Ronde blaasjes/blaren op been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Ronde blaasjes/blaren op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 19:06

Mijn vriend ontdekte vanmorgen ineens gekke plekken op zijn been, het zijn een soort blaasjes/blaren. Ik dacht misschien heeft iemand op bokt een idee wat het zou kunnen zijn? Uiteraard wordt de huisarts gecontact als het erger wordt/niet weggaat ;)

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

De grijze rand is van het gaasje + pleistertape dat hij er vandaag op had.

Ik dacht zelf aan een allergische reactie op een plant ofzo? Ik kan me herinneren dat ik ook wel eens een bijna perfect rond blaasje op mijn kuit heb gehad die uiteindelijk vanzelf wegging, ook nooit erachter gekomen wat het was. Dit deed me er wel een beetje aan denken.

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:11

Laatst bijgewerkt door SimplySusan op 05-08-19 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ronde blaasjes/blaren op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:12

Dit ziet er inderdaad heel erg uit als een (flinke) aanraking met berenklauw. Het ziet er wel flink lelijk uit, ik zou zeggen ga er wel even mee naar de HA. Misschien dat ze toch open moeten en daar zou ik niet thuis mee gaan kloten.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 19:14

Berenklauw lijkt het wel op idd, alleen heeft hij geen jeuk gehad. Het enige moment dat dat gebeurd zou kunnen zijn, zou zaterdagavond geweest zijn. Kan het dan dat je pas maandagochtend blaren ziet?

Edit: ze zijn zo’n 1x3 cm qua grootte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:16

Dat kan heel goed, vaak zit er 24 uur minimaal tussen. Berenklauw jeukt niet maar kan wel heel erg pijn doen. Hij kan maar beter niet met zn benen in de zon gaan nu want daar reageert de huid nu extra op.

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:19

Ben geen dokter ;) maar wat ik me herinner is dat de blaren idd later kwamen en ook dat warm weer ook een rol speelde. De grootte klopt in ieder geval.
Beterschap voor je vriend!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 19:21

Grote kans dan dat dat het is! Bedankt voor de reacties en de beterschapswens :D

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:26

Berenklauw had ik laatst ook, door reactie met zon komt t pas naar boven, vandaar later dan de aanraking. Beste schijnt om er niks op te doen. Het zijn eigenlijk brandwonden.