Mogelijk zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 23:16

Gewoon omdat ik het momenteel even van me af wil schrijven...

Mijn man en ik hebben een schat van een dochtertje, net 2 jaar geworden. We werden van haar bewust zwanger, direct de 1e poging :D
We vinden 1 kind op dit moment heerlijk. Goed te combineren met werk, paarden en andere zaken. Een tweede hoeft voor ons in principe niet, maar is iets wat we niet uitsluiten.

De eerste keer wist ik gelijk dat ik zwanger was, nog voor de test. Ik heb tot mijn 23e een cyclus gehad die uit het boekje was en op de klok ging. Tot aan mijn 29e was deze vrij ongelijk, maar nooit te laat. Toen ik 1 dag overtijd was, wist ik het al. En jawel.. Zwanger.

Nu zit ik dus in het schuitje dat we niet bewust ermee bezig zijn. Ik weet niet meer precies mijn laatste ongesteldheid.. Maar geschat komt deze dus op 4 weken geleden. Oepss..
We hebben in de afgelopen 4 weken 1x seks gehad, begonnen zonder, daarna met bescherming. De pil slik ik al vanaf me 23e niet meer omdat ik dus problemen kreeg met mijn cyclus. Het risico bestaat dus wel degelijk dat ik zwanger kan zijn.

Juist omdat we beiden het leven met 1 heerlijke dochter zo aangenaam vinden, zorgt dat ik nu best nerveus ben. Ik durf het ook nog niet hardop uit te spreken naar mijn man. Maar de test, die ik vandaag gehaald heb, maakt me nog nerveuzer.

Hopelijk vind ik snel de moed om te testen. Een tweede kindje is uiteraard welkom, maar het betekend wel dat er heel veel dingen kunnen gaan veranderen. En we kregen net een beetje rust na 2 jaar :P

Ik ben ook nog sinds 1,5 maand bewust bezig met mijn voeding en gezondheid. Ga nu om de dag hardlopen en werk 24 uur in een sportwinkel. Ik ben nu bijna alle 3,5 kilo afgevallen, wat ook mijn doel is hiervan. Paar dagen terug ineens een acute blaasontsteking die met cranberry sap is verholpen. Dus mijn lijf ondergaat momenteel wat veranderingen.

Het is zowel spannend als nerveus zijn.. Willen we deze mogelijkheid nu al? Of toch echt pas liever later.. Het voelt nu totaal anders omdat we bij onze dochter zo enorm bewust ervoor gingen.

Nou.. Bedankt voor wie het gelezen heeft! Ik weet dat het antwoord heel makkelijk is, doe de test.. Maar pfff.. Nee zo makkelijk voelt het nog even niet :D

Nico_lette

Re: Mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:19

Begrijpelijk dat je er zenuwachtig van wordt! Ik denk dat de eerste stap toch is om het je man te vertellen. Kan hij er bij zijn als je gaat testen en dan kunnen jullie van daaruit een besluit doen wat jullie willen. Misschien is het uiteindelijk wel een heel erg welkom ongelukje :D

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 23:26

Nico_lette schreef:
Begrijpelijk dat je er zenuwachtig van wordt! Ik denk dat de eerste stap toch is om het je man te vertellen. Kan hij er bij zijn als je gaat testen en dan kunnen jullie van daaruit een besluit doen wat jullie willen. Misschien is het uiteindelijk wel een heel erg welkom ongelukje :D

Thnx!
De eerste keer heb ik ook zonder hem gedaan. Dat vind ik op de een of andere manier een "privé momentje". Hij kreeg toen wel gelijk na de positieve uitslag de test onder zijn neus, in bed :P
Daar neigt mijn gevoel nu ook weer naar..

Vooral omdat we beiden altijd hard roepen, "een tweede? Neeeeeh nog niks voor ons, is goed zo met ons drietjes..". Vorige week nog geroepen, aangezien vrienden en familie het wel tijd voor een tweede vinden.

Denk dat ik zoiets eerst even zelf zou moeten verwerken zonder gezichtsuitdrukkingen van mijn man :P want zoja, zal het toch wel een shock zijn

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:29

Ik zou zeker je man erbij betrekken. Ook al test je (zonder zijn medeweten) negatief. Je hebt er nu niets aan, maar ik vind het wel een risico zonder bescherming. En ik spreek uit ervaring.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:30

Ik zou gezien je eerdere uitspraak nu je man meteen erbij betrekken en samen de test doen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:33

Kan het niet zijn door afvallen dat dit ook invloed kan hebben op je cyclus? Ik snap dr drempel maar aan de andere kant is het even heftig maar misschien zorgen om niks. Waarom jezelf dan langer onnodig kwellen in onzekerheid :(:) . Je hoeft niet meteen vandaag te beslissen wat je er mee wilt als ke wel zwanger bent. Ook dit kun je een paar dagen laten bezinken samen toch? Praat wellicht ook makkelijker als je weet of het wel of niet zo is.
Succes in ieder geval..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:35

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen! Is gewoon anders met 2, maar de wereld blijft gewoon draaien

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:38

Oh herkenbaar dit! Ik heb nu een dochtertje van bijna 2 jaar en wij roepen ook dat 1 genoeg is!
Maar als het toch zou gebeuren, denk ik dat ik laaaaaang nodig heb om dat te accepteren. Ik krijg nu weer een beetje tijd en het wordt makkelijker omdat ze al erg goed dingen zelf kan en praten etc. Ook met werk loopt het nu precies om haar ritme heen en een tweede kindje gooit het toch weer allemaal om, haha.

Ik snap je gevoel heel goed, maar als ik jou was zou ik gewoon testen met je man erbij.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:42

Als ik aan het lijnen ging, werd ik gewoon vaak niet ongesteld. Ook niet met de pil. Ik zou die test maar doen, wie weet maak je je zorgen om niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:48

Oooeeh spannend! Ik volg! :D snap dat je nerveus bent, maar als jullie zeggen: "voor ons NOG geen tweede ", is wel teken dat een tweede wel welkom is :) denk dat nu het perfecte moment is dan ;-)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 23:52

Zojuist toch manlief op de hoogte gesteld van de gekocht test.
"ojee.. Laten we nog even hopen van niet"

Dusja.. Ik deel die mening ook, maar ken ons ook. Als het wel positief is, zijn we daar straks ook heel gelukkig om. Maar voor nu zou het ons nog te vroeg zijn. Dus morgen ochtend zal ik testen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 23:54

MoniqueT schreef:
Als ik aan het lijnen ging, werd ik gewoon vaak niet ongesteld. Ook niet met de pil. Ik zou die test maar doen, wie weet maak je je zorgen om niets.

Dat is bij mij dus nooit zo geweest. Ook niet met ziekte.. Ik werd altijd ongesteld.. Hooguit te vroeg, maar in mijn hele leven nog nooit een dag te laat. Dat maakt het nu zo spannend. Omdat ik niet exact de laatste dag van mijn periode weet. In mijn vorige zwangerschap wist ik dat precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:55

Ik zou jezelf vooral niet te gek maken. Ik heb ook altijd gehad dat ik op dezelfde dag ongesteld werd, tot ik ineens niet ongesteld werd. Paniek. Niks aan de hand kwam gewoon 1,5 dag later ineens. Sindsdien is het heel wisselend. Is niks geks in m'n leven gebeurd of veranderd waardoor dit ineens anders ging, het gebeurde gewoon.
Ja ik zou echt die test gewoon doen, ben je zwanger dan kan je dan verder kijken samen met je partner..
Ben je het niet heb je in ieder geval duidelijkheid en is die onrust weg.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:04

De ‘angst’ ken ik maar al te goed. Hier geheel ongepland zwanger van de derde en we hebben echt een paar weken nodig gehad om het te verwerken en de beslissing te nemen en ervoor te gaan. Inmiddels kijken we er naar uit maar de eerste weken waren niet leuk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:33

Ik zou gewoon de test doen en misschien bij negatief over 1 of 2 weken nog eens als het langer uit blijft.

Natuurlijk vinden jullie het goed zoals het is. Je bent gek met je kindje en nu gewend aan hoe het nu is. Een 2e erbij is nieuw en anders, dus zeker ongepland moet je daar aan wennen.

Wij hebben er maar eentje, maar achteraf wel spijt. Herken wel de motivatie om het bij 1 te willen laten.

Als je test negatief is, denk ik dat je er misschien daarna toch anders in kan gaan staan. Hoeft niet, maar soms gebeurt het wel dat je eerst opgelucht bent voor het moment en daarna toch eraan gaat denken en het zelfs jammer kan vinden.

Maar goed, testen, rustig blijven en een beetje de tijd nemen als het wel zo is. Het is allemaal niet niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:38

Doe de test, dan weet je het. Niet jezelf gek maken inderdaad, heb je niks aan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:43

Tja als je het niet veilig doet dan kan je natuurlijk best zwanger worden.
Gewoon die test doen dan ben je ook uit de stress want stress heeft ook invloed op het wegblijven van de menstruatie.
Als de test positief is komen jullie er vast wel uit en als die negatief is dan weet je dat je voortaan iets beter moet opletten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 01:15

Als je onveilig seks hebt, kun je zwanger worden.
Als je dat echt niet wilt zul je dus moeten zorgen dat je veilig seks hebt.

Of zeg ik nu iets geks? ;)

Ik zou in ieder geval je man op de hoogte brengen en dan de test doen.
Dan weet je het zeker.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:08

gewoon de test doen ....hier was het ook zodat die dus eerst niets aangaf in het lampen licht, maar bij dag licht dus wel...daarna een dag of wat later was het meteen een duidelijke streep!
En zo hadden we onze zoon even wennen maar we zijn gelukkig met 4! ( het enige niet leuke was de bevalling en de gebroken nachten!) ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:10

Idd, waarom jezelf gek maken? Doe gewoon die test, voor hetzelfde geld is het niets, en is al het gedoe voor niets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:16

Idd niet zo moeilijk doen en gewoon die test doen. Dan weet je het direct.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:19

Herkenbaar hoor, ben benieuwd naar de uitslag van je test.
Wij hadden bewust 2 kinderen. Een hele kleine twijfel voor nummer 3, maar we neigden naar een nee, omdat het hebben van 2 kinderen toch echt praktischer is dan 3.
En toen bleek in ineens onverwacht zwanger te zijn van nummer 3. We hebben dit bewust ook even stil gehouden voor de buitenwereld, want we moesten allebei echt wènnen en hadden nog niet meteen dat joepiejajee gevoel. Heeft ook wel even geduurd. Nu is ons verrassingsei inmiddels bijna 2 en echt het allerleukste cadeautje ter wereld! Ik blijf 3 kinderen nog steeds onpraktisch vinden in alles, en druk, maar o wat is hij geweldig en we zouden hem voor geen goud meer kunnen missen <3

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:19

Ik verbaas me eigenlijk een beetje.. ojee liever niet het is wel welkom..

Ik zelf ben helaas niet gezegend met dat het zo makkelijk gaat. Al 2 jaar bezig en miskraam..

Je mag toch super blij zijn als een 2e je gegund word.. ook al veranderd er veel. Als je geen 2e nog wou zijn er andere voorbehoedsmiddelen om te zorgen dat je dus niet je ojee moment krijgt.

Ik zou je man er ook bij betrekken en samen testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:29

Jodi: Niet iedereen staat er direct om te springen. Was het slim om pas midden in de seks een condoom aan te doen? Nee, dat was het niet. Moet TS daarom direct super blij zijn moest ze zwanger zijn? Nee, dat ook niet. Ze heeft er niet voor gekozen, er zal veel veranderen en dat heeft wat tijd nodig om verwerkt te worden.

Ik hoop dat het jou snel is gegund.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:39

Ik vind dit ook een lastige. Helaas heb ik mensen dichtbij mij staan die niet zijn gezegend met een zwangerschap en al jaren bezig zijn om eindelijk een kindje te kunnen krijgen.
Maar dit kan niet betekenen dat iemand die ongevraagd zwanger is, er per definitie dan maar blij mee moet zijn, omdat het een ander blijkbaar niet gegund is.

Voelt dit oneerlijk? Ja!

Is het slim om onveilige seks te hebben als je niet staat te springen om een (tweede) kind? Nee!
Ik kan niet zeggen dat het verstandig was van TS en haar vriend om er zo makkelijk mee om te gaan, wetende dat jullie eigenlijk niet blij zullen zijn met nog een kind.

Is het de schuld van het zwangere stel dat het bij jou niet lukt? Nee!
En hoewel mijn eerste reactie ook was: joh, wees blij dat je gezegend bent met een tweede kind en dat jullie dochtertje mag opgroeien met een broertje of zusje, kan ik me niet in hun verplaatsen en heb ik dus ook niet het recht om hier iets van te vinden.

Het is enorm frustrerend om te zien hoe mensen met een wens voor een groot gezin maar niet zwanger kunnen raken, terwijl het bij anderen heel makkelijk gaat. Maar het is een stap te ver om deze frustratie op hen af te reageren.