Welke lactase tabletten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Welke lactase tabletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 17:09

Heehoii,

Al een best lange tijd is het me al wel duidelijk dat ik niet zo goed op lactose reageer. Schrappen van lactose doe ik zo veel mogelijk al, maar soms is het dus even niet mogelijk. Heb ook nog tig andere allergieën/intoleranties, dus dan begrijp je denk ik wel dat het soms lastig is om die lactose er ook uit te bannen.

Meestal gaat het goed zolang ik niet te veel binnen krijg, maar zodra ik teveel binnen krijg zit ik aan de dunne.

Dus ik wil lactase tabletten gaan proberen. Zijn er mensen die deze ook slikken? En welk merk? Hoeveel hebben ze gekost?
Brand los met jullie ervaringen!

kiwiwitje

Re: Welke lactase tabletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:18

Mijn vriend is heeeel tevreden over die van t kruidvat!
Maar sinds een paar maanden gebruikt ie ook “once a day” tabletten
https://www.disolut.com/product/disolac ... gJj9vD_BwE

Wel gebruikt ie die van het kruidvat als ie weet dat ie best wat lactose kan verwachten in zn eten.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:41

Ik gebruik er van de apotheek.
LACTOSE-OK van Revogan.
werkt heel goed, is in het begin eventjes uitzoeken hoeveel je nodig hebt voor bepaalde dingen maar eens je dat weet is het goed. (bvb voor een magnum-ijsje moet ik er twee nemen).

Ik neem ze enkel als ik bvb ergens uit eten ga en dus niet weet wat ik voorgeschoteld krijg of ga kiezen.
Anders probeer ik zoveel mogelijk van de melk producten af te blijven.

Wat het bij mij ook is, is kan wel een bepaalde hoeveelheid lactose verdragen maar het is wisselend.