Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:58

De Nike one luxe! <3

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:06

Peuk schreef:
Wat vinden jullie fijne sportleggings? Ik heb er al ontzettend veel geprobeerd maar ik ben tot nu toe nog niet de perfecte tegen gekomen die ik echt goed vind zitten. Ik heb best een smalle taille en stevige benen, dus het zakt vaak af of ze gaan lubberen in de taille waardoor het niet meer aansluit.


Ik zweer bij ECHT - op dit moment verzenden ze alleen tijdelijk niet naar NL :')

kosseh

Berichten: 2600
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 15:35

Mijn favoriete is een van addidas, die hoop ik binnenkort weer te passen.

Voor nu heb ik twee fijne van Rebok. Zitten niet strak in taille, maar blijven wel mooi hangen waar ik wil.

Zelf kwa boven kleding 2 maten kleiner dan broeken enzo. Altijd een drama

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:32

Thanks voor de reacties! Ik zie ook wat merkjes voorbij komen die ik nog niet kende, dus ga eens even speuren.

Ik heb er nu eentje van AYBL besteld want ik vond het patroontje erg leuk.


Afbeelding


Ook de leggings van Prozis lijken wel fijn, alleen had per ongeluk met butt scrunch besteld :') en dat is echt niet mijn ding dus die gaan weer terug.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:22

Ik ga proberen weer een beetje aan te sluiten...

Lichamelijk is het zwaar ruk hier, beide kanten trochanter pijn syndroom, met vooral links heel veel pijnklachten. Dit heb ik natuurlijk al bijna een jaar, maar sinds korte tijd weet ik wat het is en wordt kk ook door de fysio behandeld (helaas zonder resultaat tot nu toe)
Heup technisch mag ik dus niks belasten, alles wat buiging daar veroorzaakt doet heel veel pijn, heb een no go op squat en deadlift. Maar omdat ik ook in de ziektewet zit, ben ik nu wel dagelijks in de sportschool te vinden. Ik wissel beetje af tussen verschillende, niet belastende oefeningen en spiergroepen

Heb tussendoor wel geregeld wat mee gelezen, zag ook nieuwe mensen voorbij komen, welkom!

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:26

Ik lees al een tijdje mee, doe zelf powerlift gericht trainen 4x per week ;)
Ik zag de vraag van de leggings en ik ben echt ontzettend fan van deze leggings van aliexpress!
https://a.aliexpress.com/_EGyN1IX
Ze zijn squatproof, sluiten mooi aan en leuke kleuren, ik heb ze inmiddels ook bijna allemaal :=
Roze is wel favoriet <3
Afbeelding

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:50

Vallen ze normaal? (als in S=S M=M L=L)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:52

Vanaf welk punt ben je met knee sleeves en belt gaan trainen? Twijfel beetje. Heb wel straks die ik gebruik bij deadliften

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:55

Wanneer ik er behoefte aan heb.
Soms heb ik last van m'n knieën en dan gebruik in sleeves. Ook al lift ik niet mega zwaar.
Belt bij DL vind ik in zwaardere sets wel fijn. Ook daar til ik niet mega zwaar maar vind het fijn en ik train voor mezelf dus maakt het me geen reet uit :D

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:59

Needje schreef:
Vallen ze normaal? (als in S=S M=M L=L)

Ze vallen redelijk groot, ik ben 90kg, 169 en draag maat L


Gianti schreef:
Vanaf welk punt ben je met knee sleeves en belt gaan trainen? Twijfel beetje. Heb wel straks die ik gebruik bij deadliften

Vanaf dat ik wat intensiever ben gaan trainen, ik merk dat het me meer zekerheid geeft! Het bracen met riem is sowieso makkelijker, omdat je spanning kunt zetten tegen je riem. Met deadliften hoor ik verschillende verhalen, sommigen trainen juist zonder, omdat die riem hun in de weg zit. Is er misschien iemand in de buurt waarvan je het kunt uitproberen? Zou zonde zijn als je alles aanschaft en het vervolgens niet gebruikt natuurlijk!
Ik wil wel wedstrijden ook gaan draaien, dus ik ben meteen voor sbd gegaan, was het zeker waard <3

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:01

Gianti schreef:
Vanaf welk punt ben je met knee sleeves en belt gaan trainen? Twijfel beetje. Heb wel straks die ik gebruik bij deadliften

Ligt eraan wat je doel is. Met sleeves is sowieso beetje de vraag of de werking niet grotendeels placebo is, maar ik merk wel verschil. Als ik niet powerlifting gericht zou trainen, zou ik ze misschien niet zo snel gebruiken want ik merk vooral dat ik er meer mee kan squatten en dat zou ik niet zo interessant vinden als dat niet mijn voornaamste doel was :+ Ik draag ze wel voor al mijn squats, ook bij secundaire variaties. Riem alleen bij squats en deadlifts en dan vanaf m'n laatste 2/3 warmups ongeveer.

Leuk trouwens, nog een powerlifter! Welkom ricojoreen! Heb je ook een coach?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:09

Leuk powerliften. :D

Een riem zou ik pas aanraden als je de techniek van het bracen goed onder de knie hebt (anders heeft het ook niet zoveel zin). Zoals Eulogy noemt heeft het ook niet per se meerwaarde als je doel niet is om zwaar te liften.

Knee sleeves vind ik persoonlijk fijn, het voelt stevig en ik kan er meer mee squatten (zeker met mijn nieuwe A7 Rigor Mortis :+ ). Maar zoiets zou ik persoonlijk pas inzetten als je merkt dat je techniek op orde is en je niet meer zoveel verder komt en/of echt gericht wilt gaan powerliften. Het kan soms ook een beetje een gedoe zijn met aan/uittrekken. :Y)

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:13

Dankjewel! Ik zit vanaf januari bij Beresterk, super leuk! In juni mijn eerste mockmeet in Breda *\o/* (er zijn nog plekjes vrij <<) )

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:19

Niemand helaas met mijn maat in de buurt helaas haha!

Zit vooral al langer te twijfel over knew sleeves. Ik ben hypermobiel en nu gaat het goed, maar wil wel graag ook mijn knieën beschermen. Merk dat ik vaak daardoor langer neem voor ik weer gewicht durf te pakken omdat ik elke keer bang ben dat ik mijn knieën overbelast/aankan, tevens kan ik meer in benen aan dan ik qua stabiliteit in knieën heb. Kan natuurlijk ook deel techniek zijn (al is dat netjes volgens paar die wel eens meekijken) en wat is haalbaar qua ‘sterker trainen’ door de hypermobiliteit.

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:45

Gianti schreef:
Niemand helaas met mijn maat in de buurt helaas haha!

Zit vooral al langer te twijfel over knew sleeves. Ik ben hypermobiel en nu gaat het goed, maar wil wel graag ook mijn knieën beschermen. Merk dat ik vaak daardoor langer neem voor ik weer gewicht durf te pakken omdat ik elke keer bang ben dat ik mijn knieën overbelast/aankan, tevens kan ik meer in benen aan dan ik qua stabiliteit in knieën heb. Kan natuurlijk ook deel techniek zijn (al is dat netjes volgens paar die wel eens meekijken) en wat is haalbaar qua ‘sterker trainen’ door de hypermobiliteit.

Hypermobiel en powerliften present *D

Ik gebruik ook knee sleeves, sleeves geven warmte rondom je knieën en zijn daarmee juist al fijn te gebruiken met lage gewichten en veel minder techniek afhankelijk dan bijv een riem. Ik raad het zelf echt aan in combinatie met hypermobiliteit.
Edit: gebruik ze ook bij andere oefeningen die pittig zijn voor m’n knieën, zoals lunges en split squats bijvoorbeeld.

Riem ben ik gaan gebruiken toen ik techniek van de oefening goed onder de knie had, en de valsalva techniek, en ik merkte dat ik wat extra’s kon gebruiken. Maar nu zijn er bij ons altijd riemen in allerlei maten beschikbaar om zo te pakken, dan is de stap kleiner om het eens te proberen. Wel alleen bij 80% of hoger. En dat is lang niet elke training.

Ik begin volgende week weer met trainen in sportschool. Zoveel zin in! Eindelijk wat meer doen dan simpele bodyweight core oefeningen. Was even zoeken met een baby en een huis volledig in verbouwing, maar zoals nu lijkt kan ik straks elke week drie keer sporten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:58

Split squat struggle ik ook flink met de instabiliteit van mij knieën :)) , klinkt wel als moeite waard om te proberen.

Pfoe heb vorige week kcal intake verlaagd, heb zo’n honger de hele tijd _O-

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:42

Ah wat leuk, Beresterk is van Janneke toch? Dat is een teamgenootje van mij :D

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:45

Yes, Janneke is mijn coach! :D

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:36

Janneke is ook mijn coach toevallig! :D

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:32

Hier geen ervaring met kneesleeves en belt, zo zwaar lift ik ook (nog) niet.

Qua leggings ben ik nog niet echt om. Ik was een tijdje fan van de Aybl Balance V2 Seamless), maar nu zijn vorige week 2/3 leggings stukgegaan... Één had een gat in de glute, en de ander een gat in het naadje in het binnenbeen. Naadje kan ik misschien nog wel repareren, maar een gat in stretchy stof... Echt balen.

Zaterdag 4 maart voor het eerst een wedstrijdje gedaan bij mijn CrossFit box, duo wedstrijd met een vriendin van mij. Niet RX gestart, maar scaled (lagere gewichten voor workout 2 en 3). De wedstrijd bestond uit drie onderdelen:
1: 12 minuten om op te bouwen tot 1RM power clean (nieuwe PR van 66 kg).
2: AMRAP (as many rounds as possible) binnen 12 minuten van: 10 power clean & jerk, 20 box-spring-over, 30 wallballs, 40 single unders (met weighted rope). You-go-I-go principe, dus afwisselend met partner. 1 ronde was dus 100 reps totaal, we hadden 360 reps totaal.
3: Voor tijd, binnen 15 minuten: 40 duo-deadlifts, 35 synchro sit-ups, 30 kettlebell swings, 25 sandbag over shoulder, 20 synchro dumbell power snatches, 15 synchro target burpee's, 10 synchro goblet squats, 5 wallwalks. Neergezette tijd: 09:38.
Super geslaagde dag, spierpijn die de dagen erna volgde was iets minder. :')

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:37

Word al moe als ik het allemaal lees. hahaha.
Heb ook een blauwe maandag crossfit gedaan maar ik ben daar niet geschikt voor. :D
Ik haat alles wat met cardio te maken heeft en kan niet squatten en snatchen en en en ... :')

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:54

Crossfit is gewoon cardio en daar doe ik niet aan :+

Heb nu met m’n postpartum programma sets met 10+ herhalingen. De horror |o

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:59

Hohoho, CrossFit is juist een mooie combi van Olympic weightlifting, gymnastics en cardio :Y) Ook al mogen sommige oefeningen mij gestolen worden haha.

Ik doe naast CrossFit lessen ook StrongFit, deze lessen zijn alleen gericht op krachttraining.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:01

Ik kan alledrie niet :')

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:24

Nah, alles met meer dan 10 herhalingen per set is cardio _O-