De pil ethinylestradiol / drospirenon ervaringen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

De pil ethinylestradiol / drospirenon ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:32

Hoi allemaal,

Google is nu best vriend. Slecht ik weet het. Ik ben na mijn zwangerschap beginnen te klooien met de pil. Voor mijn zwangerschap slikte ik de minipil echt super blij mee maar ik ben om de haverklap ongesteld gek word ik er van. Nu dus deze pil gekregen en ja ik ben gaan googlen. Fout want echt veel positiefs is er niet over te lezen. Daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie verhalen.

Pepperrr

Re: De pil ethinylestradiol / drospirenon ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:49

Geen ervaring met deze pil, maar weet wel dat je dit soort dingen eigenlijk niet moet googlen. Veel mensen plaatsen juist negatieve dingen om mensen bang te maken of te rellen.

Maar hoor van veel mensen dat ze sowieso doorbraakbloedingen krijgen van de pil, ongeacht welke. Ik heb zelf de prikpil, en nog nooit doorbraak gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:57

Ik heb deze gehad. Prima pil en op het moment dat ik het slikte merkte ik geen bijwerkingen. Toen ik eenmaal was gestopt na 13 jaar geslikt te hebben merkte ik wel dat mijn emoties minder vlak werden en ik mij minder gedrukt voelde. :)
Minipil heb ik na mijn zwangerschap ook geprobeerd maar daarbij was ik iedere keer 2 weken ongesteld, dan een week niet, dan weer 2 weken ongesteld etc etc. Toen de nuvaring geprobeerd en dit vond ik écht ideaal. Geen bijwerkingen van gekregen en ook geen doorbraken. Na deze zwangerschap zal ik weer die nuvaring gaan gebruiken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:59

Pb :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:00

Ik gebruik de yaz 24+4 (geen idee welke dosering je gebruikt). Ik heb geen doorbraakbloedingen en geen bijwerkingen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 06:57

De yaz is dat hetzelfde als deze pil?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:16

Luxorvalkje schreef:
Ik gebruik de yaz 24+4 (geen idee welke dosering je gebruikt). Ik heb geen doorbraakbloedingen en geen bijwerkingen

Ik ook, de nepvariant ken ik niet bij naam.

Ik heb ook alle soorten en maten pillen gehad. Nu alweer jaren deze en ik ben erg tevreden. Geen doorbraakbloedingen en ellende, ik kan 'gewoon' een maand doorslikken. Ik wil niet anders meer.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:25

Tot nu toe van elke pil en ook van de nuvaring bijwerkingen gehad. Niet leuk.
Nu niet meer aan de pil en beste beslissing ooit.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:01

Yaz is het a-merk. Er is ook een generieke variant. Weet de dosis niet uit mijn hoofd.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 21:08

Ok dit is een hele lichte doseringg volgens mij. Ik vind het ook moeilijk. Ik voel mij echt top zo zonder. Maar ik vind het ook fijn als ik weet wanneer ik ongesteld wordt enzo

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:19

appiesjappie schreef:
Maar ik vind het ook fijn als ik weet wanneer ik ongesteld wordt enzo

Ik gebruik een app op mijn telefoon die geeft aan wanneer ik bijna weer ongesteld moet worden. Als je eenmaal een stabiele cyclus hebt is het ideaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:48

Ik slik al 8 jaar zonder problemen en bijwerkingen ethinylestradiol/levonorgestrel. :) De meerderheid heeft echt geen last van bijwerkingen trouwens.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:28

MarlindeRooz schreef:
Ik slik al 8 jaar zonder problemen en bijwerkingen ethinylestradiol/levonorgestrel. :) De meerderheid heeft echt geen last van bijwerkingen trouwens.

Hier ook inderdaad al 10 jaar in gebruik zonder problemen. Laatst een paar maanden gestopt geweest en geen verschil gemerkt qua emoties oid.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:33

Ik sik deze pil alweer een jaar of 5 - 6. Wat wil je precies weten?
Ik ben extreem regelmatig op deze pil, weet op het uur exact wanneer het festijn begint. Wel heb ik meer 'klachten' dan bij andere merken pil. Zo heb ik altijd 1 dag met een paar uur kramp dat had ik eerder nooit. Iemand schreef hierboven iets over vlakke emoties, dat herken ik wel maar vervelend vind ik het niet echt, misschien voel ik geen echte blijdschap maar het negatieve voel ik ook minder, dat is toch wel een plus :-) Verder nog wel wat dingen die me opvallen, maar goed wat voor ervaringen zoek je?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:33

Ik slik al jaren ethinylestradiol/levonorgestrel en ik slik hem altijd door. Ik heb dus geen menstruaties. Ook geen doorbraakbloedingen of andere gekkigheid. Behalve wat stomme kilootjes die er echt met geen mogelijkheid af willen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:35

Laurahh schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier ook inderdaad al 10 jaar in gebruik zonder problemen. Laatst een paar maanden gestopt geweest en geen verschil gemerkt qua emoties oid.

Eens! Ik al ruim 9 jaar en nooit problemen gehad :j

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:53

die met levongestrel is wel weer anders dan die met drospiron...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:38

ethinylestradiol/levonorgestrel is een ander die heb ik eerst gehad en werd ik misselijk van

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:44

Ik gebruik de ethinylestradiol/drosperinon 0,003/3
Geen enkele bijwerking. Menstruatie in heel miniem. Ik slik heb vanwege acne en ook anticonceptie,alhoewel dat niet meer nodig zou zijn ivm partner gesteriliseerd.

Heb hem een paar maanden laten staan maar gauw weer begonnen. Veel prettiger.

Mijn libido lijdt er niet onder

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:50

Heb deze pil ook gehad voordat ik zwanger werd. Daarvoor veel andere pillen gebruikt en dit is de enige pil waar ik goed tegen kan en niet misselijk word of ga kotsen. En geen depri bijwerkingen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:28

Ieder lichaam reageert weer anders, daarom zijn er ook meerdere varianten en merken op de markt.
Ook al is de werkzame stof hetzelfde van merk A en B, toch krijg ik problemen als ik merk A slik.
Je kunt dus wel ervaringen vragen aan anderen maar die zullen dus altijd heel divers zijn.
Kijk dan liever naar jezelf en hoe jij de middelen ervaart want dat is het enige referentiekader wat je nodig hebt.