Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Aangezien de bewaarcondities niet gegarandeerd kunnen worden, mag een apotheek ze niet meer uitgeven. Ook mogen ze niet naar ramp- of derdewereldgebieden. Daarvoor worden bijvoorbeeld wél oudere voorraden van apotheken en groothandels gebruikt, omdat dan wel de bewaarcondities gegarandeerd zijn.
Eenmaal uitgegeven medicijnen moeten dus altijd vernietigd worden.
verootjoo schreef:elnienjo schreef:Je kunt ze best doorgeven/verkopen aan mensen die binnen nu en 3 jaar naar malariagebied op reis gaan.
Ik zou dus never nooit geen tweedehands medicatie gaan gebruiken en al helemaal geen malariapillen.
Terug naar de apotheek en vernietigen is de enige veilige optie.
Lalidan schreef:Malarone mag niet vrij verkocht worden, kan best dat het bij jou goed gegaan is, maar het is wel illegaal. Vraag me af of je dat moet willen. Dus ook ik zou ze gewoon terugbrengen, tenzij je iemand hebt die je goed kent die ze nog kan gebruiken.
Ceffyl schreef:elnienjo schreef:Volgens mij heb ik mijn malerone gewoon op MP verkocht.
Dan heb je mazzel gehad. Marktplaats verwijdert normaal gesproken advertenties voor medicijnen en als ze je er vaker op betrappen wordt je account geblokkeerd.