AlphaDaemon schreef:Dat vind ik wel apart, dat een fysio er niks meer mee wil vanwege de instabiliteit. Want volgens mij geven fysio's dan vaak gewoon oefeningen om de stabiliteit te vergroten. Als je wil, wil ik best je case voorleggen aan een goede vriendin van me, die is fysio. Al is het maar om haar te vragen of ze het logisch vindt dat ze er niks mee willen vanwege de instabiliteit. Misschien weet zij wel oefeningen die je kan doen. Als je dat wilt, zou je dan nog meer informatie kunnen geven? Eventueel via pb als je dat fijner vind. Ze zal vast zeggen ook dat ze je moet zien om echt iets te kunnen zeggen, maar misschien weet ze wel algemene oefeningen die kunnen helpen.
Los daarvan... Mijn knie zit soms ook soort van vast. Ik kan m wel bewegen, maar merk dat mijn knie even moet "knoepen" zeg maar. Op de fiets is dit voor mij ook makkelijk dus ik neem nu even aan dat het gevoel wat jij zoekt hetzelfde is als wat ik dan even moet doen. Voor mij helpt het door met een beetje druk mijn knie te strekken. En ik moet dat een beetje vlot doen, heel traag trappen werkt bijvoorbeeld niet. Dus je zou eens kunnen kijken of t werkt als je op je rug gaat liggen (op bed of op de grond) en dan jezelf afzetten tegen een muur.
De reden is dat er meerdere structuren stuk zijn en daar de instabiliteit van komt (als ik gewoon op een stoel zit met knie in 90 graden, kan mijn knie/onderbeen ook ongeveer 4/5cm naar voren los). Door de spieren erom heen te trainen, kan ik mijn knie stabiel genoeg houden om er niet elke stap door heen te zakken. Maar klein issue is wel dat ik 3 jaar geleden dezelfde zijde verlamd geweest ben en controle en kracht in dat been flink afgenomen is. Vermoed dus ook dat dat de voornaamste reden is dat het nu zo vaak gebeurd of dat de knie gewoon steeds verder stuk gaat. Dat kan ook.
In NL bij verschillende fysio's geweest met uiteindelijk dezelfde conclusie, maar je mag het absoluut voorleggen. Als er maar een klein ding is wat een beetje helpt. 
Pijn heb ik er verder niet van, soms wat oncomfortabel en zodra ie op slot zit doet datgene wat niet gaat en als ik het wel doe wel pijn (dus of het strekken of het buigen). Eenmaal los is de pijn na paar minuten ook weer weg.
Maar de knie is dus verbrijzeld geweest toen ik 12 was en er zit ook nog metaal in. Een deel is er wel al uit gehaald. Kruisbanden zijn ook stuk, maar repareren zou niet zoveel verschil maken. Andere banden zijn waarschijnlijk ook beschadigd.
Zo'n 10 jaar geleden, was 18 toen, moest er eigenlijk al een nieuwe knie in. Maar uiteindelijk besloten zo lang mogelijk te rekken ivm mijn leeftijd toen.