Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:De HAP? Neem aan gewoon de huisarts?
En ik heb wel altijd geleerd dat ze mega besmettelijk zijn, herbesmet je jezelf niet met open maken?
Molfre schreef:secricible schreef:De HAP? Neem aan gewoon de huisarts?
En ik heb wel altijd geleerd dat ze mega besmettelijk zijn, herbesmet je jezelf niet met open maken?
Ik weet niet of dat mogelijk is. Mijn boeren verstand zegt dat als ik een bacterie heb, die overal zit en niet op 1 plek. Anyway, als ik het niet doe dan houd ik het niet uit dus het is kiezen of delen op dit moment. Niet dat het openmaken zelf een pretje is...
janderegelaa schreef:Nou , schakel dat boerenverstand dan maar even uit.... je bent gewoon steeds jezelf aan het besmetten met het openmaken. En..wat nog veel erger is...Je kunt van een steenpuist uitknijpen sepsis krijgen en als ze daar niet op tijd bij zijn ga je gewoon dood.
Overigens moet je met een steenpuist in je gezicht of een aantal steenpuisten bij elkaar (negenoog) altijd naar de dokter.
Molfre schreef:janderegelaa schreef:Nou , schakel dat boerenverstand dan maar even uit.... je bent gewoon steeds jezelf aan het besmetten met het openmaken. En..wat nog veel erger is...Je kunt van een steenpuist uitknijpen sepsis krijgen en als ze daar niet op tijd bij zijn ga je gewoon dood.
Overigens moet je met een steenpuist in je gezicht of een aantal steenpuisten bij elkaar (negenoog) altijd naar de dokter.
Ik ben al ontelbare keren bij de dokter geweest en werd nooit met meer geholpen dan Diclofenac. Zelf heb ik nooit aan de dermatoloog gedacht. Dit is overigens de tweede huisarts waar ik bij kom.
Toen ik die karbonkel had kon ik niet eens meer een gewone broek dragen (zat op mijn heup). Hij heeft een maand volledig open gelegen en nog steeds geen respons van de huisarts. Uiteindelijk heb ik de inhoud er zelf uitgehaald met een pincet en toen begon hij pas te genezen.
Ik snap dat het open maken van die dingen niet goed is. Maar als ik het niet doe heb ik geen leven (en ik heb een hoge pijn tolerantie).
Enfin, morgen de hap bellen voor een verwijzing naar de dermatoloog. Ik ben er zo intens klaar mee.