Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:40

Respect voor jullie dames! Zo vaak naar de sportschool!
Zou zelf wel meer willen, maar ik kan de motivatie erg moeilijk vinden..
Ben vrij lui van mezelf..

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:55

Ik volg mee, ik vind het wel wat hebben vrouwen met spierballen :j maar in mijn omgeving hoor ik juist ook dat ze het totaal niet vrouwelijk vinden.

Ik wou dat ik die motivatie had, maar ik hou juist zo veel van eten en heb die doorzettingsvermogen niet :( .

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:23

Je kan gelukkig ook gewoon krachttraining doen en wel zachte vormen bewaren! Is op lange termijn ook haalbaarder denk ik!

Ik wil 73 kilo wegen met 1.83 en dan ben ik niet heel droog denk ik. :P

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 01:01

Leuk topic!
Ik wil mijn armen en schouders heel graag meer definiëren. Denk dat ik vooral droger moet worden :7 hoeeee dan? #howtogetthatperfectbodywhileeatinglikeapieceofshit

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 01:31

Oh yesss! Ik vind dit zo gaaf als vrouwen het voor elkaar krijgen een wasbordje te hebben <3 stiekem vind ik dat heel erg mooi, m'n vriend iets minder maar is toch wel een beetje een goal voor me. Ben al eens eerder 10kg afgevallen en nu net weer aan het sporten, maar ooit wil ik een zomer met zichtbare abs rondlopen. Ik volg!

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:26

MerleSimone schreef:
Oh yesss! Ik vind dit zo gaaf als vrouwen het voor elkaar krijgen een wasbordje te hebben <3 stiekem vind ik dat heel erg mooi, m'n vriend iets minder maar is toch wel een beetje een goal voor me. Ben al eens eerder 10kg afgevallen en nu net weer aan het sporten, maar ooit wil ik een zomer met zichtbare abs rondlopen. Ik volg!


Vroeger kreeg ik deze vanzelf, van het paardrijden en de mesthoop opscheppen. Ik had echt een sixpack, of wat zeg ik, een eight pack. Je kon 8 blokjes tellen. Maar ik rijd al jaren niet meer en sport niet meer en heb een kindje gekregen. Geen excuses maar alles is weg en nu kan ik rollen tellen.
Aan de ene kant wel vrede mee aan, aan de andere kant baal ik er soms nog wel van. Ik weet dat als ik de discipline kan opbrengen om te gaan trainen dat ik het wel weer terugkrijg maar die kan ik nog niet vinden. Ik moet dan 20 minuten met de auto naar de sportschool s avonds en daar heb ik gewoon geen zin in. Misschien over een tijdje dat de knop ineens omgaat. Ik bouw heel snel spieren op dus op zich zou het wel moeten kunnen. Zucht.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 09:10

Pauline2cv schreef:
Ik ga volgen! Op het moment heb ik met 2 vriendinnen 1x per week PT maar verder kan ik heel slecht de motivatie opbrengen om vaker te sporten. Hoe doen jullie dat? Mi

Sinds kort heb ik ook een abonnement op het tijdschrift KVV (Krachttraining voor vrouwen) daar staan veel goede dingen in vind ik.


Sporten werd voor mij verslavend op het moment dat ik de eerste resultaten zag :D Ik heb ook KVV! Een proefabo.

Topsy, die benen en kont van Beverly zijn idd echt mooi!

Ik merk als PT-er wel dat veel vrouwen bang zijn voor krachttraining, dat is voor mannen en ze willen er niet als een bodybuilder uit zien. Dan kan ik weer uitleggen dat je echt niet zomaar spierballen krijgt :P En ja, dat mannen (misschien ook vrouwen) snel geïntimideerd zijn, vind ik juist het mooie ervan :D Ik krijg echt een kick als ik zwaarder of even zwaar kan tillen als een vent :D En hun verbaasde gezicht is zo mooi!

Nog even een plaatje voor mensen die commentaar krijgen:

Afbeelding

roxiie

Berichten: 7829
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:29

Haha, dat plaatje!! :j :Y)

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:36

Mijn vriend krijgt heel snel mooi gespierde schouders en armen :9
Dat zou ik ook wel wat meer willen hebben

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:38

Afbeelding

:D

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:51

Ik kom me ook melden! Sinds maart fanatiek aan sporten. 3x per week krachttraining. Ernaast m’n reguliere beweging met paardrijden en wandelen.
Begin verandering te zien in mijn spieren, maar nog niet zoveel. Zoals bij de meesten vooral het eten wat te weinig aandacht krijgt :')

Ik zit ook te twijfelen over een abo op KVV. Wat staat er zoal in?

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:55

Hahaha die 2 plaatjes :')

Ik ben er totaal niet bang voor mannelijk uit te zien, vind het echt prachtig. Toen ik zo veel afviel waren mijn buikspieren sochtends heel iets zichtbaar en had ik hele mooie ronde schouders en duidelijke biceps. Dat wil ik zo graag weer! Hoop dat ik de discipline weer zo terug vindt als een paar jaar geleden.

Vind het wel echt leuk om dames te vinden die er net zo over denken! Dat is inderdaad nog wel eens een dingetje 'in real life' :))

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:02

Ik sport sinds 3 jaar in de sportschool. De afgelopen tijd elke dag, indien het haalbaar is met mijn bijbaantje in de horeca. Begonnen met het doel om af te vallen en nu vooral spier opbouw.
Op de dagen dat ik vrij ben, doe ik sochtends krachttraining en ga ik eind van de middag nog een uurtje cardio doen voor extra verbranding.

Ik volgde verschillende "fitgirls" in nederland maar ben afgehaakt omdat ze te veel influencer zijn geworden voor producten en niet meer gericht op sporten. De enige die ik nog volg en veel bewondering voor heb is Carmen Ketelaar.

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:09

Zo gespierd als Evelien zou ik ook wel willen zijn en ik volg dus graag dit topic!

Ik ga 3 tot 4x per week naar de sportschool, 30min hardlopen volg daarna een krachttraining schema. Ik had eerst altijd 3 verschillende schema's, maar sinds kort heb ik er 2. Één gebaseerd op push en de andere op pull. Werkt voor mij heel fijn. Afentoe doe ik een half uur of uur mee met een les funxtion. Leuke afwisseling, maar kies daarbij wel specifieke trainers uit (type drillinstructor).

In het kort;Ik ga nu 5 jaar naar de sportschool en ben daar gestart met spinning als revalidatie van een 2 dubbele enkelbreuk en gescheurde enkelbanden. Het doel lag eerst op herstel, daarna op versterken van spieren zodat ik zo min mogelijk pijn heb (artrose in spronggewricht en cyste in kraakbeen).

Sinds dit jaar ben ik fanatieker geworden in kt. En sinds vorige maand ligt de focus op spieropbouw en tonen daarvan en neem ik ook 2 voedingssupplementen,creatine (7 gr) en magnesium (voor herstel).

Het sporten gaat me goed af, Ik vind het lastig dat ik geen steun ervaar vanuit het gezin. Voornamelijk mijn partner vind al dat gezonde eten en de sportschool onzin en zegt met regelmaat dat ik moet ophouden met die (arm)spieren, want ik heb er nu genoeg.

Mijn (3) kinderen zijn ook fanatieke sporters, dus gelukkig snappen zij dat wel.

Voeding is echt een dingetje. Partner werkt niet mee, kids lusten niks en eten er ook niks van op. Ik maak nu in ieder geval goede keuzes qua ontbijt lunch en snacks en avondeten met de pot mee en 2x per week maak ik iets voor mezelf. Maar vanwege colitus ik het nog wel zoeken wat wel of niet werkt voor mij.

Ik heb een jaarabonnement op kvv, leest lekker weg en ik haal daar ook het nodige aan tips en trucs vandaan en de website fit.nl vind ik ook interessant.

Excuses voor het lange verhaal, maar dan weten jullie iets van mij. Ik zou het leuk vinden ook iets meer van jullie te weten.

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:12

@ linoleum; ze verkopen sinds kort het tijdschrift in een aantal boekwinkels. Misschien kun je eerst een los ex3mplaar kopen of een proefabonnement, dan heb je de eerste 3 exemplaren..

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:42

Respect hoor dat jullie die discipline hebben.
Ik vind zoals Leonie te gespierd maar zoals Evelien nog wel mooi.
Zelf zou ik ook heel graag met lijf strakker willen trainen, zit nu met buikvet waar ik heeel graag vanaf wil.
Maar door fibromialgie kan ik het niet.....
Zo jammer.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:00

justdiesel schreef:
Respect hoor dat jullie die discipline hebben.
Ik vind zoals Leonie te gespierd maar zoals Evelien nog wel mooi.
Zelf zou ik ook heel graag met lijf strakker willen trainen, zit nu met buikvet waar ik heeel graag vanaf wil.
Maar door fibromialgie kan ik het niet.....
Zo jammer.


Ik heb ook fibromyalgie... ik pb je even

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:51

justdiesel schreef:
Respect hoor dat jullie die discipline hebben.
Ik vind zoals Leonie te gespierd maar zoals Evelien nog wel mooi.
Zelf zou ik ook heel graag met lijf strakker willen trainen, zit nu met buikvet waar ik heeel graag vanaf wil.
Maar door fibromialgie kan ik het niet.....
Zo jammer.

Kwestie van afvallen dan worden je spieren sterker. Kan je wel zwemmen?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:04

Ik heb chronisch (zenuw)pijn en slik tramadol.
De fitnesszaal heb ik losgelaten jaren terug.
Ik had er zoveel napijn van hoe licht ook en ik wilde gewoon echt niet meer sporten.
Alles in mij zei nee op een gegeven moment.
Nu doe ik alle sport in het zwembad, maar wel zoals ik er lol uit haal.
Ik heb aquafitness lessen gevolgd bij iemand die er de sport van maakt dit een uitdaging te maken en te bewijzen dat water net zo goed is.
Ik heb daar mijn dingen uitgehaald en heb mijn eigen training en train alleen, op mijn tempo.
Het water ontspant mijn lichaam, ontlast mijn gewrichten en het schijnt dat 30 min aquatraining gelijk staat aan een uur op land.
Je kunt dus in kortere tijd effectiever trainen als je weinig energie hebt en snel pijn.
En je moet het voor jezelf leuk maken, en oplossingen zoeken.
Ik heb last van de koud water en mijn rug trok dat al snel niet, dus ik droeg zo’n isolerend surfshirt.
En trainingstools, ik heb een tas vol zooi.
Afbeelding

Dit was mijn hypermobiele schouder.
Maar deze spieren zijn getraind met wat je op de foto hierboven ziet.
Foto is genomen omdat ik nu echt harder kan trainen langzaam aan, ter vergelijk straks.
Ik verlies gauw uit het oog dat ik heus progressie boek maar dat aansterken tijd kost.
Afbeelding
Ik had dus deuken op mijn schouderkoppen, het liep gewoon vlak door.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 18:00

Nice moonfish!

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:02

Voor mij hoeft het niet erger dan dit.
Maar ik vrees dat mijn revalidatiearts zegt word maar gewoon popeye. :+

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:24

MarlindeRooz schreef:
justdiesel schreef:
Respect hoor dat jullie die discipline hebben.
Ik vind zoals Leonie te gespierd maar zoals Evelien nog wel mooi.
Zelf zou ik ook heel graag met lijf strakker willen trainen, zit nu met buikvet waar ik heeel graag vanaf wil.
Maar door fibromialgie kan ik het niet.....
Zo jammer.

Kwestie van afvallen dan worden je spieren sterker. Kan je wel zwemmen?


Ik weeg 66 kilo bij een lengte van 1.67 dus afvallen is niet echt nodig, het zijn puur slappe spieren.
Zwemmen kan ik wel alleen vind ik er geen reet aan :+
Mijn buik is ook echt slapper geworden sinds ik zittend werk heb.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:30

Nou dan heb je mijn post overgeslagen?
Ik zou zeggen go for it en ga het proberen!
En vooral houd je voor dat les je basis is voor correct trainen, en vind dan je eigen weg.
Sommige dingen zijn voor mij nu a niet nuttig b heb ik een hekel aan.
Nou dan doe ik een vergelijkbare oefening die ik wel leuk vind!

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:35

Volgende meld zich.
Ik ben sinds mijn 12-de rugpatient (hernia No.1 met operatie) en in 2016 werd mijn lichaam erg kwaad op mij.
Ik moest dus gaan sporten om mijn spieren zo te trainen als versteviging voor mijn rug.
In 2018 kwam die motivatie en schreef ik mij in bij een sportschool.
Pas in december kwam de ommeslag en werd ik erg fanatiek.
Inmiddels weeg ik 59 kg bij 1.70 met een vetpercentage van 18.8%.
Vooral mijn benen,billen en schouders zijn aardig gespierd. Maar ook ik wil graag voor dat sixpack :P.
Ik merk dat weightlifting oefeningen zoals deadliften erg goed werken voor mijn rug. Uiteraard bij de juiste uitvoering.
Voeding blijft hierbij wel een issue. Vooral het buikvet bij mijn onderbuik blijkt erg moeilijk weg te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-08-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:36

Ik lees hier even mee, leuk topic!
Ik doe ook aan krachttraining. 3 keer per week een full body workout en daarnaast probeer ik nog 2 keer per week hard te lopen. Zo gespierd als in de OP hoeft van mij niet, dat vind ik eigenlijk al too much. Maar ik train zelf wel wat zwaarder dan de gemiddelde vrouw in de gym en ik zie daar wel resultaat van. Ben begonnen met groepslessen een jaar geleden en ben nu sinds een paar maanden echt fanatiek zelf aan de slag. Doel is zichtbare abs, zichtbare arm- en rugspieren en grote ronde billen :D