Country line dance

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_love

Country line dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 22:29

Hoi!

Nu ik voor de zoveelste keer footloose zit te kijken op tv begint het idee toch weer op te spelen...
Country line dance heeft me vanaf jongs af aan al leuk geleken, maar heb ik nooit gedaan. Zijn er clubs/verenigingen die dit geven in Friesland/Weststellingwerf, waar jongeren aan deelnemen? En bovenal zijn er Bokkers (rond de 21 jaar) die dit doen?

Ik ben benieuwd!

zorro

Re: Country line dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:16

Ik vind het ook super leuk! Heb het een blauwe maandag gedaan, maar die club had een vergevorderd niveau, en daar kwam ik als beginner tussen. Degene die les gaf vond dat ik het maar gewoon mee moest proberen te doen, maar ik had alleen al geen idee wat ze bedoelden met alle termen. Voelde me een beetje ondergesneeuwd, en dat bleef zo, dus gestopt.

Ik zou heel graag in een beginners groep willen, maar heb die nog niet gevonden..

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:46

Ik heb jaren gedanst en via de country muziek mijn man leren kennen. (ben nu 31 jaar)

Ik ben begonnen met dansen toen ik 19 was, 3x per week. Ook in een demo team meegedaan en opgetreden. Partner dans, als Line dans.
Nu gaan we nog maar af en toe eens.. Hebben een intensief huis project gekocht plus nu een dochtertje. Helaas dus nog weinig tijd voor actief dansen. Maar wat vond ik het heerlijk! Helaas kom ik uit Zuid Limburg en ken helaas geen clubs voor je.. Misschien een optie om naar de jaarlijkse Western Experience te gaan in de Brabanthallen? Daar komen ook veel verschillende clubs.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:09

Ik vond het heerlijk, helaas is de groep waar ik danste opgeheven en heb andere groepen geprobeerd maar kon er niet goed wennen.
Ben wel echt van t gewone country en niet van t hoe noemen ze dat hiphop linedance ofzo. Dat was me iig te snel en te ingewikkeld. :=

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:03

Bedankt voor jullie reacties! Jammer genoeg niet echt wat hier in de buurt dus... Western experience lijkt me ook leuk om heen te gaan!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:43

Ik ging zelf ook voor de ouderwetse line Dances. Hoewel ik ook een flinke zwakte had voor de "night club" dansen. Daar was de telling een stuk moeilijker en bood mij veel meer uitdaging. Gelukkig kreeg ik les in een super leuke club die mij echt de ouderwetse stijl aanleerden en die ik zelf verwerkt heb in de modernere dansen. In oktober gaan we naar Brad Paisley in Tilburg. Kan niet wachten!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:30

Ik volg ff mee, ik woon redelijk in die buurt en lijkt me leuk om eens te proberen

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:36

Ik samen met mijn man, toen pas net samen, op een festival. Alweer bijna 8 jaar geleden! Komende zondag zijn we 8 jaar samen en alweer 3 jaar getrouwd.

Afbeelding