Heel erg bang voor narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Heel erg bang voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:39

Hoi allemaal.
Misschien kunnen jullie mij helpen en misschien niet. Ik heb galstenen en eigenlijk moet de galblaas verwijderd worden maar ik ben echt zoooo bang voor de narcose dat ik het daarom niet wil doen. Maar wil eigenlijk ook niet wachten tot ik zoveel pijn krijg dat ik het niet meer kan hebben. Dus het niet eigenlijk gewoon. Wie weet kunnen jullie mij overtuigen om het gewoon te gaan doen

Michelle_

Re: Heel erg bang voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:41

Ik was ook erg bang voor de narcose, zo erg dat ik in de wachtkamer al in paniek raakte.
Toen hebben ze mij via mijn infuus al in slaap gebracht.
Geen kapje, geen operatie kamer gezien en wakker worden als alles voorbij was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:43

Kapje en alles komt pas als je slaapt. Heb twee keer narcose gehad en heb nog nooit zo lekker geslapen! :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:44

Geef dit goed aan bij de arts! Je bent echt niet de enige die dit heeft.

Natuurlijk kan je jezelf er toe dwingen, maar als je je goed laat voorlichten en de angst aangeeft, dan heb je vaak meer uitleg en dat geeft rust.

Ben je bang om de controle te verliezen?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:46

Waarom ben je bang voor de narcose? Welke angsten heb je?

Heb twee jaar geleden een operatie onder volnarcose gehad, maar van de narcose kan ik me niets herinneren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:48

Narcose is heerlijk. Lekker slapen en je weet van niks meer.
Je gaat gewoon liggen, krijgt infuus en je telt tot 10 en je komt ongeveer tot 5.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:49

Ja inderdaad ben bang om geen controle over mijzelf te hebben.het in slaap vallen lijkt mij zo eng. Dat iemand anders je lichaam over neemt nou ja eigenlijk machines

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:50

Suzanne F. schreef:
Narcose is heerlijk. Lekker slapen en je weet van niks meer.
Je gaat gewoon liggen, krijgt infuus en je telt tot 10 en je komt ongeveer tot 5.

Ik moest aan wat leuks denken van de anesthesioloog twee weken terug, voor ik wat had sliep ik :z aftellen ook wel eens gehad, was al in dromenland voor ik kon beginnen haha :D

Het in slaap vallen is niet anders dan wanneer je in bed zelf gaat slapen, je ogen worden zwaar en floep lekker slapen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:51

Waar ben je precies bang voor?

Ik vond narcose heerlijk {:} {:} Werd helemaal ontspannen en uitgerust wakker. Inderdaad aan iets leuks denken voordat je in slaap valt.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:56

Uur voor de narcose kan je medicijnen krijgen waarvan je beetje slaperig wordt waardoor je het niet zo mee krijgt. Misschien dat zoiets helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:00

Ik ben wbt prikken ziekenhuis etc ook echt een schijterd maar narcose heb ik nooit echt last van gehad.
Wel van een roesje waar ik dwars door heen 'wakker' van werd. Dat vond ik 100x naarder dan narcose.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:01

Ja kan ik alleen maar beamen, roesje was echt naar en narcose is prima. :)

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:02

2x onder narcose geweest.
2de keer was geweldig, ik lag op de tafel en met de chirurg waren we alles aan het doorspreken.
Maar aangezien de chirurg en ik nogal lekker konden kletsen hadden we niet in de gaten dat ik het slaapmiddel al had binnen gekregen.
Dus halverwege de zin ben ik in slaap gevallen :+
Juist het gezellige kletsen word je ontspannen van (vind het zelf ook wel eng hoor ;) )-maar gewoon aangeven!
Ze houden met alles rekening mee ;)

Om de zoveel jaar krijg ik een roesje voor een darmonderzoek.
Deze vind ik vele malen ergenr,omdat ik er tussendoor wakker in word.
Dat is veel minder prettig.

En ben zelf ook als de schijt voor naalden hoor :7

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:04

Femjo schreef:
Uur voor de narcose kan je medicijnen krijgen waarvan je beetje slaperig wordt waardoor je het niet zo mee krijgt. Misschien dat zoiets helpt?

Dit kan ik ook aanraden inderdaad. Ik ben ook heel bang voor narcose, dus ik vraag om een oxazepam oid van tevoren. Dan kan het me ineens allemaal niet zoveel meer schelen :z

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:06

Ik was ook heel erg zenuwachtig, dit aangegeven en kreeg een pilletje waar ik al heeeeel chill van werd hihi. Narcose zelf was heerlijk!♡ werd wakker en eerste gedachte was WAUW wat heb ik fantastish lekker geslapen! Had alleen de slok chocomel van mijn vriend niet meteen moeten aannemen toen ik dorst had.. :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:09

j_nine schreef:
2x onder narcose geweest.
2de keer was geweldig, ik lag op de tafel en met de chirurg waren we alles aan het doorspreken.
Maar aangezien de chirurg en ik nogal lekker konden kletsen hadden we niet in de gaten dat ik het slaapmiddel al had binnen gekregen.
Dus halverwege de zin ben ik in slaap gevallen :+
Juist het gezellige kletsen word je ontspannen van (vind het zelf ook wel eng hoor ;) )-maar gewoon aangeven!
Ze houden met alles rekening mee ;)

Om de zoveel jaar krijg ik een roesje voor een darmonderzoek.
Deze vind ik vele malen ergenr,omdat ik er tussendoor wakker in word.
Dat is veel minder prettig.

En ben zelf ook als de schijt voor naalden hoor :7

Dat praten deden ze denk ik expres, bij m'n laatste operatie viel ik ook halverwege het gesprek in slaap :+ Maar was wel een fijne afleiding omdat ik de OK ook gewoon niet zo heel prettig vind (wie wel?).

Ik was de laatste keer ook heel bang TS, vooral omdat ik de keer ervoor heel naar wakker werd uit de narcose. Heb dat gewoon aangegeven bij de anesthesist en ze hebben me ook extra iets gegeven voor de misselijkheid.
Vond het uiteindelijk alleen maar fijn toen en ben bijna blij dat ik over een tijdje weer moet/mag :')

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:11

Deed hij niet expres...tijdens mijn poli bezoeken was het altijd al heel gezellig :+ :P

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 16:11

Fijn om te lezen al die verhalen.... Misschien kunnen jullie mij nog overhalen haha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:12

Als het nog met een kapje zou kunnen, dan zou ik het zo weer doen. Vroeger ooit op die manier narcose gehad en het is werkelijk heel relaxed in slaap vallen. Tegenwoordig gaat het met een injectie en dat vind ik zelf doodeng. :o

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:15

8 Weken geleden ben ik nog onder narcose geweest voor een operatie.
Ik kreeg van tevoren al een kalmerend tabletje, pijnstilling en anti-misselijkheid, was hierdoor al in slaap gevallen en voor ik het wist was ik aan de beurt.
In de verkoeverkamer werd infuus geprikt etc en toen direct door naar de OK.
Iedereen was heel lief en ging meteen al onder zeil.
Na de operatie in de verkoeverruimte kwam ik bij en voor ik het wist lag ik al weer op zaal.
Ik heb zelg geen misselijkheid ervaren, wel had ik het idee dat ik erg dronken was.

Mocht je vragen hebben, PB me maar.
Heel veel sterkte!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:38

Ik ben wat dat betreft ook een controlfreak , maar als ik ooit weer geopereerd moet dan juist alleen nog helemaal onder narcose.
Ik heb 2 x een ruggeprik gehad voor een knieoperatie. Slaapmiddel, tukje doen, maar owee toen ik wakker werd en merkte dat ik mijn benen niet kon bewegen, ik ben nog nooit zo in paniek geweest !
Ze hebben mij zo plat gespoten ( kan je nagaan ) dat ik 3 dagen slaperig bleef.
Dus lekker gaan slapen en als alles goed is weer wakker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:51

Ik zou sowieso aangeven dat je het spannend vind. Je bent niet de eerste en niet de laatste ;) En ze weten heus hoe ze je daarmee kunnen helpen/ondersteunen. Dat hoort ook bij hun werk!

Wat vind je fijn om te weten?
Ervaringen van mensen die onder narcose zijn geweest, of hoe narcose in zijn werk gaat?

Ik heb ooit meegelopen met iemand uit de medische wereld, en het maakte niet uit hoe moeilijk ik een vraag maakte over medicijnen, procedures etc, hij kon alles vertellen! Dus je bent in geweldig goede handen :(:)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:56

Narcose is goed te doen hoor. Vorig jaar moest ik voor het eerst in mijn leven. Ik vond het ook spannend en dat heb ik aangegeven. Ik kreeg een pilletje, en na een kwartiertje vond ik het allemaal hélemaal dikke mik :') Iedereen was er speciaal voor mij en superaardig, ik voelde me bijna jarig _O-
Toen de narcose begon te werken, voelde ik een warm gevoel in m'n buik en ik had nog nét tijd om dat te melden :wave:
Naderhand had ik het koud en meteen kwamen ze met een warme blower onder de dekens. Héérlijk! :))
Thuis nóg drie nachten puik geslapen op de restanten van de narcose. Lekker hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:58

Ik heb je een pb'tje gestuurd ts :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:32

Sowieso vragen of het via infuus kan hoor. Kapje vond ik ook naar (als kind), maar infuus is ideaal. Je voelt je arm een beetje koud worden, alsof er koud water over stroomt en daarna ben je weg. Gewoon slapen, je weet van niks. Als je daarna wakker wordt in recovery, heb je een eigen stukje waar gordijnen rond hangen, dus je kan heerlijk jezelf zijn. Dat wakker worden gaat meestal wat trager dan als je 's ochtends wakker wordt. Meer net alsof je midden in een droom wakker wordt, dan krijg je ook lastiger je ogen open. Dat trekt snel bij, binnen een paar minuten.
Maak je ook geen zorgen over machines. Tegenwoordig adem je gewoon zelf. Geen apparaat wat je hart kloppende houdt, want die blijft het ook gewoon doen. Enige wat je hebt is een infuus voor medicijnen en vocht, en een kapje voor zuurstof.