Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:14

@linoleum, wel geteld één keer heen kunnen gaan...

Gelukkig kan ik thuis ook heel wat doen. :)
Afbeelding

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:18

Ik doe gewoon niks. Heb het vorige 2 lockdown geprobeerd en weet dat het er toch niet van komt. Dus ga gewoon extra wandelen en zware dingen tillen met onze verbouwing :+

Is even weer opbouwen als straks weer mag, maar zit tot nu toe met paar weken wel weer op oude niveau.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:22

Zag dat sportschool de tent weer aan het opbouwen is. En de zoom lessen gaan ook weer van start.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:58

Needje schreef:
Zag dat sportschool de tent weer aan het opbouwen is. En de zoom lessen gaan ook weer van start.


Ben benieuwd hoe ze dat willen aanpakken, ik zie nu op de site van het RIVM dat je maar met maximaal 2 mensen tegelijk mag sporten op een buitenlocatie en dat een instructeur hier niet bij aanwezig mag zijn. Meerdere groepjes van 2 worden als een grote groep gezien en dat is ook niet toegestaan ;(

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:13

Heb je daar een link van Palmboom?
Onze sportinstructeur gaat op het grasveld wat bij zijn tuin hoort aan de slag, dus niet bij de sportschool. Maar dat zou dan alsnog niet mogen als jouw bron klopt.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:16


Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:20

Oeps ja het was de rijksoverheid inderdaad, sorry! Maar bij die regels staat het toegelicht zoals Roos ook al aangeeft.
Vraag me nu trouwens wel af of ze bedoelen dat een instructeur niet is toegestaan, of dat het gaat om maximaal 2 personen geteld zonder de instructeur. In dat laatste geval zou een tent wellicht wel nog kunnen, maar ik vraag me af of je daar dan de kosten uithaalt als je maar 2 man per keer mag toelaten maar wel iemand die toezicht houdt moet betalen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:25

Vorig jaar is dat ook aangepast later naar dat je wel met meerdere groepjes mocht zolang er maar voldoende afstand was. Hopelijk wordt dat nu ook weer zo aangepast. Is ook eigenlijk krom. Ik sport alleen. Op 1,5 meter. Dat er dan nog meer mensen op afstand ook sporten, boeiend. Laten we de mensen die zich gezond willen houden door sport lekker thuis op de bank zetten met een zak chips. Daar wordt het vast beter van.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:28

Hm.. Zoals ik het lees mag het op zich wel, maar niet met een instructeur erbij. Jeetje, ik merk wel dat ik het ontzettend beu ben allemaal |o Gewoon omdat ik de logica achter de regels niet meer kan vinden.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:28

Ja ik hoop ook dat het wordt aangepast, het zorgt toch voor een uitlaatklep en even een break van het continue thuiszitten voor veel mensen. Fingers crossed.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:22

Ik reageer normaal nooit maar lees mee.

Dat met 2 personen exclusief instructeur betekent toch juist dat je met 2 mag sporten + instructeur (die dus exclusief is en niet meetelt met groepje van 2?). Tenminste zo was het de vorige lockdown ook.
Vorige keren mocht je inderdaad ook met meerdere groepjes van 2. Stond der toen niet bij, maar gemeentes gaven aan dat dat mocht

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:47

Bij ons is het nu ook buiten, maar goed ik train alleen met mijn pt. Dus zijn sowieso maar met zijn 2en.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:25

Oh hahaha, daar moest ik even heel hard om lachen :') Je kunt het op twee manieren interpreteren, dat 'exclusief' instructeur :+ :+

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:15

Wij hebben ook een tent gekregen en een inschrijfmogelijkheid. Ik kan morgen na mijn tentamen terecht en vrijdag voor de middag dus ik heb gezegd dat ik een langere pauze neem op werk :+ we kunnen 45 minuten per keer dus dat wordt wel nog even mijn sessie inkorten, maar ik ben al zo blij dat we door kunnen blijven gaan.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:22

Geloof dat een motie om sporten als essentieel te zien goedgekeurd is.
Dus ben benieuwd wanneer we daar wat van gaan merken.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:39

Hier ook alles gereed gemaakt om buiten te sporten, Volgende week vakantie dus dan kan ik er gebruik van maken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:51

Needje schreef:
Geloof dat een motie om sporten als essentieel te zien goedgekeurd is.
Dus ben benieuwd wanneer we daar wat van gaan merken.


Dat zou mooi zijn! Al is het hier lastig nu de kinderen vakantie hebben en mijn man pas 17.00 thuis is
Maar komende 2 weken heeft hij vakantie dan zou ik wel in de ochtend kunnen gaan

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:59

Ik heb spijt dat ik me vrijdagochtend om 8u heb aangemeld voor de outdoorsessie :=
Hopelijk is het dan iets minder koud dan gisteren en vandaag.

kosseh

Berichten: 2597
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:48

Renee1991 schreef:
Ik heb spijt dat ik me vrijdagochtend om 8u heb aangemeld voor de outdoorsessie :=
Hopelijk is het dan iets minder koud dan gisteren en vandaag.


:brr: succes alvast.


Ik zou ook buiten kunnen sporten. Helaas kan ik nog niet veel met losse gewichten door een blessure, dus sla ik over.
Heb ook geen buiten/winter sportkleding. Alleen maar hempjes en dunne leggings of korte broeken.
Met een gevoerde paardrijlegging word ik vast raar aangekeken haha

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:58

Wel als je erbij gaat hinniken misschien :')
Ik heb in het verleden ook in het winterseizoen gebootcampt en gewielrend. Dus kleding komt wel goed denk ik. Ik kleed me vaak eerder te warm dan te koel :+ Maar we gaan het wel zien.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:28

Ik moet vandaag ook buiten :brr: !
Even bedenken wat ik aan moet haha

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:42

Ik heb besloten de lockdown even te laten voor wat het is qua sporten. Ik ga sowieso extreem slecht op kou (mijn huid ligt direct open, kan lastig langere tijd buiten zijn zonder handschoenen aan want dan breekt m'n huid al helemaal) en het is gewoon geen slim idee om dan ook nog eens met bars die veel grip erop hebben te gaan staan liften. Even prima, de bulk zat er toch al in :+ IHU bied de optie voor buiten aan maar alles was ook meteen volgeboekt dus ik kan me er heel even bij neerleggen dat dit even zo is zoals .. het is.

Better luck in 2022 :Y)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:43

Hier loopt het geen storm met inschrijvingen dus ik kan mooi 4x gaan deze week. Kan mijn oude schema redelijk blijven doen met alleen een bankje en barbells, alleen jammer dat de meeste dumbbells zijn meegenomen door leden om thuis te sporten (alles tussen de 7 en 19kg is meegenomen..). Maar daar word je creatief van :D
Squatten met stang wordt hem nu alleen niet aangezien er buiten geen rek staat, en ook bankdrukken is lastig zonder steunen maar het lukt me wel om 35kg op mijn buik te leggen en dan als een soort vis op het droge omhoog te werken, dus dan houd ik het daar maar bij met meer reps om niet té veel achteruit te gaan daarop. Omdat ook de dumbbells ontbreken kan ik dat jammer genoeg ook niet daardoor vervangen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:27

Wat jammer dat er zoveel materiaal is uitgeleend. Welk gewicht zou je graag mee willen werken?

Heeft iemand een goede fitness bank gekocht voor thuis? Ik zoek een voor zowel buikspier oefeningen maar ook met leg Extension voor been oefeningen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:39

Ik heb een bankje van de Decathlon, bevalt best prima.