Helemaal onder de uitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Helemaal onder de uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 13:29

Nouja, zoals de titel al zegt. Ik zit helemaal onder de uitslag -O- Ik werd er zaterdagochtend mee wakker en sindsdien wordt het steeds erger.

Ter illustratie;
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zit inmiddels vanaf mn navel omhoog, tot m’n hoofdhuid en oorlellen aan toe. Op mijn rug zit het ook, schouders vrij heftig maar verder naar onder wordt het minder.

Ik dacht zelf in eerste instantie aan hittebultjes. Ben woensdag naar de sauna geweest en heb daarna donderdagavond nog een paar uur in de jacuzzi gezeten. Ik vind ‘t alleen zo gek dat de bultjes dan zaterdag pas begonnen en dat t nu nog steeds erger wordt.

Allergie heb ik ook overwogen, dat zit wel bij mij in de familie, maar ik reageer eigenlijk bijna nergens op (alleen gras en pleisterlijm) en al helemaal niet zo heftig. Wasverzachter gebruik ik eigenlijk altijd dezelfde en is nooit een probleem geweest, zelfde geldt voor wasmiddel en dat zou ook niet verklaren waarom het op mijn bovenlijf zo heftig is en op mijn armen/benen niet.

Willen jullie eens meedenken? Mijn huisarts weet het ook niet. Die denkt aan allergie en heeft me antihistamine gegeven en dat doet niks, er komen nog steeds bultjes bij..

Maureen95

Re: Helemaal onder de uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:43

Lijkt bijna op processierups. Jeukt het?

Maar Sauna kan ook. Heb ik zelf ook meegemaakt dat ik na de sauna helemaal onder de bulten zat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:44

Jeukt het? Of doet het pijn als je het aanraakt?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

met bomen of planten in aanraking geweest?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:57

Mijn eerste ingeving was “heb je in een jacuzzi gezeten?”. Ik zou het eens zoeken bij een bacterie oid in het water in de jacuzzi. Een vriendin van mij en haar man hadden vorig jaar ook iets dergelijks van de jacuzzi.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:10

De sauna of anders misschien een andere shampoo ? Maar van de hitte in de sauna of hoeveelheid chloor in het bubbelbad is ook een goede mogelijkheid .

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:12

Iemand uit mijn familie had dit een aantal weken geleden ook. Breide zich steeds verder uit. Zij dacht eerst hittebultjes, processierups,allergische reactie. Werd alleen maar erger. Bij de arts bleek het netelroos te zijn.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:25

Ik heb precies hetzelfde sinds maandag.
Zondag buitenrit gemaakt en blijkbaar zijn ee veel haartjes van de processierups dis rondzwaaien.
Daar ligt het bij mij dus aan.
Lekker insmeren met mentholgel verlicht de jeuk

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 17:10

Ik denk dat Dorus doorgaat voor de wasmachine *\o/*
Het lijkt verdacht veel op ‘hot tub folliculitis’. Zou met een paar dagen over moeten zijn, fingers crossed!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:03

Mooi, die kan ik wel een nieuwe gebruiken! :Y) Wel een Miele he! :D

Maar ik hoop dat je er inderdaad met een paar dagen vanaf bent :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:51

Was dit je eigen jacuzzi of bij een Spa? Dit komt door onvoldoende gedesinfecteerd water. Niet lekker en slecht, zeker als het een Spa was.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:29

Ok nu krijg ik angst haha. Ik ga komende week op vakantie in een huisje met jacuzzi...
Waar moet ik op letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:17

yvje86 schreef:
Ok nu krijg ik angst haha. Ik ga komende week op vakantie in een huisje met jacuzzi...
Waar moet ik op letten?

Zou voor de zekerheid met een duikpak in dat bad gaan zitten.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 06:40

Nielojram schreef:
yvje86 schreef:
Waar moet ik op letten?

Zou voor de zekerheid met een duikpak in dat bad gaan zitten.

Zou dat genoeg zijn? Ik bedoel mijn gezicht is dan niet helemaal bedekt hè :o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 09:04

Suzanne F. schreef:
Was dit je eigen jacuzzi of bij een Spa? Dit komt door onvoldoende gedesinfecteerd water. Niet lekker en slecht, zeker als het een Spa was.

Het zou bij een spa kunnen zijn geweest want daar was ik woensdag, maar waarschijnlijker lijkt het me dat het de jacuzzi van een vriend is geweest waar ik donderdag in heb gezeten. Hij heeft nergens last van, ook een gevalletje botte pech denk ik.. :\