Wie heeft er ervaring Vocht in de knie en een bakers cyste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Wie heeft er ervaring Vocht in de knie en een bakers cyste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 05:14

Goedemorgen,

Ongeveer 3 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen.
Dikke knie met pijn als resultaat.
Fotos was niks te zien maar op de mri was een breukje te zien.
Rust werd er voorgeschreven en nu mag ik hem weer iets belasten.

Gister weer naar de huisarts geweest omdat kuit raar van kleur werd en kreeg er witte vlekken op.
Dit was een reactie van het staan omdat het vocht alles bekneld.
Huisarts de dienstdoende orthopeed gebeld omdat hij hem wel leeg wou trekken maar de orthopeed heeft dat liever niet. Maar als ik over een week nog geen verbetering zie of voel moet ik weer komen.

Hebben jullie ervaring met het leeg trekken?

Moet wel zeggen dat het nu wel wat zeer doet als mn been op de kussen ligt.

Briiet

Re: Wie heeft er ervaring Vocht in de knie en een bakers cyste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 09:06

En hoe lang duurt het ongeveer dat het vocht uit de knie weg gaat?
Heb morgen nieuwe afspraak staan bij de huisarts.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:25

Voordat al het vocht weg is ben je wel een paar weken verder helaas, vooral weinig mogen bewegen doet dat natuurlijk geen goed.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:48

Ik heb zoiets ook gehad als gevolg van een val samen met mijn paard (knie tussen paard en het wegdek). Het is een langdurige kwestie. Je kunt het beste goed doen wat de huisarts zegt. In mijn geval was dat: vooral in beweging blijven, maar proberen niet te veel te belasten

Het vocht is twee keer afgezogen, maar tenzij je er een goed (rek)verband of zoiets overheen doet is het zo weer gevuld. Na de tweede keer afzuigen was het behoorlijk pijnlijk omdat je lichaam (als deel van de herstelactie van het lichaam) een soort van schotjes in de met vocht gevulde ruimte had opgebouwd. Als ik de plekken aanraakte of mijn knie boog was dat pijnlijk.

Ook toen alles weer "normaal" was is deze knie lange tijd (een jaar of twee) gevoeliger gebleven voor verkeerde belasting: na een dag veel gestaan te hebben was mijn knie dikker dan normaal.

Sterkte. Het is geen zware blessure, maar wel een vervelende.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:59

Oh vervelend....

Ik weet het maar al te goed. Bij mij is het vocht twee keer verwijderd. Na de tweede keer heb ik 3 weken lang een steunkous moeten dragen waarvan de eerste drie dagen 24 uur. Daarna mocht hij snachts af. Geen pretje maar het heeft wel geholpen.

Ik vind trouwens wel dat de knie gevoelig blijft... Geen pijn maar hij voelt wel zwakker.

Beterschap!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 16:03

Dank jullie wel voor jullie andwoorden.

Deed het bij de eerste keer vocht verwijderen ook pijn? En kan de huisarts dit gewoon doen?

En wanneer zijn jullie weer voor het eerst weer in het zadel geklommen?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:09

bij mij is het volgend jaar 3 jaar geleden ook op mijn knie gevallen maar dan is de zee. nog steeds erg veel last van en vocht is nog steeds niet helemaal weg :n ook nog vaak last van dat mijn knie het ineens begeeft en half gestrekt op de grond lig :')

het is bij mij nog steeds niet over ondanks fysio,mri, echo en foto's.

dus mijn tip verkijk je er niet op het kan ook een langdurig proces zijn.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:20

Hylkje schreef:
Dank jullie wel voor jullie andwoorden.

Deed het bij de eerste keer vocht verwijderen ook pijn? En kan de huisarts dit gewoon doen?

En wanneer zijn jullie weer voor het eerst weer in het zadel geklommen?

Nee de eerste keer deed geen pijn. De huisarts heeft het gedaan (hangt een beetje van je huisarts af denk ik, of deze het wil doen).

De tweede keer deed het vocht verwijderen zelf ook geen pijn, maar het feit dat er daarna geen vocht meer in de zwelling zat, maar wel die schotjes was pijnlijk bij het bewegen en eventueel drukken op de gezwollen plaats.

Het beste bij dit soort ongelukjes is het voorkomen van zwelling door een een goed verband. Je kunt dan ook het beste meteen na het ongelukje naar de huisarts gaan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:48

Ik heb een kapotte knie gehad, beide menisci stuk en een cyste en een Bakerse cyste. Bij mij hebben ze knie geopereerd om de menisci te repareren, maar met de cystes hebben ze niks gedaan. Heb er wel last van gehad als ik m'n been op een kussen had liggen, maar we zijn nu een paar maanden verder en heb er geen last meer van. Na de operatie heb ik ook nog een cyste naast m'n knieschijf gehad, het was net of er een cherrytomaat zat, ook die is weer weg.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:22

Ik heb een plaatselijke verdoving gehad.. Die deed meer pijn dan de rest, maar wat is pijn, een verdoving prikje voel je maar 0,001 seconde.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:24

Mijn vader had een Bakerse cyste in de knie waar hij ook pijn aan had. Deze is via een kijkoperatie verwijdert door een orthopeed. Heeft hij nooit meer lest van gehad. Ze hebben toen ook meteen kunnen kijken of er wel of geen letsel in de knie was en dat gerepareerd/opgeschoond.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 17:47

Bedankt voor jullie andwoorden,

Maandag weer bij de huisarts gewees en die verwees me weer door naar de orthopeed omdat hij het niet aandurfde om vocht weg te halen.

Vandaag weer fotos gemaakt en orthopeed heeft vocht/ oud bloed weg gehaald deed inderdaad niet zeer wel vreemd gevoel.
Kreeg daarna een brace opgemeten en mocht hem belasten tot ik pijn voelde. Wat is dit al een verademing.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:22

Fijn dat je goed geholpen bent!