Illizarov patienten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AbleToDream

Illizarov patienten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 11:35

Hoi allemaal,

Aangezien ik binnen enkele maanden nog eens op controle ga in Leuven voor te kijken of ik al een afspraak moet maken voor de operatie aan mijn linker been vroeg ik me af of er hier al eens bokkers waren die al een Illizarov gehad hebben of momenteel nog een hebben?

Ik heb zo een 7 jaar terug mijn rechter been laten opereren nadat ik soms bij het stappen en omdraaien mijn knie uit de kom draaide en genoodzaakt was om de operatie te laten doen. Bij mij kwam het uit een aangeboren afwijking aan mijn knieën waardoor deze naar binnen gedraaid staan maar de rest van mijn benen wel correct staan, dus geen charlie chaplin voeten of o-benen. Helaas struikelde ik daardoor ook geregeld als kind en naarmate ik ouder werd schoot bij verkeerd omdraaien mijn knie vaak uit de kom, wat niet echt gezond is.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de Illizarov, het word gebruikt om breuken opnieuw aan een te zetten, been/arm verlengingen uit te voeren of correcties uit te voeren aan benen en armen door een breuk te maken en metalen pinnen op de gebroken botten te zetten, die dan aan een uitwendige metalen frame vasthangen en door middel van vijzen zo het bot binnenin het been kunnen draaien.

Het ziet er zo uit:
Spoiler:
Afbeelding

Nog Illizarov patienten hier toevalig?

(admin, ik hoop dat dit in het juist forum staat? Indien niet kunnen jullie het verplaatsen?)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Illizarov patienten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:00

Omdat dit beter thuis hoort op Mensenwelzijn & Sport verplaats ik hem daar heen :)