm in Oostenrijk gekocht.
Heerlijk ding.
Snap dat je het er natuurlijk niet op aan kunt laten komen......

Ja dat heb ik vorig jaar inderdaad ook wel gedaan. Maar ik wil liever helemaal niet meer skiën zonder helm dus dan moet ik gelijk toekomen en eerst gaan shoppen. Dat doe ik liever niet haha.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:10

Bedankt alvast voor jullie tips. Ik ben alvast blij dat ik niet de enige ben met dit probleem .

Deze week ben ik nog in de buurt van een decathlon. Dan ga ik de middelen die jullie noemen nog eens proberen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:18

Je kunt inderdaad ook eens bij DAKA gaan kijken. Weet niet waar je woont maar in Utrecht zit in ieder geval een verkoper met heel veel verstand van het materiaal dat hij verkoopt. Je kunt evt. ook nog er voor kiezen 1 of 2 weken te wachten met naar de winkel gaan. Heb namelijk vernomen dat de fabrieken nog niet de volledige collectie beschikbaar hebben op dit moment. Veel succes!

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:21

Sinner en poc valt over het algemeen! Ronder.
Giro en atomix hebben ovalere moddelen. En met vizier is de hmr mooi.

Verkoop zelf hele winter door skihelmen haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:40

Welke winkels ben je geweest die zeggen je niet te kunnen helpen?
Er zijn zooooveel merken skihelmen, er moet echt een merk zijn die op jouw hoofd past.
Ga naar een grote goede wintersportwinkel. Wim Jacquet amersfoort, Skihut Scheveningen, zijn er vast nog wel meer. En die hebben echt verstand van wat je moet hebben.
Of anders in een wintersportgebied een helm zoeken, hebben ze vaak ook veel aanbod.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:16

_bloempje01_ schreef:
_Fleurtjuhh_ schreef:

Naar zulke ervaringen ben ik opzoek, super ik ga het merk gelijk opzoeken! Heb je nog een bepaald type of zijn alle helmen van het merk richting ovaal?

Ik durf niet te zeggen welk model ik heb, heb hem niet bij de hand en is al wat jaartjes oud.

Ik heb overigens van de Decathlon een cap die ook erg ovaal is, dus wellicht hebben ze daar ook wel meer ovaale skihelmen.