Een tijdje geleden ben ik naar de ortho verwezen door mijn tandarts vanwege mijn overbeet. Ik zou met mijn ondertanden tegen mijn tandvlees aankomen en hier last van kunnen krijgen. Ik heb echter nog nooit last gehad van mijn overbeet. (Ben bijna 25)
Ik heb vroeger beugels gehad, maar heb het beugeltraject slecht nageleefd waardoor de boel weer terug is gaan staan en mijn kaakstand niets veranderd is. Tot op heden heb ik nog steeds geen last van mijn overbeet. Het is niet super mooi, maar dan kan ik accepteren.
Mijn ortho en ik hebben behandelingen doorbesproken. Waaronder een operatie. Dit zag ik absoluut niet zitten. Hier heb ik ruim een jaar over nagedacht en zie het nog steeds niet zitten. Ik stoor mij niet genoeg aan mijn overbeet om een chirurgische ingreep te ondergaan. Voor de ‘medische redenen’ hebben we een alternatieve behandeling besproken (beugeltraject, beetverhogen etc) dit wil ik wel doen.
Maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die de kaakoperatie van de baan hebben gegooid en eventueel een alternatieve begandeling/geen behandeling hebben gehad.
Hebben jullie inmiddels medische klachten of valt het allemaal wel mee?
Heb je er wat aan laten doen? Zo ja, wat dan?
Ik hoef geen reacties over waarom ik het wel zou moeten doen, of ervaringen van de operatie. Ik heb veel gelezen, gezien en gehoord van andere mensen met positieve ervaringen. Ik heb hier immers al een jaar over na gedacht en goed contact gehad met mijn ortho.
Dankjewel