Dikke benen na het fietsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SvS88

Dikke benen na het fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 11:16

Ik weet niet of mijn topic hier goed staat, zo niet, mijn excuses..

Ik fiets nu ongeveer sinds 1,5 maand 4x per week naar mijn werk. Het is ongeveer 4,5 km heen en 4,5 km terug. Als ik vervolgens 's avonds mijn rijlaarzen aan wil doen krijg ik ze niet meer dicht ;( Dit heb ik elke keer als ik gefietst heb... Ik krijg ze dan ook de hele avond niet dicht. De volgende ochtend passen ze weer prima. Iemand een idee waardoor dit kan komen?
Ik wil eigenlijk voortaan met de fiets naar stal gaan, maar dit laat ik dus voorlopig maar even achterwege.. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:19

Fietsen staat er om bekend dat je dikkere kuiten krijgt dus zijn rijlaarzen met een elastische inzet veel fijner. Bij een goede schoenmaker kun je die stukken er in zetten.

Dee_Es

Re: Dikke benen na het fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:27

Dit komt meestal doordat je vocht vast gaat houden. Drink je goed gedurende de dag? Loop je op je werk nog wat of zit je daar voornamelijk stil?

Wat je kan doen is voordat je naar stal gaat even op je rug gaan liggen en je benen omhoog tegen de muur leggen, dit wil weleens helpen tegen het vocht. Ook kan je na het fietsen even je kuiten stretchen en dus goed drinken en gedurende de werkdag nog wat bewegen.

Ik zou niet direct stoppen met fietsen maar ik zou het wel in de gaten houden, gezwollen benen van slechts 9km fietsen op een dag vind ik een vrij heftige reactie (tenzij je in zuid limburg woont en vol een berg op moet of zo).

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 11:33

Dee_Es schreef:
Dit komt meestal doordat je vocht vast gaat houden. Drink je goed gedurende de dag? Loop je op je werk nog wat of zit je daar voornamelijk stil?

Wat je kan doen is voordat je naar stal gaat even op je rug gaan liggen en je benen omhoog tegen de muur leggen, dit wil weleens helpen tegen het vocht. Ook kan je na het fietsen even je kuiten stretchen en dus goed drinken en gedurende de werkdag nog wat bewegen.

Ik zou niet direct stoppen met fietsen maar ik zou het wel in de gaten houden, gezwollen benen van slechts 9km fietsen op een dag vind ik een vrij heftige reactie (tenzij je in zuid limburg woont en vol een berg op moet of zo).

Nu je het zegt denk ik zelf ook dat het vocht is. Vind het inderdaad nogal een heftige reactie op zo'n korte afstand.. De hele route is gewoon vlak.

Het is nogal wisselend hoeveel ik loop op een dag, maar het zijn meestal korte afstandjes en ik zit ook redelijk veel. Drinken krijg ik wel genoeg binnen denk ik, maar ga er toch even op letten.

Bedankt voor de tip, ga morgen even uitproberen of het helpt :D

Janine1990

Re: Dikke benen na het fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:14

Het is waarschijnlijk het weer :)
Dat zorgt er nog meer voor dat je vochtbalans schommelt.

Veel drinken en bewegen wil nog wel helpen. Ik heb hetzelfde probleem en ik fiets amper...