Ik ben een paar weken geleden naar de tandarts geweest. Een vulling moest vernieuwd worden.
Rechtsonder heb ik een flinke verdoving gekregen, en toen heb ik een half uur met mijn mond ver open moeten zitten terwijl de tandarts redelijk druk bezig was in mijn mond

Ik voelde al wat kramp in mijn kaak.
Toen de verdoving 's avonds was uitgewerkt heb ik even flink kramp in mijn kaak gehad, zo erg dat ik een paar paracetamols heb gepakt, en toen was het ook snel over.
De dag erna, een klein beetje kramp.. Overbelast waarschijnlijk, dus ik dacht, dat is morgen vast over.
Maar het werd juist langzaam een beetje erger. En dan alleen bij het ver openen van de mond op het punt waar de kaak 'knakt' zeg maar, waar die over dat punt heen gaat. Als ik mijn mond te ver open deed of bijvoorbeeld in een grote appel wilde bijten dan voelde ik die 'kramp' weer.
Inmiddels wil mijn kaak helemaal niet meer over dat 'knak' punt heen

Ik weet niet of het de spier is.. of gewoon het gewricht zelf.. Ik voel de kramp nu niet echt meer, maar de kaak blokkeert gewoon als ik mijn mond echt ver open wil doen.
Ik heb er verder geen last van, en hoop nog steeds dat het binnenkort vanzelf weer weg trekt.
Maar misschien is er een bokker die het herkent, en een idee heeft hoe lang het duurt of wat de beste manier is voor genezing. Rust, of juist beweging en een beetje blijven 'oprekken'..?