Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:54

Ondanks dat ik nog niet heel gezond eet en ook me nog niet altijd aan de tijden houd, deze week al een dikke kilo kwijt :D hele jaar is dit nog niet gelukt door schildklier problemen en nu ineens wel..

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:02

Ik had me al eens eerder gemeld maar vanaf vandaag begint het voor mij dan ook echt echt 'streng'.

Ik vind niet ontbijten geen probleem, alleen na 8en niet eten wordt voor mij lastig.
Ik denk inderdaad dat je wel iets langer dan een week nodig hebt om echt te wennen haha. Ik ga het een maand volhouden en daarna bepalen of ik het de rest van de tijd ook ga blijven doen. Ben heel benieuwd!

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:03

Nadir schreef:
Oei sterkte Sall! Goed dat je het weer gaat oppakken.

Dank je Nadir!

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:04

Succes liekec!

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:16

Ik ben bijna 3 weken bezig (niet in de weekenden). Ik let niet zo zeer op wat ik eet, maar probeer van m'n gesnaai af te komen 's avonds. Ik heb pillen gehad waar je van ging vreten (of obsessief gokken) Nu ben ik daar weer vanaf, maar moet nog even van het gesnaai af. Ik heb een poos geprobeerd om 's avond dan wat gezonds te pakken, maar als ik maar een tomaat of blaadje sla eet, dan ga ik daarna als een stofzuiger de koelkast door. :o Nu mag ik helemaal niks eten na 19.00 uur en dat werkt beter.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:17

Nou ik heb een pittige uurtje bootcamp gehad en dat was hetzelfde als altijd, dus helemaal niks gemerkt van dat ik niet ontbeten heb! Ben echt heel erg verbaasd haha. Begin nu pas wat honger te krijgen, maar dat mag want ik mag rond 12u weer eten. Grappig om dit soort dingen te testen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:21

Cookies schreef:
Ik ben bijna 3 weken bezig (niet in de weekenden). Ik let niet zo zeer op wat ik eet, maar probeer van m'n gesnaai af te komen 's avonds. Ik heb pillen gehad waar je van ging vreten (of obsessief gokken) Nu ben ik daar weer vanaf, maar moet nog even van het gesnaai af. Ik heb een poos geprobeerd om 's avond dan wat gezonds te pakken, maar als ik maar een tomaat of blaadje sla eet, dan ga ik daarna als een stofzuiger de koelkast door. :o Nu mag ik helemaal niks eten na 19.00 uur en dat werkt beter.


Ik ging echt helemaal stuk om jou opmerking.
Ik moest hardop lachen en zag mezelf ook zo gaan door de koelkast.

Hier alles weer goed en op de rit.
Ik bekijk alles per week en houd het bij met myfitnesspall.
Ik besef me nu heel goed dat ik dus ook echt te veel at voorheen.

Ik houd het nu op 1700 cal per dag en voel me echt lekkerder in me vel zitten elke paar dagen.
Volgende week wel menstruatie en ben benieuwd hoe die week gaat verlopen.
Normaal voelde ik me opgeblazen , snaaierig en onvoldaan :(:)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:57

Wat enorm fijn om te lezen dat het toch voor sommige van jullie zo goed werkt!

Vorige week heb ik een week niet aan IF gedaan en ik merkte echt dat ik sochtends geen honger had. Echt enorm fijn, daardoor vaak een laat ontbijt/ lunch genomen in plaats van ontbijt en lunch. Deze week ben ik weer begonnen, helaas gisteren met Halloween wel veel suiker en tot laat gegeten dus vandaag wat extra uurtjes vasten.
Ik voel me wel gelijk weer veel fijner nu ik weer vast, vorige week was een vreselijke week. Vaak uit eten en dat is in Nederland vaak ongezond maar hier in Amerika al helemaal. Vandaag ga ik het sporten weer oppakken en dan zullen hopelijk de kilo’s die er bij gekomen zijn afgelopen week er snel weer af zijn.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:30

Hahaha die stofzuiger opmerking :Y)

Ik heb denk ik gezondigd? Ik had om half 7 kauwgum in gedaan en ging toen paard vlechten, en kwam er achter dat ik na 8en klaar was (kwart voor 9) en dus gezondigd heb... Of zouden al die calorieën er wel uitgezogen zijn na 2 uur :=

Morgen wordt wel pittig.. heb een eventing wedstrijd staan, dus 6 uur op. Moet dressuur zonder eten doen (11 uur) en dan ga ik denk ik wel wat eten tussen dressuur en springen/cross.. ben bang als ik daarna pas wat eet ik flauw word in de cross haha. Ben dan namelijk al 6 uur op zonder eten. Of hoe doen mensen dat die echt heel vroeg op staan normaliter?

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 08:29

Een keertje met je venster schuiven. Soms kan dat niet anders en is dat ook zeker niet erg.

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:30

Ik heb sowieso 1 a 2 cheatdagen in de week dat ik het minder nauw neem, kan je niet zo’n dag inplannen?

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:55

Bij mij bevalt het tot nu super goed!
In 2 weken zelfs 2,4 kilo eraf... gisteravond heb ik mij er voor het eerst echt niet aan gehouden. Had een gezellig avondje met een wijntje en lekkere hapjes, ik wil niet dat iedereen in mijn omgeving weet dat ik hiermee bezig ben. Vanavond uiteten, maar dat wordt geen latertje verwacht ik. Als het toetje na 20u is neem ik een kop thee! :)

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:32

Ik ben een kilo kwijt! Ik ga hier nog even mee door dus. Ik heb vandaag m'n cheatdag. :9

Wow Yesterday goed bezig!

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:55

ik heb gisteren pizza gegeten, wel in m'n normale eetraam :)
Vanavond gaan we met onze vriendengroep bowlen, dus ik weet al wel wat er gaat gebeuren, bitterballen.... Ik ben niet van plan om die te gaan eten

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:51

Hier gaat het toch echt wel lekker met het vasten, ik merk dat mijn buik echt een stuk minder opzet!

Hoe gaat het bij jullie?

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:25

Van het weekend was het weer mis. Vandaag weer nieuwe kansen.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:38

Zaterdagavond uit eten geweest, maar gisteren ook pas rond 1330 gaan eten. Was gisterochtend thuis lekker aan het rommelen en dan gun ik mezelf er de tijd ook niet voor. Even water drinken en weer door. Nu mag ik om 11 uur weer eten, maar rek het naar 12 uur omdat ik dat op mijn werk als normale tijd wil aanhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:40

Hier vrijdag iets teveel gefeest. Daar tegenover stond wel een hele zaterdag 'vasten' :') (kon echt niks binnen houden). Gister gewoon normaal gedaan. Niet veel gegeten maar wel binnen het eetraam. Vandaag weer vol goede moed er tegenaan en een maandje geen alcohol voor mij!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:16

Dizzy505 schreef:
Hier gaat het toch echt wel lekker met het vasten, ik merk dat mijn buik echt een stuk minder opzet!

Hoe gaat het bij jullie?

Merk ik ook! Ik ben slank maar had wel heel vaak een beetje opgeblazen buik. Die is nu echt heel plat sinds ik vast.
Ik blijf stoeien met genoeg binnen krijgen zodat ik niet verder afval en blijf soms wel echt snaaibuien hebben die ik voorheen niet had. De hoofdpijn is inmiddels wel over, dat was dus wel echt de beginfase.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:18

Liselot schreef:
Ik heb sowieso 1 a 2 cheatdagen in de week dat ik het minder nauw neem, kan je niet zo’n dag inplannen?

Ja zo iets is het uiteindelijk geworden :o ik ging namelijk ook nog savonds uit eten om 8 uur. Dus wel de cross en alles gereden zonder eten! En uiteindelijk om half 2 gegeten, maar dus wel tot een uur of 11. Gisteren wel weer goed volgehouden en vandaag ook weer gewoon

Ik ben wel benieuwd of mensen hier binnen IF nou ook nog een bepaald dieet volgen? Bijv koolhydraatarm?

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:19

Hier ook een beetje een moeilijk weekend gehad... Verjaardagen gevierd, om 2 uur 's nachts nog aan de borrelnootjes := Zondag superbrak, waardoor we gelukkig pas laat ontbeten, maar 's avonds allebei gruwelijk veel zin in friet want brak, dus dit weekend maar weer snel vergeten. Nu weer nieuwe ronden nieuwe kansen :Y)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:44

liekec schreef:
Liselot schreef:
Ik heb sowieso 1 a 2 cheatdagen in de week dat ik het minder nauw neem, kan je niet zo’n dag inplannen?

Ja zo iets is het uiteindelijk geworden :o ik ging namelijk ook nog savonds uit eten om 8 uur. Dus wel de cross en alles gereden zonder eten! En uiteindelijk om half 2 gegeten, maar dus wel tot een uur of 11. Gisteren wel weer goed volgehouden en vandaag ook weer gewoon

Ik ben wel benieuwd of mensen hier binnen IF nou ook nog een bepaald dieet volgen? Bijv koolhydraatarm?

Geen dieet, eet wel plantaardig en zo gezond mogelijk, maar dat deed ik al voor het vasten :)

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:46

heb me keurig kunnen inhouden zaterdagavond toen er een megaschaal bitterballen werd rondgedeeld :D

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:11

Da's knap van je Kinke.

Ik volg geen dieet en eet ook gewoon wat ik lekker vind. Heb vorig week ook gewoon een stuk taart gegeten. En toch een kilo afgevallen in 3 weken tijd.

Heb alleen zaterdag visite gehad en en zijn dus nog helaas nogal wat dingen over om te stofzuigeren. Lastig lastig.

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:16

Ik eet ook gewoon waar ik zin in heb. Dus frietjes of pizza of stokbrood met knoflookboter. Maar wel allemaal in mijn eetraam en probeer dan wel op te letten dat ik niet te gek veel andere dingen eet. Dat het en-en-en is op 1 dag zeg maar.