Normaal open ik nooit een topic, maar nu zit ik wel even met men handen in mijn haar.
Sinds april zit ik "ziek" thuis omdat mijn stem weg/kwijt/kraakt.
Nu wat heb ik tot op heden gedaan :
-medicijnen gepakt voor hoest enz, dit maakt geen verschil.
-vitamine kuur : maakt geen verschil.
-Bezoek NKO : deze heeft geen knobbels op de stembanden gezien. Maar met een aantal testen heeft hij mij aangeraden logopedie te gaan volgen.
Momenteel ben ik 3 maanden bezig met sessie van logo. En ja er is verschil maar nog niet zoals het moet zijn.
Zij gaf mij vandaag aan dat we nog 2 weken verder kunnen. Maar dat ze me dan moet gaan verder sturen. Omdat er op bepaalde zaken geen "verbetering" komt.
Mijn "A" kraakt nog altijd alsof er bos bomen op omvallen staat.
Mijn stem inzetten gaan goed, maar nog steeds te wisselvallig.
Ook heb ik een bijbeweging als een zin te lang, of als het te veel moeite kost.
Nu gaf ze ook aan dat we misschien eens moeten kijken als er geen andere oorzaken kunnen zijn.
Dus terug een afspraak maken bij NKO.
Toevallig waren in de week mijn klieren in mijn nek opgezwollen. En was ik eens aan het googlen wat voor medicatie ik zou kunnen nemen.
En toen kwam ik er op uit dat met traag werkende schildklier je stem ook kan gaan kraken.
Dus ook maar terug eens naar de huisarts voor bloed te laten nemen.
Welke mogelijkheden kan ik verder nog uit gaan?

Want dit is gewoon echt frustrerend aan het worden. Mensen geven aan nee het is niet beter want je hebt je stem nog niet terug. Ondanks dat ik toen zo trots was dat de "oe" klanken er helder uitkwamen.
En iedereen wat de hele tijd vraagt herhaal dat nog eens. Omdat ze maar met een half oor luisteren.
Roepen kan ik niet... dus in een drukke ruimte moet ik eerst fluiten. Reageren ze niet , dan begin ik eens op de tafel te kloppen

Dus iedere tip of gedachte is welkom.