Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:26

Ik zou ook full body doen idd, en vrij veel compounds (dus squats, deadlifts, bench press & overhead press) erin verwerken omdat je daarmee het meest efficiënt (als in: de meeste spiergroepen in de kortste tijd) traint. Zou dan wel 3x een andere sessie doen en niet 3x hetzelfde zeg maar.

Op internet zijn ook wel veel templates te vinden, maar kan je trainer idd geen schema maken? :)

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:47

Hoe gaat het met iedereen hier? :D Zat er in dit topic niet iemand die nu gecoacht wordt door Danielle Huijser?

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:50

Heeeee,

Inmiddels ben ik al een behoorlijk periode aan het powerliften en nu lees ik dat er hier ook wat lifters zijn :D
Dus om gelijk met de deur in huis te vallen, wie gaan er naar de SBD cup? ik lift daar in de 84+ klasse, hopelijk is dit volgend jaar de 84- maar daar moet ik nog even voor door werken.
Leuk om ook via hier met elkaar in contact te komen en elkaar wat te kunnen volgen en te supporten! <3

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:42

Yes ik moet zaterdagochtend in de -69! Ben er zondag ook, misschien om te vrijwilligen maar sowieso kom ik kijken! Hoe voel je je? :D

Enne... Vroeg he, 7 uur wegen :+

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:13

Oooow leuk zeg!! EN wat goed van je :D Hoe voel jij je?

Jaa opzich best goed, wel toe aan een deload deze week maar mega mega veel zin in de eerste officiele meet *\o/*

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:39

Ik ben sinds vandaag snipverkouden :') Verder voel ik me wel goed, en als ik nu verkouden ben, ben ik tegen die tijd in elk geval wel weer beter, dus ach. Ik doe vooral mee voor de NK kwalificatie, dat moet geen probleem worden maar is wel het voornaamste doel en verder zien we wel, heb er heel veel zin in!

Jaaa kan ik me voorstellen, het is zo leuk!! Alvast heel veel success en ik zal heel hard voor je gillen zondag :D

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:34

Eulogy schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier? :D Zat er in dit topic niet iemand die nu gecoacht wordt door Danielle Huijser?


Ooow hier overheen gelezen hahaha dat ben ik :p

Even voor de zekerheid, welke klasse doe je mee dan kan ik zien of ik jouw ook kan aanmoedigen!!! En wat super tof dat je voor een kwalificatie gaat, daar gaan we voor schreeuwen!!! *\o/*

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:40

Eulogy schreef:
Yes ik moet zaterdagochtend in de -69! Ben er zondag ook, misschien om te vrijwilligen maar sowieso kom ik kijken! Hoe voel je je? :D

Enne... Vroeg he, 7 uur wegen :+



Ow kijk hier je hebt het wel gestuurd maar ben het natuurlijk weer vergeten :+ excuus

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:14

Hey dames, sorry dat ik als man zomaar jullie topic binnen val maar het kwam naar boven toen ik 'Gymshark sale' googlede. :o

Ik zag dat er hier een aantal mensen waren die daar ook kleding van kochten en ik vroeg me af of iemand weet of Gymshark ook wel eens een sales heeft in Nederland, dat kan ik moeilijk ontdekken. Ik had op proef 2 broeken en shirts gekocht en die zijn zo fantastisch dat ik groot in wil kopen, maar qua prijs zit het nogal hoger dan de Under Armor kleding die aan vervanging toe is. Als er ergens een mogelijkheid is om iets te besparen is dat natuurlijk heel erg welkom. :j

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:43

Gymshark heeft 2x per jaar sale, het is nog steeds wel vrij gelimiteerd hoe vaak het gebeurt maar vaak is er rond Black Friday wel wat qua sale of discounts op hun website te vinden. Ze hebben voor NL enkel een online store wie specifiek voor de NL markt is, geen fysieke varianten.

In alle eerlijkheid ben ik inmiddels wel Gymshark af, zeker met de nieuwere collecties laat de kwaliteit nogal te wensen over :+ Ik weet niet welke maat je draagt, maar heb nog wat sets liggen die amper gedragen zijn en de deur uitmogen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:52

Hahaha daar wil ik wel foto’s van zien! Courses, lees de eerste zin van Rawr’s bericht nog eens _O-

Verder eens met dat de kwaliteit echt minder is geworden de afgelopen jaren. Je zou dus in de sale wat kunnen proberen, dan is het al stuk leuker.
En oja, bij sale er snel bij zijn, want veel is ook snel uitverkocht. Makkelijkste is om ze te volgen op Instagram ofzo, dan krijg je de sale wel mee.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:18

Ah, fijn om te weten. Dan wacht ik black friday even af! Wel jammer dat de kwaliteit minder is geworden, ik heb er zelf nog niets aan gemerkt en ben vooral blij met het design en de fitting. Zeker met een goede pump lijkt het echt héél heel goed. *D

Wat die setjes betreft moet ik toch bedanken Courses, op linoleum na wil echt niemand dat zien. _O-

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:32

Rawr schreef:
Ah, fijn om te weten. Dan wacht ik black friday even af! Wel jammer dat de kwaliteit minder is geworden, ik heb er zelf nog niets aan gemerkt en ben vooral blij met het design en de fitting. Zeker met een goede pump lijkt het echt héél heel goed. *D

Wat die setjes betreft moet ik toch bedanken Courses, op linoleum na wil echt niemand dat zien. _O-


Ik zie dat er nu een tabje 'Uitverkoop' is: https://nl.gymshark.com/collections/outlet/womens

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:40

Nu we het toch over kleding hebben. Wat is jullie favoriete merk voor sportleggings? Ik heb nog een giga stapel liggen, maar ik verwacht na m’n bevalling niet gelijk weer in een M te passen en wil dus een paar leggings in L hebben.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:44

Tala, maar dat is in Nederland niet zo makkelijk te krijgen geloof ik. Verder is er een specifieke legging van Nike die ik in 3 kleuren heb en waar ik echt bij zweer, zal even kijken of ik 'm kan vinden.

Edit: deze is het! https://www.zalando.nl/nike-performance ... 8-q11.html

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:02

Ik ben heel content met h en m..

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:30

Mijn favoriete was van Adidas, alleen pas ik die niet meer. Die zoek ik nog steeds, in een maat groter.

Nu een andere favoriet, merk is helaas niet meer leesbaar

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:33

Ik heb een legging van Hunkemuller is twee kleuren omdat die zo fijn zit, helaas niet meer verkrijgbaar.
En sport ook heel graag in Gymshark, die leggings zitten gewoon meteen goed.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:32

Afbeelding

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:33

Ik sport eigenlijk enkel nog in ECHT, merk uit Australië dus vrij prijzig qua import. Ik heb ook een Alphalete Amplify die soms nog wel eens uit de kast komt maar daar houd het wel mee op. Gymshark heb ik de deur uit gedaan en alles wat ik voor de rest had zat gewoon niet mooi meer.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:21

Mag ik me hier ook melden?

Volgens mij al eerder gedaan maar zit nu pas echt weer in een flow dus kan nu ook daadwerkelijk meekletsen. :))

Ik doe op dit moment 3-4 keer in de week krachttraining, doel is vooral het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen, maar afvallen en sterker worden zijn natuurlijk mooi meegenomen.
Til nog niet enorm zwaar maar merk dat ik bijna wekelijks een stap omhoog ga.
Squats zit ik nu op 8x57,5kg, 1RM nog niet geprobeerd.
Laatst een PR gehad op trapbar deadlift, 1RM 100kg. Zit op qua range 8x65kg.

Ik volg een split schema wat mijn PT voor me opstelt, ben zo onwijs blij met mijn PT! Ze is echt precies wat ik nu nodig heb en ze heeft enorm veel kennis welke breder gaat dan alleen het trainen.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:04

Joe! Het is een tijd geleden….
Hoe is het met iedereen?

Hier nog steeds aan het trainen, met vlagen fanatieker dan andere momenten.

Zijn hier bokkers die een pre workout gebruiken? En zo ja, welke?
Ik denk erover maar weer niet zo goed hoe en wat…

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:27

Ben in het nieuwe jaar weer begonnen met 4x in de week kracht. Tot nu toe hou ik het vol :D
Daarnaast nog 2-3 x yoga.
Nieuwe gym geeft motivatie.

Gebruik geen pre dus kan je niet adviseren.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:39

Ik heb m'n vinger gebroken :+ Dus dat was effe heel erg balen met trainen, zeker met NK over 3.5 week. Beperkt je echt veel meer met trainen dan ik had gedacht en ik kon natuurlijk helemaal niet deadliften. Maar nu best wel weer prima, vorig weekend voor het eerst weer gedeadlift (en zonder straps meteen 4x 130kg kunnen tillen dus heel blij mee!) en de rest van m'n trainingen gaan ook heel lekker eigenlijk :)

Pre gebruik ik ook niet en zou ik sowieso niet te vaak gebruiken. Waarom wil je het gebruiken? En altijd of af en toe?

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:47

130kg gaat me zelfs met goede vingers in geen 130 jaar lukken :')