Help foundation?! (Make up)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Help foundation?! (Make up)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 15:08

Voor alle vrouwelijke bokkers die ook graag een laagje op hun gezicht smeren :+

Ik ben al enige tijd opzoek naar de juiste foundation, maar ik vind hem maar niet. Hoe hebben jullie hem gevonden? Of zijn er die twee kleuren mengen?
Ik heb hevige sproeten die ik graag wat minder opvallend maak, dus ik wil een echte dekkende foundation...

Een vriendin zei: ga gewoon de MAC binnen en zij helpen jou met testen. Mensen die dit nog gedaan hebben? Mijn verlegen ziel vindt dit rot eng om tussen al die professionals te gaan zitten (want ik ken er eigenlijk echt bijna niks van)

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-19 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit titel gehaald

Schuur_

Re: HELP FOUNDATION ?! (Make up)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:10

Ja hoor, gewoon bij de Mac of ici paris binnen stappen en deze vraag stellen. Daarvoor zijn het professionals ;)

En ze verkopen je maar wat graag spul dus

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:13

Precies, ze helpen echt! Heb dit zelf vaak gedaan bij Ici Paris/Douglas als ik iets nodig had.
Ze helpen altijd heel vriendelijk en uitgebreid. Daar hebben ze zelf ook baat bij!

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 15:15

Dus gewoon de ICI Paris bijvoorbeeld binnengaan en vragen of ze kunnen helpen bij de juiste foundation te vinden?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:20

Ik ga altijd naar de ICI Paris om hulp te vragen. Ik kom er in mijn eentje toch niet uit.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:21

Bij de MAC vinden ze het alleen maar leuk als je dat vraagt! Die mensen zijn ervoor opgeleid :)
Verder heb ik hetzelfde, heb een hele lichte huid in de winter en geen enkele kleur matcht goed. Had een bb-cream van Miss Sporty die echt perfect was, haalden ze hem uit het assortiment |o

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:43

Ik heb dit ook wel eens gedaan. Ik mocht zelfs even in het zonlicht buiten kijken en toen vond ik de kleur toch niet zo mooi, terwijl zij zei dat dit perfect was. Dat heb ik eerlijk gezegd en toen bleef ze proberen tot ik wel tevreden was. Ik was bij Ici Paris maar kan me voorstellen dat Mac hetzelfde is.

edit: Wat memories zegt dus :D
Laatst bijgewerkt door Divers op 11-08-19 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:43

Als je je bij een parfumerie laat adviseren, ALTIJD even naar buiten lopen en in het natuurlijke licht kijken of de foundation kleur matcht! Soms zie je dan ineens dat het veel te oranje of donker is terwijl dat in het kunstlicht niet opvalt. En laat je dan ook NIET ompraten als zij zeggen dat het echt wel matcht!!! :o Niets zo lelijk als de verkeerde kleur foundation, doet afbreuk aan je hele gezicht en makeup verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:11

Make uploos de deur uit en proberen, proberen, proberen. Dat is hun werk bij MAC of een make up counter in een parfumerie. Inderdaad altijd vragen of je in het daglicht mag kijken en liever nog, je hele gezicht doen en een uurtje later terugkomen. Dan kun je goed de kleur zien en of het oxideert of vlekt of andere gekkigheid. Te geel, te oranje, te wit is echt lelijk en het is zo persoonlijk dat een merk aanraden niet te doen is.
Ik heb er jaren over gedaan, van huismerken tot megaduur voor ik de juiste kleur had. En dat met een MUA als beste vriendin! Ik kwam uit bij Etos poeder nr 003. Die hebben ze nu sinds een jaar aangepast, ik leek ineens wel een oempa loempa. Nu heb ik Rimmel Stay Matte en gebruik ik er een primer onder.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:21

Ik ben dol op de MAC-winkel. Ze vinden het echt leuk om te adviseren. Douglas in Groningen is ook fijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:24

Ik laat het altijd aanbrengen bij de Douglas en ga het dan een dag uittesten, als het bevalt, koop ik de foundation daarna. Ik heb wel altijd "discussie" aangezien ik een aantal tinten lichter dan de dames van de Douglas wil haha. Maar ze brengen het dan altijd gewoon opnieuw voor me aan. Inderdaad dus met een handspiegeltje van hun voor de winkel heel kritisch naar de kleur kijken

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:30

Inderdaad gewoon naar de Douglas, Ici Paris of iets dergelijks gaan. Eerst kocht ik altijd foundation bij de Kruidvat, maar koos echt altijd de verkeerde kleur. Zag er echt niet uit toen... Later toch maar eens bij de Douglas en Ici Paris langs gegaan. Daar testen ze de kleuren gwn op je gezicht. Ik heb er toen ook wel een stuk of 4 gehad, voordat ik echt de (voor mij) ideale foundation had gevonden. Dit had dan niet per se met de kleur te maken, maar wel over hoe de foundation voor de rest zat. Het is eigenlijk net als met een mascara. Het duurt even voordat je weet wat voor jou het best werkt :)