Oordoppen om te slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Oordoppen om te slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 18:31

Omdat ik graag nog heel lang mee wil gaan en gezond wil blijven, ben ik aan het kijken naar een aantal hulpmiddelen om dit te bereiken. Een van deze dingen zijn slaapoordoppen op maat, zodat ik na mijn nachtdiensten ongestoord naar dromeland kan.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Heeft er iemand ervaring met zulke oordoppen en met de verschillende bedrijven die ze aanbieden?

OleJon

Re: Oordoppen om te slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:34

Ik heb gewoon van die goedkopere die zijn zacht en moet je een beetje kneden met inbrengen. Als je harde hebt en ligt op het oor dan doet het pijn heb wel van die harde in op het werk die zijn ook op maat gemaakt.heb bijna wel 19 uur per dag oordoppen in

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 18:36

OleJon schreef:
Ik heb gewoon van die goedkopere die zijn zacht en moet je een beetje kneden met inbrengen. Als je harde hebt en ligt op het oor dan doet het pijn heb wel van die harde in op het werk die zijn ook op maat gemaakt.heb bijna wel 19 uur per dag oordoppen in

Die vind ik rampzalig. Doordat ze weer uitzetten in je oor komt er druk op te staan en daar word k misselijk van

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:42

Vjestagirl schreef:
OleJon schreef:

Die vind ik rampzalig. Doordat ze weer uitzetten in je oor komt er druk op te staan en daar word k misselijk van

O oke dat is inderdaad niet fijn die harde vind ik zelf persoonlijk niks omdat ze hard zijn en als je op je zij ligt dan drukken ze tegen de trommel vlies aan of zijkant oor maar misschien valt het bij jou mee

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:44

Ik draag bijna elke nacht van die wassen oordoppen en vind het geweldig! Even warm maken in je handen, kneden en inbrengen. Door je lichaamswarmte blijven ze ook zacht eens je ze hebt ingebracht.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:50

Ik heb zachte op maat gemaakte oordoppen van Beter Horen. Héérlijk!

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:23

Ik heb op maat gemaakte oordoppen van het merk noizezz. Kosten ongeveer €100 per paar. En een paar van de pluggerzz. Zitten ook prima.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:44

Ik had Alpine oordoppen, maar dat werkte maar matig.
Bij Schooneberg in Sassenheim oordoppen op maat laten maken.
Werken super.
Kan op mijn zij slapen, wekker hoor ik prima.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:58

Vjestagirl schreef:
OleJon schreef:

Ik heb ze van was en die zetten niet uit als ze eenmaal inzitten. Ik slaap er al jaren mee en vind ze superfijn.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:21

Ik slaap ook al tijden met oordopjes van was. Even opwarmen in je handen en klaar.
Om de twee, drie weken vervang ik ze voor een nieuwe setje. Ze zijn van Orhopax en kosten iets van 2,70 bij de Etos :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 21:55

Onwijs bedankt iedereen voor de tips, maar ik ben echt opzoek naar op maat gemaakte dopjes :-)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:15

Ik gebruik al jaren de Herriestoppers en deze vind ik echt het beste vormen en geluid dempen. Bij de wax dingen ben ik bang dat ik ze niet in 1 geheel uit mijn oor kriig

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:26

Ik heb die wax oordoppen ook, dempen het geluid goed maar smorgens plakt mijn oor, dat vind ik minder. Komende week ga ik naar beter horen voor op maat gemaakte. Afgelopen week ook nog silicone oordoppen gekocht die je niet in je gehoorgang maar erop moest vormen maar dat werkte niet omdat mijn haar daaraan vast ging zitten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:03

Pluggerz, de paarse! Daar zitten geen harde dingen in, en ze zijn afwasbaar. Ik kan al jaren niet meer zonder!
€9,99 bij de kruidvat, Etos etc.
https://shop.pluggerz.com/uni-fit-sleep ... qgQAvD_BwE

Edit: sorry! Ik lees nu dat je zoekt naar op maat gemaakte. Dan naar de audicien.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:15

Die van de kruidvat doen het vlgs mij wel prima. Ligt er natuurlijk aan hoeveel je wil tegen houden, maar over het algemeen zijn ze priem.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:15

Ik vind de standaard oordoppen ook niet fijn, dus heb Pluggerz (Sleep) oordoppen op maat laten maken bij Beter Horen.
Zit echt veeeel fijner, vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:20

Ik schop dit topic even omhoog, ik ben ook naar oordoppen op maat om mee te slapen aan het kijken.

Vjestagirl: heb jij intussen oordoppen op maat? Zo ja, waar heb je ze vandaan en ben je tevreden?
Of nog andere ervaringen?

Ze zijn best duur, dus ik twijfel. Ben bang dat ze tegenvallen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:30

Al jaren slaap ik met oordoppen in. Ze zijn duur, maar gaan echt lang mee als je er zuinig op bent. Mijn laatste paar heb ik laten maken bij Schoonenberg horen, ruim vier jaar geleden voor 90 euro. Ze zijn nog in prima conditie. Je hebt ook op maat gemaakte oordoppen met filters erin, maar daar was ik minder tevreden over. Die vond ik stugger, harder.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:52

Ik heb mijn oordoppen een paar maanden geleden op maat laten maken bij beter horen. Kostte 125,- Ze doen een klein propje watten aan een touwtje in je oor en dan word er wax ingespoten zodat het de vorm van je oor heeft. Dit moest 5 min blijven zitten. Na een week kon ik ze ophalen. Ik ben er zeer tevreden over! Ik heb ze genomen vanwege snurken van manlief. Ik hoor er niets mee echt superfijn en je voelt ze ook niet zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:00

Dat klinkt goed!

Worden jullie wel gewoon wakker van de wekker?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:06

Marie_Anne schreef:
Dat klinkt goed!

Worden jullie wel gewoon wakker van de wekker?

Jazeker!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:12

Ik heb oordoppen voor het werk laten maken bij beter horen. Heel tevreden over. Mijn collega’s hebben ze hier ook op maat laten maken. Zijn ook tevreden. En veel zijn daarna nog slaap oordoppen gaan bijhalen. Wil ik ook gaan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 00:52

Ik heb ze nog niet laten maken, omdat ik in de tussentijd nogal wat aan mijn hoofd gehad heb (een hele verhuizing bijvoorbeeld) maar ik denk ik nog steeds serieus over :)