Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 07:49

Voor mij zijn de nadenken niet aan de orde
Heb juist meer energie en ga het lijstje wat ze aanhaalde Maar af :)

Tis wat mij betreft niet meer dan dat het voor de 1 wel werkt en voor de ander niet
Staat ook letterlijk in de tekst
“Sommige vrouwen”

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:27

Mag ik me hier ook melden?

Na de zomervakantie begonnen met KHA en pak doordeweeks vaak een IF dagje.

Het meest bizarre eigenlijk, is dat ik vroeger nooit ontbeet, ik had er geen trek in en was soms zelfs misselijk. Maar ik moest (want het zou beter voor je zijn) en dus mezelf aangeleerd te ontbijten...
Maar als je dan meer over IF leest zou je denken dat dat van nature al goed bij me past...

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in de eetramen. Vaak drink ik nog wel koffie in de ochtend, dat moet ik dan dus ook schrappen :( ;)

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:23

Koffie mag gewoon! Mits je hem zwart drinkt. Melk en suiker mag dan weer niet.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:50

Ik drink nu zwarte koffie 's morgens, het was even wennen, maar nu gaat het prima.

Gisteravond nog laat wat gesnaaid, beetje jammer. Vandaag weer nieuwe kansen. Ik vind het aardig makkelijk vol te houden en val heel langzaam af, net geen halve kilo per week. Dat vind ik prima zo. Geen honger de hele dag en ben van m'n stofzuigbuien door de koelkast af.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:09

Hi all!
Ik wil gaan beginnen met IF, vooral om op deze manier te proberen om de calorieën in te perken en af te vallen. Ik ben momenteel ongeveer 10 kilo te zwaar...

Wat doen jullie tegen de vreetbuien ‘s avonds?
Ik kan overdag prima op de calorieën letten en normaal/gezond eten, maar in de avond krijg ik echt honger en vreet ik alles wat ik kan vinden en prop mezelf vol :(
Mijn maag gaat ook echt knorren terwijl ik voor mijn idee voldoende eet overdag

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:12

Ocean_Child schreef:
Hi all!
Ik wil gaan beginnen met IF, vooral om op deze manier te proberen om de calorieën in te perken en af te vallen. Ik ben momenteel ongeveer 10 kilo te zwaar...

Wat doen jullie tegen de vreetbuien ‘s avonds?
Ik kan overdag prima op de calorieën letten en normaal/gezond eten, maar in de avond krijg ik echt honger en vreet ik alles wat ik kan vinden en prop mezelf vol :(
Mijn maag gaat ook echt knorren terwijl ik voor mijn idee voldoende eet overdag

Ik had dit ook heel erg. Wat bij mij helpt is gewoon niet meer eten. Dit is toevallig ontstaan, ik werk namelijk vaak van 5 tot 10. Als ik daarna thuis kwam was ik eigenlijk wel weer over mijn ergste honger heen, ik wist dat als ik iets kleins zou gaan eten, ik de honger alleen zou aanwakker en een eetbui zou krijgen. Nu mijn mindset gewoon is: ik eet in de avond niks meer, ook niks kleins oid. snaai ik nooit meer in de avond! En tegenwoordig krijg ik ook gewoon geen honger meer in de avond, even doorzetten maar het went echt.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:16

Ik denk dat het bij jou ook misschien aan de suikers ligt. Nu ik IF doe heb ik niet meer dat ik begin te trillen als ik trek heb, maw, het is een andere soort trek. Ga je dus wat gezonder eten en niet meer uit pakjes etc (mocht je dat doen), dan heb je grote kans dat je niet meer zo'n last hebt van vreetbuien.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:20

Zitten er vaste regels aan if?
Ik bedoel,mag je in de tijd dat je eet ook echt alles eten wat je wil?
En kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld eten vanaf 15:00 uur,tot 21:00 uur?
Of zijn het vastgestelde tijden,en niet meer na 20:00 uur bijvoorbeeld?

Ik heb namelijk voordat ik kha ging eten een soort if gedaan.
Onbewust.
Ik sloeg ontbijt en lunch over,en at pas na mijn werk rond 15: 00 uur. Dan stopte ik met eten rond 21:00 a 22;00 uur,maar na het avondeten ging er echt VEEL naar binnen. (Chips, koek,toetjes, tosties, enz)
Daarom kwam ik logischerwijs ook aan.
Maar wat zijn nu eigenlijk de do's en dont's?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:48

Ik twijfel om er weer mee te stoppen. Ben nu zo'n 6 weken bezig denk ik. Merk heel eerlijk gezegd niet heel veel voordelen. Heb wel gemerkt dat je lichaam gemakkelijk zich aanpast aan een nieuw eetpatroon. Vond het ook heel verrassend om te zien dat ik gewoon kon sporten zonder te ontbijten, dat had ik echt nooit verwacht. Maar dat vindt ik dan ook het enige voordeel eraan, dat ik geen rekening hoef te houden met wat en hoe laat ik eet als ik 's morgens sport. Merkte vooral in het begin dat m'n buik platter werd, ben een heel klein beetje afgevallen maar dat was niet mijn doel. Merk verder dus geen verschil met dat ik gewoon zou ontbijten.

Nu zou een rede om door te gaan natuurlijk wel kunnen zijn dat het zou kunnen dat het van binnen toch echt wel wat goeds doet, maar ik had misschien verwacht dit ook echt te voelen. Ik twijfel. Misschien ga ik toch weer starten met ontbijten en eens zien of ik dan toch verschil voel in vergelijking met mijn vasten periode.

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:34

OC: ik had altijd vreetbuien, maar nu ik vast niet meer. Heel gek maar het was alsof de afspraak die ik maakt met mezelf om van 12 tot 8 of 1 tot 9 me hielp om niet meer te snaaien.

Ik eet wat ik wil, maar gebruik wel mijn gezonde verstand. Op verjaardag neem ik gewoon een gebakje en wat hapjes en als ik zin heb in patat of pizza eet ik dat ook. Wel probeer ik minimaal 5 dagen van de week goed/gezond te eten. Zelf koken, genoeg groente en geen snelle hap.

Ik ben nu in totaal zo'n 6 kilo afgevallen en heb minder last van mijn darmen dan hiervoor. Ik ben nu sinds 14 oktober bezig.

Bepaalde dagen sjoelen ik een beetje maar zolang je niet helemaal terug valt is dat niet zo'n probleem.

Ik merk dat ik 's ochtends ook meer energie heb dan hiervoor, wat tegennatuurlijk voelt zo zonder ontbijt.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:36

Ik ben dit juist gaan doen omdat deze leefstijl bij mij past.
Ontbijten deed ik nooit ik vond het juist verschrikkelijk om te moeten ontbijten. Krijg bijna niks weg in de morgen. Ik drink nu veel minder cappuccino op het werk. Alleen een bakkie als ik binnen kom en tussen de middag. Thee drink ik zonder suiker.
Ik drink verder wel koffie met zoetjes en melk.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:06

Ocean_Child schreef:
Hi all!
Ik wil gaan beginnen met IF, vooral om op deze manier te proberen om de calorieën in te perken en af te vallen. Ik ben momenteel ongeveer 10 kilo te zwaar...

Wat doen jullie tegen de vreetbuien ‘s avonds?
Ik kan overdag prima op de calorieën letten en normaal/gezond eten, maar in de avond krijg ik echt honger en vreet ik alles wat ik kan vinden en prop mezelf vol :(
Mijn maag gaat ook echt knorren terwijl ik voor mijn idee voldoende eet overdag


Om dat voor te zijn nam ik in het begin gauw nog wat om 19.45.
Inmiddels ben ik het gewend. Het went gek genoeg snel!
Ik ben 5kg lichter dan toen ik begon 13 okt.(bmi 24 nu)

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:12

Amalarab schreef:
Ocean_Child schreef:
Hi all!
Ik wil gaan beginnen met IF, vooral om op deze manier te proberen om de calorieën in te perken en af te vallen. Ik ben momenteel ongeveer 10 kilo te zwaar...

Wat doen jullie tegen de vreetbuien ‘s avonds?
Ik kan overdag prima op de calorieën letten en normaal/gezond eten, maar in de avond krijg ik echt honger en vreet ik alles wat ik kan vinden en prop mezelf vol :(
Mijn maag gaat ook echt knorren terwijl ik voor mijn idee voldoende eet overdag


Om dat voor te zijn nam ik in het begin gauw nog wat om 19.45.
Inmiddels ben ik het gewend. Het went gek genoeg snel!
Ik ben 5kg lichter dan toen ik begon 13 okt.(bmi 24 nu)

Ik denk dat ik het ook op deze manier ga proberen. Heb vandaag om 11:00 uur “ontbeten” en wil vanaf 20:00 uur niet meer eten. En dan vanaf morgen pas vanaf 12:00 uur eten.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:14

Maar 4 ons kwijt. Wel een kleine teleurstelling aangezien ik mij helemaal leeg heb geplast vanwege de liters thee :+
Ik heb afgesproken met de diëtist dat ik het nog een maandje aankijk en mocht het dan niet zoveel zijn terug naar haar wijze

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:35

Mag ik ook meekletsen? Ik ben sinds vorige week woensdag begonnen met IF.

Collega's hadden het de week ervoor nog over op werk. Mijn reactie? Wat een onzin, ontbijt is goed voor je en wat maakt het uit, je eet toch dezelfde calorieën?

Een weekend later, ik was een weekendje weg en dacht, ik ben het continue eten en snaaien zat. Als ik thuis ben ga ik beginnen met IF.

Enige wat ik er over wist was, er wordt vaak gegeten tussen bepaalde uren die je zelf kan bepalen, maar wel 16/8. En het is goed voor je...

Dus eerste dag ontbijt uitgesteld en binnen 8 uur ontbijt, lunch en diner gegeten. En dat ging verrassend makkelijk.

Nu ben ik sinds een weekje bezig met YouTube filmpjes kijken en heb het boek "De Dr Ludidi Vastenmethode" gekocht. Er gaat een wereld voor me open.

Ik merk dat het voor mij enorm helpt dat ik een eetwindow heb waarbinnen ik goed kan eten en me verzadigd voel. Doordat ik dus dichter op elkaar eet merk ik dat ik ook geen (vr)eetbuien heb Savonds en sowieso gezondere keuzes maak.

Ook merk ik dat niet eten helemaal niet erg is. Mijn lichaam lijkt het zich niet echt te interesseren. Soms een beetje hoofdpijn, maar met water drinken is dat al snel weg.

Ook drink ik minder koffie en heb ik veel minder energie dippen in m'n dag.

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik me over een maand voel!

Waren er bij jullie veel dipjes de eerste maand?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:49

Ik heb nu bijna een maand erop zitten en geen dipjes gehad, zowel op energieniveau niet als in 'terugvallen' dat het me ineens moeilijker af ging dan anders.

Ik denk dat het toeval is maar mijn huid is er echt heel erg op achteruit gegaan... Terwijl ik meer thee/water drink.

Ik hou het nog een week vol, ga mijzelf dan weer wegen en anders ga ik er mee kappen.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:12

Tinkerloos schreef:
Zitten er vaste regels aan if?
Ik bedoel,mag je in de tijd dat je eet ook echt alles eten wat je wil?


Als meelezer en ondertussen ook uit ervaring wil ik hier even op inhaken. Nee, ook hierbij mag je niet echt alles eten wat je wilt. Welke beraming je ook neemt, wil je stabiel blijven moet je net zoveel calorieën eten als verbranden. Wil je afvallen, moet je minder eten en meer verbranden en bij aankomen natuurlijk andersom.
Met if verbrand je wel wat meer maar dat is nog steeds geen vrijbrief om alles te eten wat je wilt. Juist nog steeds gebalanceerd, puur en gezond.

Als je chips, patat etc blijft eten zul je ook met if geen verandering merken. Ik kom deze uitspraak best wel vaak tegen en ik vraag mij dan ook af waar die gedachtengang vandaan komt.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:13

Als je chips of patat eet maar toch minder maaltijden eet kan je echt alsnog Afvallen.

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:14

Gisteravond had ik het behoorlijk moeilijk. Na het eten nog wat chocola op, wellicht een suikerdipje?

Zag een filmpje van iemand op YT die ook IF ging proberen een week. Maar die at bizar veel fast food. Ze trok het dan ook niet. Mijn gevoel zegt dan, wrs door het niet voedingsrijke voedsel?

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:18

Anoniem schreef:
Als je chips of patat eet maar toch minder maaltijden eet kan je echt alsnog Afvallen.


Het gaat om de verhouding wat je binnen krijgt versus wat je verband. Wat je binnen krijgt moet natuurlijk wel in balans zijn om goed doorvoed en gezond te blijven. ;)

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:30

ik eet echt geen andere dingen dan eerder, maar tik nu de -7 kilo wel aan, ben er heel blij mee. Was eerst bang dat het sporten op zondagochtend een probleem zou kunnen worden, maar ik merk helemaal niks :D

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:33

Zou dat ook blijven als je weer normaal gaat eten? Zolang het niet in balans is, heb je er op de lange termijn weinig aan.
Want dat lees je nu vaak, gedurende if vliegen de kilo’s eraf, maar als men weer door de dag gaat eten komen ze aan. Logisch, want de balans is er nooit geweest. Afvallen is een leefstijlverandering.

Generaliserend en niet op de persoon bedoeld overigens.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:35

voorlopig zou ik niet weten waarom ik zou stoppen met IF, dat is toch ook een leefstijlverandering in mijn ogen

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:37

Voor de derde keer in korte tijd hoofdpijn gehad gister... en nu weer hoofdpijn.

Ik kijk het nog een weekje aan. Heb ik dan weer hoofdpijn zonder reden ga ik terug naar het gewone dieet

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:38

Ik doe het nu een week of 7, alleen weekends lukt het niet altijd.
Dan drink ik nog weleens een wijntje of eten we een nootje of chipje savonds.
Verder bevalt het mij goed.