Dochter heeft steeds opnieuw spruw.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Dochter heeft steeds opnieuw spruw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 09:57

Mijn dochter van bijna 8 maand heeft inmiddels voor de 4e keer spruw en ben inmiddels beetje wanhopig?

Ben opnieuw begonnen met medicatie, ik hou dat vol tot het weg is + 7 dagen er na. Volgens de huisarts kan het hardnekkig zijn, maar het zijn wel steeds nieuwe uitbraken. Ze heeft er last van, ik vind het dood zielig! Probeer overal rekening mee te houden, speelgoed doe ik vaak schoonmaken wat ze in haar mond heeft, wij niet met onze vieze vingers in haar mond, spenen kook ik elke dag uit en als het gevallen is eerst onder de kraan.

Wat kan ik nog meer doen? Ik weet niet wat ik verkeerd doe dat ze zo vaak spruw heeft. -O-

bulck

Re: Dochter heeft steeds opnieuw spruw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:01

geef je borstvoeding? In dat geval ben je mss zelf ook besmet en is het daardoor een viscieuze cirkel. Allicht moet je dan zelf ff een behandeling krijgen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 10:02

Sorry vergeten te vermelden, ik geef flesvoeding en nooit bv gegeven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:02

Heb je gentiaanviolet al geprobeerd? Ik heb een ongeopend flesje staan, wil ik wel naar je opsturen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 10:02

Dani schreef:
Heb je gentiaanviolet al geprobeerd? Ik heb een ongeopend flesje staan, wil ik wel naar je opsturen?

Is dat waar ze helemaal paars van worden? :') nee niet geprobeerd, ik ga eens googlen? En das lief Dani!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:03

Ja dat spul inderdaad. :)) Laat maar weten als je 'm wil hebben!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:07

Hier toen beeb een maand of drie (?) Oud was gentiaan violet gebruikt tegen spruw, ik geef wel bv. Ziet er niet uit want indd lekker een paars bekkie maar werkte ! Dat in combinatie met alle spuugdoekjes, hydrofiel doeken, slabbers, mijn bh's etc wassen op 60 graden met een scheut azijn in het wasverzachter bakje. En dat op die manier wassen heb ik zeker een paar weken gedaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:12

GV inderdaad,
En tot die tijd kokosolie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:18

En zoveel mogelijk de zoete eetwaar achterwege laten. Hoe zit het met de tandjes? Als die doorkomen kan het zijn dat de mond-weerstand ook even minder is waardoor de schimmel makkelijker kan uitbreiden. Hier is het altijd vanzelf over gegaan door goede hygiëne en werken aan de weerstand. Ik gaf/geef borstvoeding en we hebben in 3 jaar tijd 4 keer spruw gehad. En echt alles goed schoonmaken met bleek of pure azijn (wel goed na/afspoelen) en alle textiel op 60 graden wassen dat zeker 2 weken volhouden!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 10:34

Duc_je schreef:
Hier toen beeb een maand of drie (?) Oud was gentiaan violet gebruikt tegen spruw, ik geef wel bv. Ziet er niet uit want indd lekker een paars bekkie maar werkte ! Dat in combinatie met alle spuugdoekjes, hydrofiel doeken, slabbers, mijn bh's etc wassen op 60 graden met een scheut azijn in het wasverzachter bakje. En dat op die manier wassen heb ik zeker een paar weken gedaan.

Alles op 60 graden wassen was stom genoeg nog niet in me op gekomen. Ga ik doen!

quera schreef:
GV inderdaad,
En tot die tijd kokosolie.

Kokosolie heb ik nog wel in huis. Het mondje er mee insmeren?

Boompje1985 schreef:
En zoveel mogelijk de zoete eetwaar achterwege laten. Hoe zit het met de tandjes? Als die doorkomen kan het zijn dat de mond-weerstand ook even minder is waardoor de schimmel makkelijker kan uitbreiden. Hier is het altijd vanzelf over gegaan door goede hygiëne en werken aan de weerstand. Ik gaf/geef borstvoeding en we hebben in 3 jaar tijd 4 keer spruw gehad. En echt alles goed schoonmaken met bleek of pure azijn (wel goed na/afspoelen) en alle textiel op 60 graden wassen dat zeker 2 weken volhouden!

Ze krijgt op brood eigenlijk alleen maar smeerkaas of boter. Bij opa en oma thuis hebben ze er een handje van om haar danoontje en yoghurtjes te geven. Kan dat een oorzaak zijn dan?
Ze is wel met tandjes bezig vermoeden we. Veel met handjes in mond en rode wangetjes, een paar dagen gehad dat ze niet in haar hum is, maar achteraf lastig te beoordelen want het kan dus ook door de spruw komen. We zien/voelen nog niets dus ze zijn nog niet door in elk geval.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:32

Giolli schreef:
Dani schreef:

Is dat waar ze helemaal paars van worden? :') nee niet geprobeerd, ik ga eens googlen? En das lief Dani!

Dit werkte bij ons super!!

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:33

Suiker ( en toetjes net suiker) kunnen idd een oorzaak zijn schimmel houd van suikers.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:41

Geeft ze last van reflux?
Mijn zoon had ook veel last van spruw en volgens de huisarts kwam dat mede door de verborgen reflux.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 12:55

Nee nooit. :n

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:35

Ik zou ook zeggen gentiaan violet en alles goed steriliseren, zoals flesjes en spenen... succes, bij ons ook heel hardnekkig geweest omdat ik dat paarse maar helemaal niets vond, maar het heeft wel heel goed geholpen!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:42

Hier heeft de kleine het ook maanden gehad, omdat hij aan de antibiotica zat. Ik heb al die tijd medicatie ervoor gehad en dat hielp eigenlijk niet echt.

Het enige wat wel hielp, was met een wattenschijfje en dan blauwe bessensap erop. Het is daarmee niet helemaal weg gegaan, maar hij had er geen last van en het werd wel minder. Veel minder dan met de medicatie.

Als ik lees dat ze 8 maanden is, dan ga je toch langzaam steeds verder over op vaste voeding en zo is het bij ons ook ineens verdwenen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:00

Kokosolie met een wattenstaafje op de plekjes in de mond en op de tong. Gentiaan werkt wel veel effectiever. En je hebt geniale foto's voor in haar album :') ik heb er heel wat gemaakt hahaha

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:01

Smeerkaas wordt overigens afgeraden ivm de hoeveelheid zout, maar dat terzijde.

Hetgeen wat je niet kunt wassen op minimaal 60 graden: je hebt tegenwoordig Dettol Perfecte Hygiëne voor in de wasmachine. https://www.bol.com/nl/p/dettol-perfect ... oductImage

O.a. dus te koop via bol.com en bij de Albert Heijn. Gebruik je in plaats van wasverwachter en je was wordt er vanaf 30 graden hygiënisch mee schoon. Ik heb dat spul een paar maanden geleden ontdekt, en wilde dat ik er eerder van had gehoord! Ook met poepvlekken in kleding etc.

Verder kun je proberen de weerstand van je kindje te verhogen met goede probiotica, zoals Bio-Kult Infantis.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:11

Alles op 60 graden wassen idd. Mijn lactatiekundige raadde ook aan om het mondje in te smeren met blauwe bessensap. Je wil het zuurder maken, maar cranberrysap is te zuur van smaak.

En suiker beperken idd.