Excuses voor de late reactie, ik was een paar dagen weg en toen ineens begon mijn revalidatie traject eindelijk! Het ging ineens heel snel. Het is nu al best pittig en ik heb alle artsen nog niet eens in het pakket, einde van de maand is alles compleet dus ik ben benieuwd, alleen elke x weer als ik er ben denk ik weer, waaaarom hebben wij op ons eiland geen zielenhuis
Marie_Anne schreef:Wat ik het belangrijkste vond van het revalidatietraject dat ik meer geleerd heb over pijn, wat is het eigenlijk precies, wat gebeurt er in je lichaam en hoe kun jij zelf invloed uitoefenen op de hoeveelheid pijn. Dat gaat verder dat alleen accepteren vind ik.
Ik heb in mijn dieptepunt wel huilend thuis gezeten omdat ik nauwelijks een stukje kon lopen. Daar kan ik me nu gelukkig niets meer bij voorstellen, dus ik heb er heel veel aan gehad. Met name aan de psycholoog.
Wat vervelend dat de wachttijd zo lang is voor jou! Ik kon heel snel terecht gelukkig.
Mijn dieptepunt is zo erg pijn dat ik niet meer kan ademen of bewegen, dus ik hoop dat ik daar wat mee kan tijdens het traject, ik heb dat zo een 2x per week namelijk. Met het accepteren bedoelde ik ook een stukje er meer over weten en wat het doet uiteraard! Maar was misschien niet duidelijk, excuus!
Ik vind het soms erg moeilijk, nu even bezig maar naar het ziekenhuis gaan is al een opgave omdat het best ff rijden is wat ook weer zwaar is, maaaaar we komen er wel hihi
inkepink schreef:hier fibro, atrose en polyneuropatie in beide benen en armen...
ik bekijk het leven van dag tot dag, al klinkt dat wel erg cliche.
Ik probeer goed naar mn lijf te luisteren en kan daardoor ook zo dingen die ik weleenswaar erg leuk vind en gepland heb op het laatste moment afzeggen om rust te nemen, is niet iedereen even blij mee, maar rust nemen op een moment dat ik voel oh jee dit gaat fout bespaard mij een boel pijn en stress.
Daarnaast probeer ik erg op mijn voeding te letten. Ik merk dat ik meer last heb als ik veel produkten met E nummers eet, dus hier zoveel mogelijk vers of vriesvers.
Het accepteren van is denk ik wel een van de belangrijkste dingen geweest, accepteren dat je een lijf hebt wat niet altijd wil wat jij wilt
Dat is ook wel het lastigste, tot nu inderdaad leven van dag tot dag, maar mag ik vragen hoe je dat met werk doet? Ik werk op het moment niet maar dat moet na het traject echt wel weer gaan komen, hoewel ik echt geeeeen idee heb waar ik moet gaan werken. Dan zeggen ze dood leuk iets met afwisseling, alsof de banen al voor het oprapen liggen 
KletsKoekje schreef:Dit topic is voor alle soprten chronische pijn begrijp ik uit de titel toch?
Ik heb geen fibro maar wel chronisch pijn. Ik heb chronisch hoofdpijn en daarnaast ook spierspanningshoofdpijn en migraine.
Ik heb geen enkele pijn vrije dag, echt vreselijk. Wel pijn vrije momenten op de dag maar helaas niet een hele dag.
Ik loop bij het LUMC en heb begin 2018 3,5 maand een revalidatietraject gevolgd. dat heb ik als intensief maar heel prettig ervaren. Vooral het leren accepteren en je dag indelen. Niet meer MOETEN van mezelf maar accepteren als ik bijv niet de badkamer kan doen die dag dat ik het gepland had etc.
Daarnaast hele goede aanvalsmedicatie maar mag ik maar 4x per maand (max 6x)
Dagelijkse medicijnen zijn we nog mee bezig om de juiste te vinden... mag waarschijnlijk volgende maand nieuw medicijn testen.
Dit is inderdaad voor alle chronische pijn!
Wat voor aanval als ik vragen mag?
Ik ben nu even bezig met 't traject en het is nu al best pittig