Duc_je schreef:Hier toen beeb een maand of drie (?) Oud was gentiaan violet gebruikt tegen spruw, ik geef wel bv. Ziet er niet uit want indd lekker een paars bekkie maar werkte ! Dat in combinatie met alle spuugdoekjes, hydrofiel doeken, slabbers, mijn bh's etc wassen op 60 graden met een scheut azijn in het wasverzachter bakje. En dat op die manier wassen heb ik zeker een paar weken gedaan.
Alles op 60 graden wassen was stom genoeg nog niet in me op gekomen. Ga ik doen!
quera schreef:GV inderdaad,
En tot die tijd kokosolie.
Kokosolie heb ik nog wel in huis. Het mondje er mee insmeren?
Boompje1985 schreef:En zoveel mogelijk de zoete eetwaar achterwege laten. Hoe zit het met de tandjes? Als die doorkomen kan het zijn dat de mond-weerstand ook even minder is waardoor de schimmel makkelijker kan uitbreiden. Hier is het altijd vanzelf over gegaan door goede hygiëne en werken aan de weerstand. Ik gaf/geef borstvoeding en we hebben in 3 jaar tijd 4 keer spruw gehad. En echt alles goed schoonmaken met bleek of pure azijn (wel goed na/afspoelen) en alle textiel op 60 graden wassen dat zeker 2 weken volhouden!
Ze krijgt op brood eigenlijk alleen maar smeerkaas of boter. Bij opa en oma thuis hebben ze er een handje van om haar danoontje en yoghurtjes te geven. Kan dat een oorzaak zijn dan?
Ze is wel met tandjes bezig vermoeden we. Veel met handjes in mond en rode wangetjes, een paar dagen gehad dat ze niet in haar hum is, maar achteraf lastig te beoordelen want het kan dus ook door de spruw komen. We zien/voelen nog niets dus ze zijn nog niet door in elk geval.