Ik weet aan de hand van andere topics dat er hier genoeg mensen rond bokken met een whiplash of nek/schouder/bovenrug klachten.
Ik dacht misschien is het een idee een topic te maken waar we elkaar tips en trics kunnen geven om ons leven fijner te maken.
Zelf heb ik mijn whiplash bijna 2 jaar geleden opgelopen met een auto ongeluk. Er was een stilstaande file, de auto achter mij stond erg dicht op mij, bij hem is een auto achterop geknalt met ongeveer 120 km/h.
Dit ongeluk heeft mijn leven deels kapot gemaakt en nu bijna 2 jaar later struggle ik nog steeds dagelijks met de gevolgen.
Verbetering is er zeker, nu bijna 2 jaar later ga ik mijn opleiding toch weer proberen af te ronden (nooit voor mogelijk gehouden dat ik het uberhaubt nog weer zou kunnen aan gaan).
na mijn ongeluk had ik een whiplash en hersenschudding.
Ik kom net uit een periode van een maand of 4 waarin in ik heel veel slaap problemen gehad heb (gemiddeld een uur of 3 a 4 per nacht), hierdoor kwam ik in een neerwaardse spiraal terecht w.b.t moeheid, overprikkeldheid, hoofdpijn, nekpijn. Homeopatische slaapmiddelen werkte zo goed als niet, echte wel maar dit wilde de HA natuurlijk liever niet zo snel voor schrijven.
uiteindelijk was voor mij de oplossing toen de paarden dag en nacht op de wei gingen en ik mijn wekker een paar uur later kon zetten of uit kon laten, hierdoor was de druk van slapen om genoeg slaap te krijgen weg omdat er geen vast eindpunt was en ik kon slapen zolang nodig was. 2 weken nadat de paarden dag en nacht buiten bleven begon het slapen langzaam beter te gaan. Ook heb iki mijn kussen gewisseld, van speciaal kussen voor nekproblemen naar een simpel kussen, dit lijkt ook te helpen met mijn slaap. Ondertussen slaap ik toch wel weer goed, echter doordat ik niet mijn speciale kussen gebruik ontwikkel ik weer meer en meer nekpijn, daardoor hoofdpijn en overprikkelingen.
Mijn ergste problemen waar ik nog dagelijks tegenaan loop zijn:
- Nekpijn, doorstralend naar mijn hoofd
- Mijn schedel vlies ofzoiets (sorry ben de benaming van de osteo vergeten), is erg gespannen wat hoofdpijn geeft
- Slaap problemen
- Snel overprikkeld raken
- Lezen is een groot probleem als ik overprikkeld raak of moe ben
- Mijn schouders zitten ook aardig vast
Wat ik baat bij heb so far:
- Regelmaat in mijn leven
- Vooral een goede regelmaat voor mijn slaapritme
- Speciaal kussen
- Rust en geen gehaast en gestress dagelijks, sinds ik op het platteland van Frankrijk vertoef heeft mijn herstel dan ook een flinke sprong gemaakt
- Ik heb een bril sinds 3/4 jaar ongeveer met een prisma erin om mijn ogen weer beter samen te laten werken
Verder loop ik nog erg te gissen. Fysio durfde niet met mij door te gaan omdat ik te heftig reageer op behandelingen in mijn nek (sterretjes zien, zwart worden voor mijn ogen, duizelig enz)
Osteo, had ik een fijne in NL, hier in FR nog geen goede gevonden voor mijn situatie
Creme's heb ik al vele geprobeerd maar niet echt het idee dat er 1 echt werkt (misschien smeer ik daar ook niet genoeg voor ofzo)
Een flink warme douche helpt ook wel, maar zo gauw ik uit de douche stap zakt de pijn weer terug.
Ik zou zeggen, verzamel u en deel jullie ervaringen.
Mijn verhaal hierboven klinkt wat ehhhh alsof ik zielig in een hoekje zit te kniezen, dit is echter niet zo. Ik geniet van het leven, word met de dag actiever enz weer (dit levert enkel wat nieuwe obstakels op). Ik ben erg benieuwd hoe jullie, jullie nekken "onderhouden" om ze goed te houden.