Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLMMxX schreef:Ik heb dun haar.
Ik heb nooit voor permanent of extensions gekozen.
Maar een kapper kan veel verschil maken.
De een knipt het, en dan lijkt het nog steeds dun.
De ander knipt het, en het lijkt of ik een volle bos heb
AnimalFriend schreef:Hier hetzelfde probleem: super dun haar... Ik heb er verder ook erg weinig verstand van dus ik kan je niet zoveel verder helpen vrees ik. Hoe werkt zo'n permanent? En zijn er nog tips voor mooie manieren om dun haar op te steken / vast te dragen?
Tigra_ schreef:Ik heb zelf fijn haar. Wel een normale hoeveelheid. Het knippen kan zeker verschil maken. Permanent heb ik ook wel een aantal keer gehad maar ik verf ook en die 2 gaan eigenlijk niet samen met fijn haar.
Verder hou ik er rekening mee met wassen bijvoorbeeld. Ik borstel mijn haar zelden als het nat is. Nat haar is kwetsbaarder en breekt daardoor makkelijk als je weinig of fijn haar hebt wil je zo min mogelijk beschadigen aan je haar.
Wat voor kapsel heb je nu? Wat ik merk is dat de verzorging en styling eigenlijk het meeste voor je kan doen. En dat is een kwestie van zoeken wat werkt.
En verder toch accepteren dat je nooit die hele volle bos haar gaat hebben.
Laagjes zorgt vaak wel voor meer volume maar je maakt het haar ook dunner aan de onderkant. Zeker bij lang haar kan het dan echt te dun worden. Vaak werkt een tussen lengte het best.
smit_ilse schreef:Ik had heel dun en broos haar door medicatie. Sinds ik elvive gebruik is mijn haar een stuk beter geworden. Haal de shampoo en conditioner bij de action. Misschien een tip voor je.
Attitude schreef:Goed laten knippen is een must. Je moeder zal het vast netjes doen maar ga daarvoor naar een goede kapper!
Daarnaast is shampoo / conditioner en hairstyling producten belangrijk.
Slip de goedkope producten maar investeer, met advies van je kapper, in goede volume producten.
Er bestaan inmiddels ook volume poeders die er ook voor zorgen dat je niet elke dag hoeft te wassen en je haar dus minder snel vet wordt maar wel schoon is en ruikt.
Als je meer info wilt moet je maar pb’en
Sabri schreef:Tony and guy, Wel duur maar knippen fantastisch en geven goed advies! Loop desnoods daar eens binnen en vraag om advies en evt prijsopgave. Het scheelt namelijk enorm in hoe ze knippen en ze hebben daar goede technieken. Eens ooit had een kapper mijn jaar flink verpest en dat had ook Tony and guy fantastisch opgelost.
Suzanne F. schreef:Is eenmalig een grote uitgave wel een optie? Een uitkomst is een v-part. Zie je niet zitten in je haar en doe je met 1 minuut in.
Warboel schreef:Ik heb ook heel dun sprieterig haar![]()
Komt nog bij dat ik een best wel grote kale plek op de zijkant van m’n hoofd heb, daar heeft ooit een “verdachte plek” gezeten dus daar is een heel stuk weggesneden.
Mijn haar zit het beste als ik het ongeveer op schouderlengte hou. Dan oogt het een stuk voller!
Hier een vergelijking van net voor en net na de kapper:
[ [url=m/bpQIny.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3YMi0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind kort haar bij mij ook gewoon leuker staanreminds me, moet nog even een afspraak maken om het weer te knippen want m’n haar groeit wel onwijs hard.
Maar idd zoek een kapper die er ervaring mee heeft. Mijn kapper knipt het altijd zo dat ik altijd verbaasd ben hoe “vol” het nog is
Overigens heb ik geen hekel aan m’n haar, mensen vinden het vaak leuk dat het zo makkelijk alle kanten op staat en dat vinden ze dan schattig
__Sannne schreef:Ik ben in Groningen naar Beauty Avenue geweest. Erg fijne salon met kundige kapsters. Kan hem zeker aanraden!