De brace draag je het beste op je huid of op een strakke legging. Een spijkerbroek kan enorm gaan schuren. De mijne was iets anders (in dit geval niet voor tibiaplateaufractuur), maar ik had hem zo om:

Heeft je gipsmeester dit ook niet uitgelegd trouwens?
Hylkje schreef:Ga nu ook nog niet gelijk paardrijden maar na 5 weken begint het wel te kriebelen.
Wou mischien over een week of 2 gewoon een rondje uitstappen want ze word gereden door een kennis.
Mocht de knie anders nu voor 50 % belasten maar omdat het vocht zo in de weg zat kon ik hem niet echt goed bewegen. Ben al zo blij dat ze het vocht eruit gehaald hebben en ik hem weer gewoon kan buigen.
Het is ook niet echt een breukje maar een scheurtje. Maar dat noemden ze in het zieken huis een breukje. Maar dan nog moet er voorzichtig mee zijn. Ook omdat het mij geen pijn doet.
Dat het kriebelt wil niet zeggen dat het verstandig is
Onderschat een tibiaplateaufractuur echt niet, want als die niet lekker geneest heb je daar je leven lang nog last van met het buigen (en kracht zetten) op je knie. Been there, done that...
Sowieso zou ik met zo'n brace niet gaan rijden. Je hele zadel trek je kapot als je je knie aanlegt op de wrong. Ze zijn er natuurlijk ook niet voor gemaakt om mee te sporten, maar juist om je actieve rust te gunnen.