Nou, na veel twijfelen, toch maar even hier wat ervaringen en tips zoeken

Google levert mij horrorverhalen op, dus hopelijk hier succesverhalen

Op 6/9 werd ik samen met mijn man (op vakantie op de Vespa tegen 25/h) aangereden door een auto.
Eerste spoedoperatie volgde, open kniebreuk met veel vuiligheid in de knie. Foto gaf een lichte Tibiaplateaufractuur en verzakking van 2mm aan. Chirurg vond het niet nodig te opereren, oef! Maar ging de informatie bezorgen aan een chirurg dichter bij huis
Op de controle zei de 2de chirurg dat hij voor het zekerste ‘het paardenmeisje’ toch wilde voorzien van 2 boutjes in de knie, dus 17/9 ging ik gesjellugh nog een keertje diep slapen :’)
Lang verhaal kort: vandaag zitten we op 7 weken na het ongeval, loop ik met 2 krukken, werk parttime van thuis uit en doe 3x per week kinesitherapie op verplaatsing.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar mensen ook met lichte TBF

Ik ben vooral benieuwd:
- wanneer zat jij terug te paard?
- wanneer zat jij terug achter het stuur?
- heb jij voor mij tips of oefeningen die handig of goed zijn voor de revalidatie?
- hoe ga jij hier mentaal mee om?
Mijn grootste mentale issue zijn momenteel de littekens

Foto even afgedekt:

In mijn voorhoofd heb ik er ook 2 tussen de wenkbrauwen die mij nu een continu boze blik geven...
Tips omtrent littekenverzorging is dus ook meer dan welkom

Ik ben echt op zoek naar een positieve noot, dus de horrorverhalen of negatievere verhalen, voor mijn nachtrust hoor ik ze liever niet, met alle respect van de wereld

Dank voor jullie begrip