Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ja hier ook, maar niet heel bewust. Ik eet wanneer ik honger heb. En dat is meestal pas rond 12 uur. Soms nog later. En dan eet ik rond 17.30 uur nog een keer en dan niet meer tot de volgende dag weer rond 12 uur.
Er zijn dagen dat ik wel honger heb rond 10.00 uur, zeker als ik de dag ervoor iets heb gegeten wat niet goed vult, en dan eet ik ook gewoon. Ik luister gewoon naar mijn lichaam en meestal heb ik dus pas honger rond de middag en dan eind vd middag. Ik ben geen avondsnoeper, heb er totaal geen behoefte aan. Voor mij is het dus ook geen bewust vasten maar gewoon luisteren naar je lichaam.
Anna79 schreef:Ik vind het wel interessant, ik heb altijd al wat moeite met de vaste maaltijden, behalve avondeten. Ik vraag me alleen af of je dan in dat tijdsbestek wel aan je calorieën komt? Of eet je dan heel veel in 1 keer? Ik meende dat het ook over een aantal dagen niet eten ging?
Ik heb vaak last van schommelingen in mijn bloedsuikerspiegel, ik weet niet of het dan wel verstandig is...
Imre schreef:[MWS] Intermittent fasting; wie heeft hier ervaring mee? Hier staat veel info in. Wel al een oud topic inmiddels.
Ik doe niet meer zo heel streng aan IF, maar vind het nog wel steeds een erg fijne methode. Mijn beste vriendin heeft een tijd OMAD gedaan en is daar flink mee afgevallen, maar voor mij is 16:8 of 18:6 echt wel lang genoeg. Daarna vind ik het niet leuk meer.
Benoite schreef:Jeetje je hou je dat vol dan? En wat doet het dan met je lichaam?
FennaK schreef:Iemand die ik ken, die doet dit ook en is er ook heel positief over.
Hoe doen jullie dat met sporten? Als je bijv. In de ochtend gaat sporten. Trekt je lichaam dit wel als je al een tijd niet gegeten hebt?
FennaK schreef:Iemand die ik ken, die doet dit ook en is er ook heel positief over.
Hoe doen jullie dat met sporten? Als je bijv. In de ochtend gaat sporten. Trekt je lichaam dit wel als je al een tijd niet gegeten hebt?
Anna79 schreef:Het klinkt wel heel interessant. Ik heb het gevoel dat ik het niet zo top doe op koolhydraten. Heb een poosje koolhydraatarm gedaan maar ik ben vegetariër en vond het wel erg beperkt en veel werk om maaltijden klaar te maken.