Sinds een paar jaar sta ik hier steeds meer voor open, ik ben geen mens die van nature gelukkig en optimistisch is, neig juist naar somber zijn met daarbij te weinig zelfliefde en -acceptatie. Veel te veel in mijn hoofd zitten, te weinig leven vanuit mijn hart. En als introvert durf ik mij ook niet snel heel open op te stellen - bang om gekwetst te worden.
Maar ik wil er vanaf, ik ben niet op aarde gekomen om maar regelmatig somber te zijn - ik wil ook gewoon gelukkig zijn, kunnen genieten van de kleine dingen, niet mij laten leiden door angst. Ik heb daar al een aantal stappen in gezet dus er is zeker al iets veranderd - maar ik ben nog niet waar ik wil zijn. Daarnaast weet ik niet goed waar mijn interesses liggen in het leven, een passie ergens voor heb ik niet, maar ik ben daarin ook zoekende, waar word ik nou gelukkig van?
Twee maanden terug heeft mijn ex onze relatie beeïndigt en sindsdien sta ik er nog meer open voor - ik wil mijn geluk en gevoel van waarde niet laten afhangen van anderen.
Ik heb o.a. al een aantal afspraken gehad bij een haptotherapeute waarbij ik in ieder geval leer om meer mijn lichaam te voelen, voelen wat het aangeeft. Door mijn jeugd was ik teveel met de ander bezig, waarbij ik mezelf vergat/wegstreepte. Door deze afspraken merk ik al wel dat ik weer meer in contact kom met mijn lichaam en gevoel, ipv. ''oppervlakkig'' geluk voel ik het af en toe nu echt weer vanuit binnen, kan ik echt genieten. Ook probeer ik vaker te mediteren en doe ik minimaal twee keer per week yoga, 1 groepsles en 1 via youtube: Yoga with Adriene.
Ook ben ik weer begonnen met lezen, Wakker van Marnix Pauwels is uit en ik ben nu bezig in Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz. Daarnaast volg ik op Instagram Noeska Adriana, zij heeft interessante posts - ze past The Work toe van Byron Katie.
Bij alledrie gaat het eigenlijk om het doorzien van je ego en gedachten - die er juist vaak voor zorgen dat je je slecht voelt. Dit voelt voor mij wel juist: hetgeen wat voor mij voelt als waar. Maar lastig is het wel want die ontwikkelde patronen zijn natuurlijk niet zomaar weg

Ik zou het leuk vinden om te horen of hier meer mensen mee bezig zijn - en op wat voor manier, zodat we misschien dingen kunnen delen en meer kunnen leren. ook aanraders qua boeken zijn welkom, ik heb onder andere De kracht van kwetsbaarheid al liggen van Brené Brown. Ook The Power of Now van Eckhart Tolle ligt al een tijdje te verstoffen, wel in begonnen maar nog iets te ingewikkeld voor mij.
Tips voor hoe je nou ontdekt wat je echt leuk vind zijn welkom, als introvert vind ik het niet heel makkelijk om zomaar iets te doen, wellicht zijn er andere manier om zoiets te ontdekken

Goed, een lange openingspost en een beetje vaag, maar ik hoop 'lotgenoten' te vinden die ook zo'n soort pad aan het bewandelen zijn, en dat mogen verschillende paden zijn