Luis Terroriseerd Bed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Luis Terroriseerd Bed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:16

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/7412 ... um=organic
Mochten er nog Bokkers op vakantie gaan; Let goed op deze vriendjes!
T wordt hier toch steeds verdomde erger en gekker met al die insecten.
Laatst was er ook nog een soort super teek te zien waar je bij een dag al dood aan kan gaan :r

Asciugamano

Re: Luis Terroriseerd Bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:23

De bedwants bestaat al heel lang hoor. ;) Heeft niks met t klimaat te maken.
Vooral wanneer e.e.a. niet heel hygiënisch is, kun je ermee te maken krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:24

Die bestaat idd al heel erg lang.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:28

Carol_Beer schreef:
Laatst was er ook nog een soort super teek te zien waar je bij een dag al dood aan kan gaan :r

Volgens mij is er iets misgegaan met je OP (los van de d/t-fout in de titel). Bij mij lijkt de link per ongeluk naar een artikel over bedwantsen te verwijzen.
Ohja, en wat heeft die teek met de daaraan voorafgaande zin over insecten te maken?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:29

Bestaan al jaren. Mijn broertje heeft ze ooit wel eens meegenomen vanuit het jeugdkamp. Had zijn koffer op zijn kamer gelegd, en maar de helft van zijn was in de was gegooid. Heel zijn kamer vol. Hij heeft het nog een tijd verzwegen, tot mijn moeder zich afvroeg waarom hij helemaal onder de rode jeukende bultjes zat. Toen is ze op zijn kamer gaan kijken en is ze pislink geworden. Heel veel bedwantsen.. Was een flink dure grap. Ze zijn allemaal op zijn kamer gebleven, op een enkeling na die toch naar mijn slaapkamer, of moeders slaapkamer ging. Die sneuvelde wel direct. Kostte zeker een maand om er vanaf te komen, en toen is er nog een behandeling gedaan.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:40

Ts overdrijven is ook weer niet nodig, ja er zijn insecten die je liever niet tegen komt of mee naar huis neemt maar is dood in 1 dag niet iets te?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:42

Bedbeestjes zijn zo oud als de mensheid.
Daarom mag je in veel backback hostels niet je eigen slaapzak meenemen.

Ben 1x in een hostel geland waar ze zaten. Jeukt enorm :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:52

Caitlin_K schreef:
Bestaan al jaren. Mijn broertje heeft ze ooit wel eens meegenomen vanuit het jeugdkamp. Had zijn koffer op zijn kamer gelegd, en maar de helft van zijn was in de was gegooid. Heel zijn kamer vol. Hij heeft het nog een tijd verzwegen, tot mijn moeder zich afvroeg waarom hij helemaal onder de rode jeukende bultjes zat. Toen is ze op zijn kamer gaan kijken en is ze pislink geworden. Heel veel bedwantsen.. Was een flink dure grap. Ze zijn allemaal op zijn kamer gebleven, op een enkeling na die toch naar mijn slaapkamer, of moeders slaapkamer ging. Die sneuvelde wel direct. Kostte zeker een maand om er vanaf te komen, en toen is er nog een behandeling gedaan.

Waarom had ie het verzwegen? Daardoor kan het toch juist nog veel erger worden? :=
Wat een geluk dat het beperkt bleef tot zijn kamer!

Ik snap de titel trouwens niet want een bedwants is geen luis.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:20

Cayenne schreef:
Caitlin_K schreef:

Waarom had ie het verzwegen? Daardoor kan het toch juist nog veel erger worden? :=
Wat een geluk dat het beperkt bleef tot zijn kamer!

Ik snap de titel trouwens niet want een bedwants is geen luis.

Durfde het niet te zeggen :') . Hij was geloof ik 14 of 15 toen. Hij hoopte denk ik dat ze van zelf dood zouden gaan ofzo. Hij zag ze ook lopen vertelde hij uiteindelijk. Begreep niet dat hij in die kamer toendertijd durfde te slapen!
Voor straf moest hij daar sowieso blijven liggen van mijn moeder daar, ook zodra er behandeld was, omdat ze anders zouden zoeken naar een andere “gastheer”. Dat vond hij uiteindelijk minder. Sinds dien pakt meneer panisch alles uit en stopt het of in de vriezer of direct in de wasmachine. Niets meer stiekem bewaren op zijn kamer!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 09:09

Caitlin_K schreef:

Oh gosh, dan heb je al met al nog geluk gehad..
Paar jaar geleden nog last gehad van een heuze vlooienplaag, en man man man wat een drama.
Vriend heeft overal met gif moeten spuiten om die beesten weg te krijgen, en dat meurt ook nog als een tiet.
Verder is die jeuk ook nog eens ondragelijk, erger dan muggen gezien het veel langer duurt voordat ze draf zijn. Plus nog het feit dat ze in veel grotere proporties op je benen springen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:14

Carol_Beer schreef:

Natuurlijk is het de Telegraaf :') bedwantsen zijn niks nieuws, bestaan al jaren en jaren. En die superteek is erg overdreven. Ze kunnen een ziekte bij zich dragen, maar die kans is klein. Er krijgen maar zeeer weinig mensen überhaupt die ziekte (2 in Spanje liepen een paar jaar geleden de ziekte op). Mediaberichten over enge horrorbeersten en hun opmars moet je vooral met een schep zout nemen. Dan leef je een stuk rustiger en maak je je niet onnodig druk over wat er nu weer voor moordlustig insect rond zou vliegen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:26

Ierpier schreef:
Carol_Beer schreef:

Natuurlijk is het de Telegraaf :') bedwantsen zijn niks nieuws, bestaan al jaren en jaren. En die superteek is erg overdreven. Ze kunnen een ziekte bij zich dragen, maar die kans is klein. Er krijgen maar zeeer weinig mensen überhaupt die ziekte (2 in Spanje liepen een paar jaar geleden de ziekte op). Mediaberichten over enge horrorbeersten en hun opmars moet je vooral met een schep zout nemen. Dan leef je een stuk rustiger en maak je je niet onnodig druk over wat er nu weer voor moordlustig insect rond zou vliegen.

Kweet, maar aangezien er nog veel Bokkers op vakantie zullen gaan dacht ik dat het misschien wel een slim idee was om het fftjes te melden. Vooral nu het lekker warm is en flink broeit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:37

Doodgaan aan een reuzenteek?!

Er is er nog maar één gespot in Nederland, grootste deel van die beesten dragen niks bij zich.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:39

upendo schreef:

Er is er nog maar één gespot in Nederland, grootste deel van die beesten dragen niks bij zich.

En wat nou als er nog eentje is die nog niet gespot is? Dan zijn het er twee, en twee teken krijgen samen veel meer kleinere teekjes die vervolgens ook weer gaan feesten en hun kinderen...
Je snapt mn punt wel :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:40

Ehm. Als je de tijd hebt om je daar druk over te maken heb je een mooi leven. :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:43

upendo schreef:
Ehm. Als je de tijd hebt om je daar druk over te maken heb je een mooi leven. :)

Wutt? Ik constateer gewoon een feit, geen heel onderzoek waar k mn godganseleven mee aan het werk ga :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:50

Sizzle schreef:

Altijd checken. Elk hotel, motel, duur of goedkoop: kijk of je geen sporen van bedwantsen ziet. De beestjes zelf zijn moeilijk op te sporen, maar hun uitwerpselen – zwarte vlekjes – zijn vaak goed te zien op witte lakens. Bloedstreepjes op je lakens zijn ook een teken dat je met bedwantsen zit. Die bloedvlekjes zijn maar heel klein trouwens.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:53

Carol_Beer schreef:
upendo schreef:

En wat nou als er nog eentje is die nog niet gespot is? Dan zijn het er twee, en twee teken krijgen samen veel meer kleinere teekjes die vervolgens ook weer gaan feesten en hun kinderen...
Je snapt mn punt wel :')

Dan ga je er nog steeds niet dood aan ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:00

Wat een paniekerij weer :') Typisch de Telegraaf.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:28

Cowboy55 schreef:
Sizzle schreef:

Altijd checken. Elk hotel, motel, duur of goedkoop: kijk of je geen sporen van bedwantsen ziet. De beestjes zelf zijn moeilijk op te sporen, maar hun uitwerpselen – zwarte vlekjes – zijn vaak goed te zien op witte lakens. Bloedstreepjes op je lakens zijn ook een teken dat je met bedwantsen zit. Die bloedvlekjes zijn maar heel klein trouwens.

De beestjes zelf zijn soms ook best goed te spotten als je ze gewoon op de klamboe (met gaten groot genoeg om twee voeten doorheen te steken) ziet zitten, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Laten we het erop houden dat het hotel niet zo duur was.