Wat helpt tegen allergische reactie muggenbulten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Wat helpt tegen allergische reactie muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:09

Diegene met de gouden tip verdient mijn eeuwige dank. _/-\o_

Momenteel zit ik op Kos voor een heerlijke vakantie. Morgen avond vliegen we naar huis. Nu ben ik de laatste 2 avonden flink te pakken genomen door muggen. Ondanks de nodige maatregelen van insmeren. Ik heb al eerder een allergische reactie gehad waarbij mijn hele onderarm vuurrood werd en opzwol. Ik heb toen cetirizine (hoe schrijf ik dat) gehad van de HA en toen trok het snel weg. Ik moest allergie pillen in huis halen zodat als ik geprikt werd en ik kreeg zo'n reactie ik direct wat kon innemen dus er liggen netjes pillen in de kast thuis.

Dat is dus het probleem. Ze liggen thuis, en zitten niet in het tasje met spulletjes dat ik heb mee genomen. Ik was er van overtuigd dat ik ze mee had maar ze zitten er echt niet bij..
Ik heb nu 9 jeukende bulten, waarvan er 3 al behoorlijk aan het 'groeien' zijn en dus al flinke schijven zijn geworden. Ze houden mij de halve nacht wakker omdat de jeuk gewoon niet weg gaat.

Ondanks dat Kos stad niet zo ver is, schijnt een taxi al een euro of 10 te kosten. Dan moeten we nog een apotheek vinden in de hoop dat ze allergie pillen hebben :+ (uiteraard hebben we gister onze gehuurde fietsen terug gebracht na een week huren)
Ik vind het een beetje zonde van mijn geld als ik het nog een dagje kan uitzingen, maar alle tips om de jeuk een beetje tegen te gaan zijn meer dan welkom!
Ik ben al aan het koelen en dat helpt zolang ik koel, maar daarna komt de jeuk net zo hard weer terug..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat helpt tegen allergische reactie muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:13

Tandpasta erop smeren helpt hier goed!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:15

Loratadine of desloratadine. In Nederland vrij verkrijgbaar bij supermarkt (als in tabletten voor hooikoorts) de apotheek, maar geen idee of dat in Griekenland ook zo is.
Keukenpapier met azijn erop. Dat verkoelt en trekt het gif er uit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:17

Idd ook al eens geprobeerd! Wellicht niet de juiste tandpasta maar het deed helaas niks.. -O-

De hooikoorts tabletten heb ik idd liggen maar liggen dus thuis _-:( |o

Volgende keer controleer ik het tasje met medicatie 100x :+
Heb ze nooit nodig, nu ben ik ze vergeten en zijn ze nodig, zal je altijd zien..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:18

Oh ja, appelazijn werkt ook goed! Stinkt alleen wel verschrikkelijk :+
Vorig jaar ben ik heel gemeen te grazen genomen en had zo'n 30 muggenbulten. Alleen appelazijn hielp goed tegen de jeuk, maar ik stonk wel een uur in de wind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:20

Maar een bezoekje aan Kos-stad is toch uberhaupt al leuk? Maak er een uitje van en kom dan toevallig net een drogisterij of apotheek tegen waar je om Benadryl kunt vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:24

Anti allergie pilletjes. Kan je als het goed is bij elke apotheek krijgen, ook op vakantie. Zelfs op het vliegveld zitten er nog vaak apotheken of een drogist.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:25

Anoniem schreef:
Maar een bezoekje aan Kos-stad is toch uberhaupt al leuk? Maak er een uitje van en kom dan toevallig net een drogisterij of apotheek tegen waar je om Benadryl kunt vragen.

We zijn in 10 dagen al zo'n 5x in Kos stad geweest :+
Uiteraard wel in de avond met wat verkoeling, maar ik ben bang dat de apotheek dan dicht is, maar hebben nu besloten vanavond de bus te pakken om te kijken of er een open is!
We hebben een vrij actieve vakantie gehad haha
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 04-10-19 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:27

Geen zusterpost in het hotel? die hebben namelijk deze tabletjes ook.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:29

smurffie schreef:
Geen zusterpost in het hotel? die hebben namelijk deze tabletjes ook.

Er zit een huisarts maar geen apotheek. Huisarts hier is wel alleen voor nood en ontzettend duur. Reisleiding gaf al aan dat het, indien je echt een huisarts nodig had, het beter was om dit via hun te regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:30

Bel je reisleiding en vraag of zij je aan tabletjes kan helpen?

(ik wil evt ook wel een vriendin die in Griekenland woont vragen om een tekst te tikken voor je die je alleen hoeft te laten zien?)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-19 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:30

[quote="Daihyo"]Loratadine of desloratadine. In Nederland vrij verkrijgbaar bij supermarkt (als in tabletten voor hooikoorts) de apotheek, maar geen idee of dat in Griekenland ook zo is.
Keukenpapier met azijn erop. Dat verkoelt en trekt het gif er uit.[/quotes

Desloratidine is in Nederland alleen op recept loeatadine en cetrzine inderdaad wel O verkrijgbaar.
En inderdaad even in hotel vragen of Hun iets hebben

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:34

Komkommer in de koelkast leggen en dan een plekje er op leggen?

En bij de bigbazar heb ik toen van die kleine plakkertjes/pleistertjes gehaald. Echt heel erg goedkoop, ik had er ook geen vertrouwen in eerlijk gezegd, maar het hielp bij mij heel erg in Spanje. Ik loop er altijd bij alsof ik waterpokken heb op vakantie. Wordt helemaal lek gestoken en word gek van de jeuk. Echter heb ik niet van die grote schijven zoals jij het omschrijft, ik heb ze van tussen de 3 a 7cm.
Je hebt er voor nu niks aan... maar misschien voor volgend jaar?

http://leco.rs/en/patch-line/
(In de bovenste rij, de middelste)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:39

koelen, thee met citroenmelisse, calcium en vit C schijnen ook te helpen.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:40

Ik had 3 weken geleden in Kos ook al zo’n last van de muggen, leek wel extremere reactie dan van de Nederlandse muggen.

Gelukkig wel m’n hooikoorts medicijnen meegenomen. Nu zeg ik misschien iets niet zo populair, maar als je me daar had aangesproken had je er zo een paar mogen hebben voor je laatste vakantie dagen. Vooral de soorten die gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn kunnen echt niet zomaar kwaad.

Dus geen leuk uitziende Nederlanders om je heen die je kan aanspreken? Naar mijn idee slikken heel veel mensen hooikoorts medicijnen dus proberen waard.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:43

azijn kennen ze ws wel in hotel (salade)

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:00

Bij mij werkte sudocreme erg goed :o

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:03

Het enige wat bij mij hielp tegen (tijger)muggenbeten was inderdaad een antihistamine. Wellicht toch de moeite waard om te kijken of een andere gast er wellicht eentje heeft?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:04

Ijsklontjes tegen de jeuk en zwelling en lavendelolie om het te kalmeren :)

En idd opzoek gaan naar antihistamine. Vit C kun je ook slikken :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 11:21

We gaan vanavond naar kos stad! Er is altijd een apotheek open dus we gaan op zoek vanavond! Tot die tijd idd maar met ijsklontjes koelen koelen koelen..

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:22

Ik zou het aan andere Nederlanders in het hotel vragen. Je hebt het over reisleiding, dus ik neem aan dat er meer mensen met dezelfde organisatie zijn? Er zijn zo veel mensen met hooikoorts/allergieën, er is vast wel iemand die je een pilletje wil geven. Ik heb die vraag ook al eens van iemand gehad, vond ik helemaal niet raar en zij was er erg mee geholpen :)
En anders toch naar de apotheek gaan, daar hebben ze het sowieso.

Edit: zie nu je laatste berichtje, fijn dat jullie naar de apotheek gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:36

LoveUggs schreef:
We gaan vanavond naar kos stad! Er is altijd een apotheek open dus we gaan op zoek vanavond! Tot die tijd idd maar met ijsklontjes koelen koelen koelen..

Καλησπέρα, με έχουν τσιμπήσει κουνούπια παντού στο σώμα μου. Έχετε μήπως κάτι για αυτο. Κανένα χαπάκι;

Ja.... Dus... Dat.
Als je dit laat zien krijg je volgens mijn vriendin die in Griekenland woont het juiste spul.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 12:51

Lief dank je! Enig idee wat er precies staat? Volgens Google translate staat er dit;
Goedenavond, overal prikken muggen op mijn lichaam. Heb je daar iets voor. Geen pillen.

Ik zoek natuurlijk juist de allergie pillen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:58

Ik check het nog even met haar. _O- dat zou idd gek zijn. Zeker omdat ik tegen haar antihistamine pilletjes zei.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:05

Als je in een apotheek gewoon vraag om een anti-histaminicum kom je een heel eind. Hoeft niet in het Grieks.
Of het vrij vergrijgbaar is weet ik zo niet.
Hoestdrank met noscapine is in NL vrij verkrijgbaar en daar niet.

Meestal is er in de kleine dorpjes ook wel een apotheek te vinden hoor. Ik denk niet dat je perse naar de stad hoeft.